nog meer mensen problemen met bucas dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

nog meer mensen problemen met bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 13:53

Ik heb een paar weken geleden een bucas smartex light gekocht.Leek goed te zitten en na 2 dagen had luna schuurplekken op haar borst.Heb ik hem naar een naaiwinkeltke gebracht om voor op de borst klitteband te zetten zodat die gespen niet tegen haar borst schuren.Vandaag deken opgehaald,bleef nu goed zitten van voren.Alleen na 1 keer rollen lag de deken helemaal scheef.Ligt het nou aan mij of zijn die dekens niet zo goed?(voor het geld mag je het wel verwachten) Schijnheilig

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:02

Bij mijn paard lag hij ook niet zo lekker van voren. De dekens zijn van voren vrij krap. Met de borstverbreder die je erbij kunt kopen lag hij beter.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:05

bij mijn paard zit de bucas ook elke dag erg scheef, en de fleecevoering gaat op de schoft stuk, en de waterdichte laag gaat er aan de onderkant vanaf, en ik heb hem vorig najaar gekocht Boos! , ik ga er dus ook mee terug, ik vind dat dat echt niet kan voor zo'n dek
ik heb ook nog een rhino en die bevalt eigenlijk beter

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:22

waar koop je die dan zon borstverbreder?nog nooit van gehoord

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:28

Ben ook niet tevreden over de bucas deken.
Na 1 seizoen gedragen te hebben, zaten er al scheuren in, de staartflap was kapot.
Had er een hoop geld voor betaald en ik had verwacht dat de deken een stuk sterker zou zijn.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:36

tyson20 schreef:
waar koop je die dan zon borstverbreder?nog nooit van gehoord

Gewoon in de winkel waar je de deken hebt gekocht in mijn geval bij van rijs in zevenhuizen. Anders kunnen ze hem vast wel voor je bestellen. Kostte geloof ik € 9.95 ofzo. Kijk maar in mijn profiel zorro heeft een blauwe Bucas aan met een verbreder er tussen geklikt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:39

Wat sterkte en waterdichtheid van de deken ben ik wel tevreden. Het design en systeem leek in theorie wel goed. Maar, de deken ligt lang niet zo goed als een Rambo (wordt ook op termijn daarvoor vervangen). Ook drukken de sluitingen in de voorkant flink in zijn borst. Heb wel de borstverbreder geprobeerd, maar daarvan werd het helemaal onstabiel en zaten ipv 2 sluitingen nu 4 sluitingen in zijn velletje te drukken. Verder ziet de deken nog uit als nieuw en geloof best dat die op vele paarden wel goed ligt, maar niet optimaal op Pablo.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:32

Mijn merrie is zeer druk, de deken ligt goed, vorig jaar hing ie wel van voor iets scheef, maar nog steeds niets kapot, gelukkig! Dt valt dit jaar mee, ze heeft het al ruim een maand dag en nacht op! Geen klachten...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:37

Mensen waar ik tot vorig jaar reed, hadden 8 paarden/pony's in alle soorten en maten met een Bucas op. Maar ze hadden allemaal schuurplekken.

De dekens blijven wel goed liggen en zijn na 4 jaar nog niet kapot !

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:53

Had een Buzz-off gekocht. Na paar keer dragen, bevestiging singels eraf, scheurplekken en schuurplekken.
Bucas gemaild.. beginnen ze over de maat..dat die waarschijnlijk niet goed is. Zeggen niets over mijn klachten, daar bleef het dus bij!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:57

Ik heb 2 bucas dekens en buiten dat ze bij mijn ene paard op de schouder voor schuurplekken zorgen blijven ze perfect liggen. En het ene deken is de fleece aan de schoft bij mij ook stuk maar dat deken heb ik al 5 jaar en de andere 3 jaar en verder is er nog nooit iets aan geweest. Dat van die borstverbreder klinkt wel interessant.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:04

nog geen prpoblemen mee gehad !!!
die van mij heeft ook veel ruimte bij de schouder

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:13

Bij mijn merrie trekt hij ook heel scheef, vanaf dag 1 al.
Verder vind ik de voering helemaal neit prettig en vind ik ze ook maar zwaar.
Kortom, voor mij geen uitstapjes meer, ik hou het bij Rambo!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:56

Het enigste nadeel aandeze deken is dat hij goed past op mn(smalle) pony maa r bij mn andere pony een new forest is de voorkant iets te nauw en heb ik de boven kant niet dicht
nu las ik iesdt over die verbreder dat is super !!!! ik ga meteen op zoek
Maar verder ben ik er erg tevreden over hij is ECHT waterdicht niet zoals de hh die gaat lekken en ligt super nu zijn mijn pony wel rond van bouw en scheelt dat Verward
Weet iemand waar ze in noord holland te verkrijgen zijn??

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:25

he wat handig die borstverbreder!! ik heb ze nog nooit gezien, maar ik heb altijd problemen met dekens aan de voorkant omdat mijn pony zo breed is..

en het gekke is dus na jullie verhalen... de bucas is de enige deken die bij haar echt goed zit! breed genoeg, geen schuurplekken en hij blijft perfect liggen, ook na het rollen/gek doen in het land enz.
hij is ook echt waterdicht, ik ben er dus heel tevreden over Lachen
Ik heb vorige winter zo veel dekens gepast.. BR, harry's horse, eskadron.. ze waren allemaal te krap aan de voorkant. De enige dekens die ze verder goed past zijn Rambo en mr Ed dekens..

het kan zijn dat ik een andere uitvoering heb, dat weet ik dus niet Verward ik heb deze:

Afbeelding

ik heb pas ook de regendeken gekocht van bucas (die felblauwe), maar die was helaas wel iets te krap aan de voorkant.. die heb ik dus terug moeten brengen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:13

Bij mijn paard ligt hij perfect, Licor rolt verschrikkelijk veel, maar de deken blijft perfect liggen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:45

Ik heb zo'n Bucas overgangs/regen-deken voor Magic.
We hebben de deken al jaren en ben er heel tevreden over. Goede kwaliteit, ligt altijd goed en gebruik de achterbeen'dingen' (sorry kan even niet op de naam komen) ook niet meer.
Schuurplekken hebben we met deze deken ook nooit gehad.

Nee, ik kan er niets negatiefs over zeggen. Ik denk dat het ook ligt aan de bouw van het paard.

schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:47

ik wilde mijn haffie verwennen met een super blitse Bucas deken. echt mega-duur, maar ja. dus ik super trots gaan passen. maar hij paste van voren voor geen meter!!! veel te klein!!! heb nu maar weer een Harry's Horse.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:57

nou wat ik hier lees ben ik blij dat ik toendertijd niet voor de bucas gegaan ben Haha!

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 19:53

ja zou ik ook zijn beautifull.Ik ga hem morgen naar een tweedehandspaardenwinkel brengen,kijken wat die er voor geeft.

ilovejuno

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:58

ik heb ook last van schuurplekken op z'n borst als ik hem op doe maar de deken blijft wel gewoon goed liggen.
daarom laat ik deze winter gewooon z'n wintervacht groeien.

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:23

Wij hebben veel bucas dekens, gaat allemaal perfect hebben nooit problemen. Terwijl de paarden flink rollen rennen enzo.
Wij willen geen ander merk!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:25

ik heb er maar een Lachen

maar past prima, geen schuurplekken, perfekt waterdicht zelfs in de felste regenbuien!

en ik was em helemaal schoon in de wasmachine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:36

Door die plooitjes die op de borst zitten liggen ze op mijn paarden heel erg raar, ze passen voor geen meter en schurren.
Ik wist trouwens niet dat er borstverbreders bestonden voor Bucas.
Ach, ik ben verder dik tevreden met m'n Rambo's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:13

Kojack heeft ook een paar Bucas dekens maar ik ben er ook niet zo wild van. Vorig jaar had hij ook schuurplekken gekregen. Het ligt aan de pasvorm.