bontje onder goed passend zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

bontje onder goed passend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:59

Ik vind zo'n bontje onder het zadel erg mooi, maar naar mijn idee is het een niet goed om onder een goed passend zadel een bontje te leggen.

nu heb ik ergens op internet een onderlegger gezien met alleen bont aan de randen en niet onder het zadel, puur voor de show zeg maar.

wie weet dat? groetjes


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:04

ik heb er ook zo eentje maar er zit ook bont onder het zadel.
ik heb het om de grote druk op te vangen. me paard is nog jong en ik moet er zelf ook nog aan wennen. drom Haha!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:06

ik weet het antwoord niet, ik vind die bontjes ook altijd zo mooi dus mijn vraag Knipoog Waar verkopen zie die, de voor de show bontjes. Bloos
KiZz... Pling
Laatst bijgewerkt door Nomy_Baby op 01-10-04 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:06

die voor de sier bontjes kun je bestellen bij ooteman... www.ooteman.nl

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:15

LiSSy schreef:
die voor de sier bontjes kun je bestellen bij ooteman... www.ooteman.nl

Bedankt!! Hyper!
KiZz... Pling

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:19

hey,

een bontje dient normaal om het nog aangenamer te maken bij het rijden. Vind je het zelf niet nodig, moet je er zeker geen aanschaffen want die dingen zijn best duur Scheve mond

groeties ikke

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:22

Ooteman idd op die site heb ik ze gezien!!!

ik vind het gewoon mooi (geef dat ook toe Tong uitsteken ) maar vind het dikke onzin om er een bont onder te gooien als dat niet nodig is, en vind ook wel dat je steeds minder contact met je paard krijgt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:22

Of je er nou een bontje onder legt in combinatie met een dun sjabrakje of zo'n loeidikke dekbed-pad maakt volgens mij niets uit.

Nulla tenaci invia est via

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:23

Margreet schreef:
Of je er nou een bontje onder legt in combinatie met een dun sjabrakje of zo'n loeidikke dekbed-pad maakt volgens mij niets uit.



moet je nagaan dat sommige mensen ze samen gebruiken... en een pad en een bontje Scheve mond

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:26

precies, de meeste nieuwe dekjes zijn dik in mijn ogen en om er dan ook nog eens een bontje tussen te leggen.

en wat ik nog de allergrootste sport vind is springen met een close contact zadel en daar een bontje onder Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:27

Afbeelding

Bontonderlegger show
Onderlegger gemaakt van fijne kwaliteit katoen. Aan de randen voorzien van bont. Voor als U van bont houdt maar Uw paard het niet direkt nodig heeft. Prima te wassen op 30 graden met een fijn wasmiddel zonder alkali bestanddelen

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:29

LiSSy schreef:
moet je nagaan dat sommige mensen ze samen gebruiken... en een pad en een bontje Scheve mond


Inderdaad, dat vind ik niet kunnen... Neem dan gewoon een dun shabrakje en dat bontje, maar én een dikke pad én een dik bontje onder je zadel gaan proppen kan nooit goed zijn!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:31

vonneke schreef:
precies, de meeste nieuwe dekjes zijn dik in mijn ogen en om er dan ook nog eens een bontje tussen te leggen.


Dat vind ik dus echt teveel van het goede, dan moet je haast wel in de problemen komen met de pasvorm van je zadel. Over de pasvorm op de schoft van de gemiddelde pad heb ik het dan nog niet eens.

Ik gebruik een bontje in combinatie met een dun katoenen dekje, stelt qua dikte echt niets voor en dat gaat prima samen vind ik.

Dat "show" bontje op je plaatje staat mij niet erg aan, je krijgt dan een randje onder je zadel lijkt me, normaal vangt het bont aan de onderkant die overgang op.

Nulla tenaci invia est via

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:32

Remember schreef:
Inderdaad, dat vind ik niet kunnen... Neem dan gewoon een dun shabrakje en dat bontje, maar én een dikke pad én een dik bontje onder je zadel gaan proppen kan nooit goed zijn!


Ik ben het hier mee eens!
ik blij dat ik geen pads heb Knipoog
KiZz... Pling

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:51

bij mij op stal hebben een aantal mensen een gewoon bontje, en het dikke gedeelte komt ver genoeg achter het zadel uit, dikke gedeelte ligt er niet onder.

ik denk dat ik er gewoon 1 bestel, is ie nieg goed zal ik hem vast kunnen ruilen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:54

Ik bedoel niet het randje van het bont, maar het randje van het katoen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:56

overgang bedoel je?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:56

Met een dik pak bont en dekje eronder lijkt me het erf lastig om goed te voelen wat er onder je gebeurt.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:59

Zoiets heeft een vriend van mij ook, maar dan met wit, ik vind het zelf ook erg mooi.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:59

Ik bedoel het gedeelte van het dekje dat onder je zweetbladen gaat, waar dus geen bont zit en daar dan weer de rand van.

Maar misschien valt het wel mee met dat randje, want de kussens van je zadel liggen daar ook niet echt meer.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:02

ja dat zou inderdaad heel goed kunnen, ik denk dat ik er gewoon een bestel en dan is even kijk, zal toch wel kunnen ruilen hoop ik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:23

Zo'n bontje van Ooteman is idd wel een goede oplossing. Ik heb er laatst al eens mee in mijn handen gestaan. (van dat randje heb je trouwens geen last)
Ik heb het bontje trouwens niet gekocht, vond het toch wel zonde van mijn geld en zoveel geef ik er niet om Knipoog

Ik hoef onder mijn goed passende zadel geen 'normaal' bontje te leggen, dan ligt mijn zadel niet zo fijn meer als zonder.
Zelfs met zo'n dik BR-schabrak ligt het al niet fijn meer Heb er alleen een katoenen dekje onder, dan ligt dat zadel als een huis


Die mensen die met een close-contact zadel en dik dekje met bontje rijden die vind ik altijd superkomisch. Lijkt dat close-contact zadel me echt nog veel nut hebben Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:07

gisteren is er een officiele/echte zadelpasser bij mij geweest en zij vindt dat er gewoon een bont onder een goedpassend zadel mag.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:11

Remember schreef:
Inderdaad, dat vind ik niet kunnen... Neem dan gewoon een dun shabrakje en dat bontje, maar én een dikke pad én een dik bontje onder je zadel gaan proppen kan nooit goed zijn!


dat vindt ik nou echt onzin kan alleen maar lekker gaan schuiven krijgt ie daar weer last van een ding is zat koop dan een wat duurder bontje ben je je geld toch kwijt en meestal ook beter van kwaliteit

follow me to the dark side.... we have cookies!!

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:13

ik vindt ook dat een goed passend zadel ook wel een bondje kan gebruiken of gel pad zorgt toch meer voor schokopvang en verdeling druk

follow me to the dark side.... we have cookies!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elitedeux, IASCrawler en 103 bezoekers