[AR] Ideal Webtech combi tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

[AR] Ideal Webtech combi tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:30

Wie heeft er ervaringen met dit tuig?

De prijs staat mij wel aan, net als de mogelijkheid om het uit te breiden naar 2span.

Mag je met zo'n kunstof tuig ook gewoon wedstrijden starten?
Dat is mijn bedoeling nl wel in de toekomst en om daar weer een nieuw tuig voor aan te moeten schaffen vind ik wat overdreven, dan ga ik liever direct voor een ander tuig.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik



Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:16

Dat webtech is toch dat kunststof dat eruit ziet als leer?
Als dat het is raad ik het je aan niet te kopen. Een vriendin van mij had het voor haar Haflinger gekocht. Maar we zijn een half uur bezig geweest met het vergespen van de borst. Niet omdat de maten zo raar waren, maar het is zo niet buigbaar dat je het nauwelijks kán vergespen.
Gewoon leer is stukken beter als je het mij vraagt.
Je mag het wel gewoon met wedstrijden gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:31

Mijn vriendin gebruikt het voor haar enkel en dubbelspan Shetlanders. Hier start ze ook mee, met het enkelspan, en mettertijd ook het dubbelspan. Haar bevalt het maar matig, het wordt heel snel lelijk, het ziet er gewoon aftands uit, terwijl het feitelijk nog wel goed is, maar het ziet er gewoon niet meer uit. Verder is het niet zo heel handig in gebruik, en zij gaat toch echt voor een lederen tuig sparen.

Ik heb er zelf ook naar gekeken, vanwege de prijs, maar door deze ervaring ga ik toch ook voor een lederen tuig.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:43

Oke, duidelijk. Het word hem dus niet Lachen.
Het leek me ideaal omdat ik ook 2span ambities heb. Helaas vind ik de leren variant toch wel te duur(2x zo duur).

Ik ga waarschijnlijk morgen hier in de buurt ff rond shoppen voor een tuigje. Dat word dan eerst voorlopig een enkelspan tuig. En dan moet er in de toekomst gewoon een 2span tuig bij komen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:15

Combinatie tuig opzich ben ik wel over te spreken. Ik heb het ook op mijn pony liggen en het ligt goed. Alleen problemen met de singels.
Voordeel is dat het niet zo grof is als de andere Ideal tuigen.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:43

Hoi,
Een paar maanden geleden ben ik bij tuigmakerij Van Rijs geweest omdat ik een nieuw tuig wilde kopen voor mij Shet. Ik had het plan om zo'n webtech tuig te kopen, maar dit werd mij dooor hun afgeraden omdat de levensduur ervan veel korter is dan dat van een leren tuig.
De mogelijkheid tot combineren naar een tweespan was voornamelijk interessant en ik vond het er op het plaatje ook leuk uitzien (klinkt stom waarschijnlijk)
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Ideal Luxe Marathon enkelspan *LOL* Staat echt superstoer Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 11:37

Ik heb gister een simpel tuigje gekocht. Gewoon merkloos, maar ziet er wel netjes uit.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers