Juridische ontduiking helmplicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Juridische ontduiking helmplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 14:49

Zoals reeds bekend is wordt in januaro 2006 de veiligheidshelm verplicht gesteld voor de klasses tot en met het ZZ-zwaar.
Eigenlijk ben ik, en meerderen met mij, zeer benieuwd of dit op een of andere manier te ontduiken is.
Het gaat in dit geval niet om het wel of niet eens zijn met dit besluit, daar is al een topic over, wel of dit juridisch gezien mogelijk is.

Misschien is er iemand die zich hierin kan verdiepen? Leuk project voor een een scriptie voor een laatste studiejaar rechten?
Iemand??

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:55

Wat zou er gebeuren als jij met hoedje bij mij in de ring start en ik laat jou gewoon starten?
Proef draaien Knipoog ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:58

Da's een ander verhaal Fitzroy........ maar met dergelijke uitlatingen kom jij de cursus niet in vrees ik...........

Kent iemand de gebroeders Anker goed genoeg om het even te vragen???

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:00

Het is ook maar een grapje, CGJ12 Knipoog
Beter de smilies lezen *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:10

Citaat:
de veiligheidshelm verplicht gesteld voor de klasses tot en met het ZZ-zwaar.


betekent dat dan ook dat de hoedjes worden afgeschaft en dat iedereen met helm op de ring in moet? Verward

ben weliswaar een western ruiter maar ben er toch benieuwd naar...

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:14

Dat betekent dat ja.........
Stelletje over-ijverige ambtenaren daar in Ermelo.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:14

cissy schreef:
betekent dat dan ook dat de hoedjes worden afgeschaft en dat iedereen met helm op de ring in moet? Verward


O jee gaan we weer. Ik zal het eens navragen, wie weet wat daarover dan weer voor interessants te melden is of juist niet te melden is. Verward

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:18

Levy schreef:
Zoals reeds bekend is wordt in januaro 2006 de veiligheidshelm verplicht gesteld voor de klasses tot en met het ZZ-zwaar.
Eigenlijk ben ik, en meerderen met mij, zeer benieuwd of dit op een of andere manier te ontduiken is.
Het gaat in dit geval niet om het wel of niet eens zijn met dit besluit, daar is al een topic over, wel of dit juridisch gezien mogelijk is.

Misschien is er iemand die zich hierin kan verdiepen? Leuk project voor een een scriptie voor een laatste studiejaar rechten?
Iemand??


Is denk ik een moelijk verhaal, je bent lid van de KNHS dus hoor je je ook aan hun "regels"te houden?

De wet heeft er dan volgens mij niets meer mee te maken Verward

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:18

Er zullen ingetwijfeld wat mazen in de wet zijn die dit weten te omzeilen.
Trouwens, welke wet..........Verward

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:19

Wouter24 schreef:
Is denk ik een moelijk verhaal, je bent lid van de KNHS dus hoor je je ook aan hun "regels"te houden?

De wet heeft er dan volgens mij niets meer mee te maken Verward


Daarom juist, aangezien er niets wettelijk is vast gelegd, zijn er alleen regels. En in hoeverre heb je je aan regels te houden en wat zijn de evt. gevolgen als je dat lucratief weet te omzeilen?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:21

Eerst maar eens zien wat voor wet dat inderdaad is. Daarnaast kunnen we zelf ook een bond oprichten Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:21

Als meest reële optie zie ik een her-afsplitsing van de aloude NBVR........
Die waren toch al niet blij met die fusie en daar is het hoedje al heilig in de B.
Daar kan ik vast wel wat oud-leden voor warm maken.
De statuten liggen er vast nog wel.
Even een oproep tot her-oprichtingsvergadering, notarisje erbij en voila.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:23

Dat is het 'm nou juist. Het is geen wet, het is een regel en als je je niet aan die regels wilt houden is dat prima maar dan kan je ook niet starten bij een vereniging die dat reglement hanteert (alle verenigingen dus aangezien de knhs een monopolie positie heeft.
Wij moeten ook een helm op bij de marathon. Bij het niet dragen van de helm wordt je uitgesloten. Een vereniging heeft dat recht weer wel volgens de wet. Geen onkomen aan dus vrees ik.

manzano

Berichten: 23852
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:24

CGJ12 schreef:
Dat betekent dat ja.........
Stelletje over-ijverige ambtenaren daar in Ermelo.

Uhm volgens mij zijn dat geen ambtenaren Knipoog.

Maarre volgens mij hoor je je gewoon te houden aan de regels van de vereniging en daarmee ook aan deze regel. Anders mogen ze je weigeren. Elke bond/vereniging is vrij de eigen regels te bepalen volgens mij.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:25

Pipo schreef:
Eerst maar eens zien wat voor wet dat inderdaad is. Daarnaast kunnen we zelf ook een bond oprichten Haha!


Ik benoem jou tot voorzitster...........

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:27

Nieuwe vraag, in hoever mag zo'n drastisch regeling getroffen worden zonder mededingen van de leden?

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:30

Wouter24 schreef:
Nieuwe vraag, in hoever mag zo'n drastisch regeling getroffen worden zonder mededingen van de leden?


Wederom een goed punt wat meegenomen zou kunnen worden in het onderzoek naar...Haha!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:31

Levy schreef:
Wederom een goed punt wat meegenomen zou kunnen worden in het onderzoek naar...Haha!


Gewoon een motie van wantrouwen indienen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:31

manzano schreef:
Uhm volgens mij zijn dat geen ambtenaren Knipoog.

Als je zulke overbodige regels bedenkt bén je een ambtenaar.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:33

manzano schreef:
Maarre volgens mij hoor je je gewoon te houden aan de regels van de vereniging en daarmee ook aan deze regel. Anders mogen ze je weigeren. Elke bond/vereniging is vrij de eigen regels te bepalen volgens mij.

Precies.
Maar die vereniging is van de LEDEN.
Als die op de ledenvergadering in meerderheid EISEN dat die regel niet doorgaat kan het bestuur volgens mij alleen nog maar aftreden.

Ik kan me ook niet voostellen dat de stichting ZZGP haar leden zo in de stront laat zakken.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:33

Maar wat is het probleem eigenlijk?
Is een hoedje nou zoveel mooier dan een cap?

Ook in de hogere klasses kan een combinatie onderuit glijden en dan is een goede veiligheidscap toch wel prettig.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:34

CGJ12 schreef:
Ik kan me ook niet voostellen dat de stichting ZZGP haar leden zo in de stront laat zakken.


Maar die zitten kwa LT en ZT aan de FEI regels vast, en daar krijg je het er zeker weten niet door Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:35

Wie heeft de statuten van de KNHS liggen?
Moeten we maar even kijken hoeveel mensen er nodig zijn voor een extra ledenvergadering, of we plaatsen dit als ingekomen stuk op de eerstvolgende agenda.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:37

Katja schreef:
Maar wat is het probleem eigenlijk?
Is een hoedje nou zoveel mooier dan een cap?

Ook in de hogere klasses kan een combinatie onderuit glijden en dan is een goede veiligheidscap toch wel prettig.



Die discussie is al gaande in een ander topic Katja, en dat is dan ook het issue niet hier.

[WD] Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:38

Katja schreef:
Maar wat is het probleem eigenlijk?
Is een hoedje nou zoveel mooier dan een cap?

Ook in de hogere klasses kan een combinatie onderuit glijden en dan is een goede veiligheidscap toch wel prettig.

Mensen die er geen probleem mee hebben MOGEN vrijwillig met zo'n helm.
Mensen die dat (OM WAT VOOR REDEN DAN OOK) niet willen moet je daarin vrij laten.

Het is een principe zaak.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers