Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:19

Ik kan het fimpje niet zien dus zal het moeten doen met de tekst.

Dat de handelaar oplicht en afspraken niet na komt en mensen bedreigt vind ik absoluut niet kunnen en vind het goed dat hij wordt aangesproken/aangepakt.

Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat Kim niet slim gehandelt heeft. Het is heel erg vervelend dat zij een paard heeft wat niet goed is. Maar persoonlijk had ik voor de koop gekeurd of op papier laten zetten (met handtekening) dat binnen een bepaalde tijd het door haar gekochte paard gekeurd zou worden en dat de handelaar het paard zou terug nemen bij een slechte uitkomst.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:20

avulsie is latijns voor losscheuren
dus dan klopt mijn ding niet ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:20

Niet slim is nog zachtjes uitgedrukt... :D

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:21

sans6 schreef:
ik heb het wel gezien en ook ik viel bijna om toen ze vertelde dat ze 3000 euro voor het dier had betaald...en dat voor een paard dat hoog in de sport moet gaan lopen? Dan hadden er bij mij ook al vraagtekens gerezen.

Maar dan nog, die handelaar is geen zuivere koffie. :n

dat was ook mijn eerste gedachte ;)

Elisa2

geerke schreef:
voor de prijs koop je nog niet een veelbelovend veulen....het zal niet de eerste en de laatste handelaar zijn die een klant oplicht.

Die handelaar weet precies wat voor vlees hj in de kuip heeft en slaat zijn slag.....niet echt netjes.
Maar de meest mensen zitten niet 'netjs' in elkaar.....

Dat is niet helemaal waar,er zijn genoeg handelaren die eerlijke zaken doen.Ze moeten namelijk wel anders koopt niemand nog een paard bij ze,en is hun handel weg.Particulieren zijn ook niet allemaal even heilig bij het verkopen van een paard.
Verder heb ik het filmpje niet gekeken dus kan ik er geen oordeel over geven,al lijkt het me dat hij het paard terug had moeten nemen en de'r een ander uit had kunnen laten zoeken.

Gentlegiant

Judith_ schreef:
dat binnen een bepaalde tijd het door haar gekochte paard gekeurd zou worden en dat de handelaar het paard zou terug nemen bij een slechte uitkomst.
\

dat hoef je niet op papier te zetten dit moet binne 2 weken gebeuren wat volgends mij ook gebeurt is

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:22

Ik vind het ook een beetje een raar verhaal. Vaak maak je toch de afspraak dat jij het paard nogmaals door eigen DA wilt laten keuren op eigen kosten (indien het zoals in dit geval al gekeurd was zogenaamd) en dat je aan de hand daarvan het paard koopt en betaald.

Tallie1979

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:24

Ik ga vanavond het filmpje kijken en daarna reageren.. :D

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:26

Laat Kim toevallig ook op bokt zitten en heeft gisteren het volgende in ons topic gezet:

jiperdepip schreef:
ik heb ook een paard bij W. vandaan heb 3000,- betaald plus een jong bloedmooi 7 jarig paard ingeruild
ik zocht ivm mijn spierdistrofie een wat ervaren paard zodat ik toch mijn hobby nog uit zou kunnen oefenen
en je begrijpt het al mijn paard is ook foetsie

Laten we niet meteen iemand afkraken en eerst de feiten goed op een rijtje. Die kerel is fout, niet Kim!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:27

Zat het gisteren ook te kijken en Kreeg zowiezo al argwaan dat het dier al klin en rontgen goedgekeurd was VOOR verkoop.
Ik weet niet of het dier al een niveau bereikt had, dat heb ik er niet uit meegekregen.
Maar voor €3000,- een jong paard voor de hogere sport incl 100% goedgekeurd roept bij mij wel wat vraagtekens op.

Gelukkig heeft ze 'm daarna nogmaals laten keuren en ook rontgen.
Hopelijk wordt voor haar het verhaal opgelost.

Het andere verhaal van de stal wordt denk ik een moeilijker en langer verhaal.
Man krijgt 2 paarden op stal om ze te verkopen, 1 is binnen no-time verkocht en de ander staat er nog.
Vervolgens krijgt mevr 2 paarden van deze man op stal om te trainen en krijgt helemaal geen geld van hem.
Dan blijkt 1 van de paarden van schoonmoeder weg te zijn en de handelaar het stal- en trainingsgeld niet meer te betalen.

Waren dit wel paarden die gezond zijn die zij op stal hebben gekregen?
Kunnen zij na verloop van tijd (nu dus ongeveer) geen aanspraak maken op het dier?

Dit wordt iig een langere en moeilijkere kwestie als het voorgaande.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:29

Diesel54 schreef:
Laat Kim toevallig ook op bokt zitten en heeft gisteren het volgende in ons topic gezet:

jiperdepip schreef:
ik heb ook een paard bij W. vandaan heb 3000,- betaald plus een jong bloedmooi 7 jarig paard ingeruild
ik zocht ivm mijn spierdistrofie een wat ervaren paard zodat ik toch mijn hobby nog uit zou kunnen oefenen

Laten we niet meteen iemand afkraken en eerst de feiten goed op een rijtje. Die kerel is fout, niet Kim!

Ok, dat werd er gisteren niet bijverteld, dat ze ook nog een paard had ingeruild...........

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:29

Ervaren als zij is, heeft ze het dier vast laten keuren VOOR aankoop?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 09:29

Diesel54 schreef:

jiperdepip schreef:

Dat ze op bokt zit dacht ik al.
Dit werpt toch weer een ander licht op de zaak. Ik vraag me alleen wel af waarom het verdwijnen van haar andere paard niet in de uitzending zat? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:30

Gentlegiant schreef:
Judith_ schreef:
dat binnen een bepaalde tijd het door haar gekochte paard gekeurd zou worden en dat de handelaar het paard zou terug nemen bij een slechte uitkomst.
\

dat hoef je niet op papier te zetten dit moet binne 2 weken gebeuren wat volgends mij ook gebeurt is

Er hoeft wel meer niet, maar als je afspraken op papier zet heb je meer om op terug te komen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:30

Het gaat niet om die 3000,- euro, ik vind het erg jammer dat dat in veel reacties wel vermeld wordt. Het gaat er om dat die man mensen opgelicht heeft!! Als hij beweerd dat de paarden 100% in orde zijn en dit blijkt niet zo te zijn, dan is dat gewoon oplichting.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:31

Kaja schreef:
Ervaren als zij is, heeft ze het dier vast laten keuren VOOR aankoop?

Dat was dus wat ik in mijn post ook al afvroeg, maar wat ik eruit opmaak had ze die € 3000,- al betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:32

_Veronique_ schreef:
Het gaat niet om die 3000,- euro, ik vind het erg jammer dat dat in veel reacties wel vermeld wordt. Het gaat er om dat die man mensen opgelicht heeft!! Als hij beweerd dat de paarden 100% in orde zijn en dit blijkt niet zo te zijn, dan is dat gewoon oplichting.

Is het ook, absoluut. En blijf het verschrikkelijk rot vinden voor de koper. Maar toch denk ik dat zij het slimmer had kunnen aan pakken.

MamboBeach

Wat ik zo vaag vind is dat altijd iedereen hier gaat zeuren dat 'Kim' (ik ken haar niet hoor) niet slim zou zijn...

Maar HALLOOOOOOO, wie zit er nu fout? Kim of die handelaar? Die handelaar is toch diegene die fout zit en niet eerlijk is...

Gentlegiant

dus het is 3000 euro en een gezond getraint paard dus dan zit je zowiezo op een hogere prijs

dus dan vind ik het een ander verhaal dan heeft zse meer voor het dier betaalt maar dat neemt niet weg dat die handelaar een ongelofelijke Eikel is sorry heb er geen andere woorden voor

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:33

_Veronique_ schreef:

Maar je LAAT jezelf toch oplichten op deze manier?
Als je er geen verstand van hebt, zoek dan iemand die dat wel heeft en waar je wel vertrouwen in hebt...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:34

Hmmmm, een echte naam genoot ik heet precies hetzelfde met voor en achternaam als de gedupeerde :D

Verder moet zo'n handelaar hard aangepakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:35

In beide gevallen is de handelaar niet goed bezig, máár ik vind in het 1e geval de koper niet slim dat ze is afgegaan op de keuring van de handelaar.. Volgens mij laat je ALTIJD een paard keuren door je eigen dierenarts, ook al is ie al zogenaamd gekeurd door een andere..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:35

denk dat kim hier zelf mischien ook wel wilt vertellen hoe en wat wij kunnen wel dingen gaan ''bedenken'' maar zij weet het tenslotte als beste niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 09:35

Relaxed schreef:
In beide gevallen is de handelaar niet goed bezig, máár ik vind in het 1e geval de koper niet slim dat ze is afgegaan op de keuring van de handelaar.. Volgens mij laat je ALTIJD een paard keuren door je eigen dierenarts, ook al is ie al zogenaamd gekeurd door een andere..

Ze heeft hem laten keuren door haar eigen dierenarts, alleen kwam daar heel wat anders uit als bij het resultaat van de keuring door de verkoper..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:36

MamboBeach schreef:
Wat ik zo vaag vind is dat altijd iedereen hier gaat zeuren dat 'Kim' (ik ken haar niet hoor) niet slim zou zijn...

Maar HALLOOOOOOO, wie zit er nu fout? Kim of die handelaar? Die handelaar is toch diegene die fout zit en niet eerlijk is...

Kom op MB... goedgelovig zijn is er al HEEL lang niet meer bij hoor, als je niet opgelicht wil worden!