zal ik het nodig hebben...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

zal ik het nodig hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 10:52

.....een bril??

Ik heb mijn ogen al een keer laten testen en toen was het -0.75 en min 0.25, ze zeiden daar moet je niks aan doen, misschien trekt het nog wel weer bij.

Maar nou moet ik zeggen dat ik toch nu in veel achter de computer zit er af en toe wel hinder van onder vind, ben bekaf als ik thuis kom en 's avonds gaat het tv kijken moeilijk, teletekst bijvoorbeeld kan ik dan nog nauwelijks lezen, terwijl dat overdag geen moeite is.

Dus nu aan jullie de vraag, en zijn er meer mensen met maar zo'n kleine sterkte?


kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:56

ik heb -2.75 en -3.25 en ik heb een bril gehad, maar nu al een paar jaar lenzen. (ik had met deze sterkte dus wel een bril nodig) ik zou gewoon een keer lenzen bij de Kruidvat ofzo halen en als dat bevalt naar een oogarts of opticien gaan. (misschien bevallen ze niet en dan heb je die dure lenzen gekocht, kan je beter goedkope proberen)

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:59

Toen ik aan mijn bril begon had ik ook een dergelijke lage sterkte, maar ik ondervond er echt veel hinder van. Ik kon op colleges niets lezen, kon mensen op de fiets niet herkennen etc. etc. Blijkbaar verschilt dat nogal per persoon hoe veel hinder je van zoiets ondervindt. Ik was zelf enorm blij met mijn bril toen, ook al was het strikt genomen misschien niet nodig. Gewoon doen hoor!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:59

Ik heb ook een bril maar ga van de week mijn lenzen ophalen.
Als je er echt last van hebt zou ik gewoon even langs de opticien langsgaan, voor een bril of lenzen Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:06

Ik heb ook die sterkte en heb vroeger een bril gehad omdat ik in de klas het allemaal echt niet meer kon zien. Ik merkte dat mijn ogen minder werden met bril, en doe het nu dus zonder.

Als jij de indruk hebt dat je last krijgt zonder bril zou ik een bril nemen, al is het maar voor de verlichting die je krijgt. Je kunt hem altijd aflaten en ik adviseer je om dat ook te doen.
Lenzen zou ik zo snel niet aan beginnen. En een leuke bril kan je gezicht ophalen...

Je suis Charlie.


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:08

Ik ben zelf begonnen met een bril van -0,75 en -0,5 ondertussen is dat veranderd, ze zijn allebei hoger geworden, maar ik weet niet meer hoeveel, niet zo heel erg veel, maar ik heb erg veel baat bij mijn bril, scheelt een boel knijpen, pijn in mijn hoofd en last van m'n ogen!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:14

SAKKIA schreef:
Dus nu aan jullie de vraag, en zijn er meer mensen met maar zo'n kleine sterkte?


Ja ik heb ook een kleine sterkte nodig. Ik ben begonnen met een brilletje voor auto rijden en tv en dergelijke. (Was toen beide -0.5)

Na verloop van trijd merkte ik dat als ik mijn bril vaker droeg dat ik ook nog eens minder moe werd. Aangezien ik een bril heel onhandig vind, draag ik nu lenzen.

Inmiddels heb ik lenzen die ik dus de hele dag draag. Mijn ogen zijn nu -1 en -0.75 (met een gezichtsvermogen van 120 % ) Aangezien ik ook erg muggestiftiger kan zijn als ik iets niet scherp zie heb ik ze ook altijd in.
Ik wil echt niet meer zonder. Ik zie alles scherper en ben veel minder moe omdat ik me niet meer zo hoef in te spannen om alles goed te zien.

Dus denk gewoon eens na over wat je wil en hak dan de knoop door Knipoog

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:15

Ik zou het gewoon uitproberen, zo duur is een bril nou ook weer niet en vrij veel wordt vergoed door verzekering.
Ik ben begonnen ( op m'n 16de )met de sterkte -1,5 links en -1,25 rechts en dat is sinds die tijd hetzelfde gebleven. Het is erg veel maar genoeg om er inderdaad hoofdpijn van te krijgen en moe te worden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:17

ik was begonnen met -1 en -1,5 (na een jaar of 15 nu -3 en -3,5) en ik had zo'n hoofdpijn in het begin zonder bril. Ik vond het een uitkomst!

:evaw:

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:30

Heb hetzelfde verhaal als Sjimmy. Ik wilde er ook nooit aan geloven, maar het is een uitkost! Draag nu lenzen.

Met zo'n sterkte zou ik het zeker doen voor autorijden, schoollessen e.d.

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:30

ik heb datzelfde probleem, ik heb de laatste tijd ook veel last van m'n ogen, wordt er moe en duidelig van, en heb stekende hoofdpijn.
Ik heb m'n ogen laten meten: plus 0,25 en plus tussen 0,25 en 0,5
Dus niet genoeg voor een bril zeiden ze.
Maar ik ga volgende week naar de oogarts, want ik heb er echt heel veel last van

I love you to the moon and back

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 11:33

Ik ben ook al bij de oogarts geweest maar die vond het echt niet genoeg, maar dat was op de vroege morgen en had dus geen klachten verder toen. Kreeg he gevoel dat hij vond dat ik me aanstelde, ben al bij verschillende opticiens geweest en het is toch zo dat iedereen zegt dat ik het niet nodig heb.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:35

Ja hoor, hier nog eentje met een lage sterkte. Maar met een cilinder... die het dus allemaal wat moeilijker maakt.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:14

Zou lekker een keer naar de hans anders gaan, en een leuk dingetje laten aanmeten. Ze hebben nu een complete bril voor 45 euro ofzo!
Kan je die 's avonds opzetten als je je echt te moe voelt, of als je achter d pc zit...
En als dat goed bevalt kan je altijd nog een "goede" bril zoeken...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:15

idd gewoon meteen naar een brillenzaak gaan voor je verzekering heb je geen ding van de oogarts nodig hoor Lachen
daar zitten gewoon mensen die dezelfde opleiding hebben Lachen

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ann, AnoukS_, Cavaletto, Galaika, HopeMyDay, IASCrawler, JoyenUnory, Laura1982, mala26, moralian, Mrskiwi, oscar1996, Paardennamen, Wispeltuur, x_Ilse_x en 76 bezoekers