Kat altijd met adreskokertje om buitenspelen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Kat altijd met adreskokertje om buitenspelen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 13:17

Reed ik gisteren het dorp uit, lag er een kleine kat op de stoep bij een bushalte. Later ben ik er weer langsgereden, om te kijken of hij er nog lag (op de heenweg had ik echt haast *LOL*. Ja hoor, hij lag er nog. Kennelijk die nacht aangereden, hij was nog helemaal heel en lag er heel fatsoenlijk bij. Alleen natgeregend.
Maar het dier had geen halsbandje om en dus ook geen adreskokertje. Heb de dierenambulance maar gebeld om hem op te halen. Ik had het prettiger gevonden als ik een adres of telefoonnummer had gehad.

De eigenaar zal dus waarschijnlijk nooit weten dat z'n kat is aangereden. Het kan natuurlijk ook een boerderijkat zijn geweest waar niemand naar omkijkt, maar hij zag er daarvoor te goed gevoed uit. Zonde... Scheve mond


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:19

Je hebt gelijk, maar wellicht is de kat gechipt?

Ik moet mijn ouders overhalen om dat ook te gaan doen bij onze kat, ze heeft al 2 keer een kokertje omgehad, maar al 2 keer is het onderste gedeelte kwijt ( heb er zelfs plakband omgehad). Een chip kan niet zo makkelijk zoek raken.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:27

Adreskokertje is inderdaad ook geen perfecte oplossing. Die dingen zelf gaan heel makkelijk open en ook het halsbandje zit niet muurvast. Zo kwam er eens een mevrouw aan de deur met het halsbandje van één van onze katten. Beestje was idd al wat langer weg dan anders, dus ik begon me goed zorgen te maken. Na een beetje rondneuzen in de buurt (lees: panisch rondrennen met behulp van vriendje die speciaal daarvoor eerder van zijn werk was gekomen) kwamen we meneertje tegen in een groentetuintje even verderop. Mankeerde niks, hij was gewoon het halsbandje verloren.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 16:41

Daar hebben jullie ook wel weer gelijk in
Ik neem maar aan dat de dierenambulance kijkt of het beestje gechipt was.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:54

de dierenambulance neemt de kat dan mee naar het asiel. daar word gekeken of de kat gechipt is, en het beestje word daar appart in een bak gelegt, zodat als de eigenaar nog contact op neemt, ze de kat nog kunnen zien.
in het asiel hebben ze ook een registratie van vermiste katten. dus ze zoeken altijd op of de kat vermist word

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:50

Mijn katten zijn gechipt, moet er niet aan denken dat ze onder een auto terecht komen en ik er niets van weet Scheve mond . Van die bandjes met zo'n kokertje eraan heb ik ook wel gehad, maar vind die bandjes zo eng, ze kunnen er ergens mee achter blijven haken en stikken ofzo, een chip geeft je een wat veiliger gevoel Lachen .

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:53

Ik vind een halsband ZOOO Gevaarlijk , mijn kat had er ook altijd eentje om , totdat hij eerst met zn voorpootje door zijn halsband aangehinkeld kwam , en later met een kale nek ZONDER bandje en met een hele schorre stem (miauw) terug kwam , hij heeft dus waarschijnlijk met zijn bandje aan een tak gehangen , bandje is geknapt en Beer viel naar beneden , godzijdank...

Meteen laten chippen en hij krijgt dus nooit meer een halsband om !

    S p o t.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:20

De dierenambulance kijkt gelijk of de kat gechipt is. Poes van een vriendin was een tijdje terug aangereden en die werden heel snel gebeld (ze zagen de d.a. al vanuit hun huis zegmaar).

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:15

Nee geen adreskokertje! Ben er tegen.
Halsbanden zijn te gevaarlijk.
Zijn er 2 katten door verloren omdat ze aan een boom zijn blijven hangen. Alleen chippen.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:00

Bandje omdoen en er met een watervaste stift de naam opschrijven. Probleem opgelost. Zo hebben wij het altijd gedaan met de kat.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:50

Siempie schreef:
Je hebt gelijk, maar wellicht is de kat gechipt?

Ik moet mijn ouders overhalen om dat ook te gaan doen bij onze kat, ze heeft al 2 keer een kokertje omgehad, maar al 2 keer is het onderste gedeelte kwijt ( heb er zelfs plakband omgehad). Een chip kan niet zo makkelijk zoek raken.


Wat heel goed werkt is nagellak er tussen doen.
Desnoods doorzichtige,zodat je het niet zo ziet.

Onze kat is jaren terug ook doodgereden,en zij had altijd een kokertje om.
Ook hier was het onderste deel los gegaan,en toen ze werd aangereden,konden ze ons dus niet bellen.
Doordat ik zelf een raar voorgevoel had,en ze pas een halve dag niet thuis was geweest,heb ik Amivedi gebeld.(dierenopsporingsinstantie)
Toen bleek ze dus gevonden te zijn en moest ik het bevroren lijkje identificeren Verdrietig
Lieten ze eerst ook nog de verkeerde kat zien Bloos!
Was heel erg naar!

Tancreda4

Berichten: 24007
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:32

Onze katten hebben eigenlik altijd wel een halsbandje op. Op beter gezegt: hadden Tong uitsteken Nu is Kruimel de enigste, en vind het een fijner idee. Geen van de katten zijn gechipt, en als Kruims aangereden wordt wil ik wel weten waar ze is gebleven... Vandaar een halsbandje en een kokertje (dichtgemaakt met nagellak!) en het halsbandje zo, dat als ze ergens achter komt te hangen, hij over het koppie heen kan gaan (ook een goed uitrekbare zodat het beter gaat!). Een nadeel van die bandjes: Je moet vaak een neiuwe kopen, iig als je zo'n kat als floorjte hebt, die heeft hem er regelmatig af, maar liever zo nu en dan een nieuwe omdoen, dan dat ze ergens achterblijft hangen en hij neit af kan gaan...

Dat Indentificeren lijkt me idd heel erg naar, maar toch goed dat ze de katten op deze manier even bewaren om dan toch nog een kans te hebben dat het baasje langs komt en da weet wat er met zijn katje is gebeurt...

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:10

Elles schreef:
Het kan natuurlijk ook een boerderijkat zijn geweest waar niemand naar omkijkt, maar hij zag er daarvoor te goed gevoed uit.

Explain, want ik snap hier echt niks van? Verward

Tancreda4

Berichten: 24007
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:33

VeirL schreef:
Explain, want ik snap hier echt niks van? Verward


Ik denk dat ze bedoeld dat er nog best veel boerdrijkatten zijn, die echt wild zijn en aan hun lot over worden gelaten (of anders gezegd: Die zonder mensen overleven"). Toch zijn die katjes vaak wat kleiner er ook magerder dan gewone huiskatten.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:38

SpLaSh_ schreef:
Ik vind een halsband ZOOO Gevaarlijk , mijn kat had er ook altijd eentje om , totdat hij eerst met zn voorpootje door zijn halsband aangehinkeld kwam , en later met een kale nek ZONDER bandje en met een hele schorre stem (miauw) terug kwam , hij heeft dus waarschijnlijk met zijn bandje aan een tak gehangen , bandje is geknapt en Beer viel naar beneden , godzijdank...

Meteen laten chippen en hij krijgt dus nooit meer een halsband om !


Tja dan zit het bandje niet strak genoeg. Hij moet niet te los en niet te strak zitten.

Mijn hond heeft al jaren een schoenveter om met daaraan een penning met gegevens het werkt prima en nooit problemen. Waarom een schoenveter als er echt druk op komt breken ze en je kan ze makkelijker wat strakker en losser maken.

Al onze honden als ze wegliepen zijn aan de hand van die penning teruggekomen en het is ook makkelijker voor degene die haar vind. Om nou eerst langs een da te gaan om de chip te checken begrijp je wel dat ik thuis zit en tegen het plafond vlieg. Neeee dit is prima zo we doen dit zo als bij 5 honden en nooit problemen gehad.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:45

Mijn vier katten hebben een band met magneet om, omdat ik een magneet beveiligde kattendeur heb. Ze hebben daarnaast ook een bel om (om te zorgen dat ik niet op eentje ga staan in de keuken) en een koker. Alleen de kokers heb ik nu vervangen voor de kunststof variant en dat gaat stukken beter dan die geschroefde metalen kokers. Een kat is twee jaar geleden doodgereden en dankzij de koker hebben ze mij gelijk kunnen bellen en ik was de beller daarvoor ook zeer dankbaar. Zelfs zo dat eentje een bandje is kwijtgeraakt en dat terugbezorgd is door de brievenbus. Was me wel een hoedje geschrokken omdat ik dacht dat de bijbehorende poes dood zou zijn. Wat was ik blij toen ik haar later zag lopen.... oef...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:42

Noeska heeft ook een blauwe maandag zon adresdingetje omgehad, als ze zich even ging krabben lag het ding er al weer af. Sowiezo krabte ze die bandjes er altijd af, we hebben zelfs eens een keer een speciaal bandje met een veiligheidsdluiting gekocht, en wat denk je? Eén keer naar buiten en daar lag het ding al.
Ze heeft nu nooit meer een bandje om, omdat ze daar niet meer tegen kan 9door ouderdom heeft ze een hele gevoelige huid gekrehgen, ze krijg nu ook speciaal voer, Royal Canin hair & Skin, iets anders kan ze echt niet verdragen, zelfs geen dierenartsvoer.).

Lachen

Tancreda4

Berichten: 24007
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:56

Onze kat floorjte heeft nu overigens al weer twee a drie maanden geen halsbandje om, maar ze blijft een kale band houden om haar nekje. Waar het bandje altijd heeft gezeten (en dat is lang, ze is zelf inmiddels 11 jaar), groeit geen haar meer, en wilt ook niet meer groeien. Maar ze heeft er geen last van (geen kapotte huid ofzo).

Onze vorige kat kon het bandje echt niet om... Die had hem eens verloren, en pas na een week had mijn moeder een nieuwe... Nou, die kat flipte helemaal!! Opgesloten voor een nacht in een kleine ruimte: "mischien dat ze dan zou wennen", maar het bleef een ramp. Die freakte al out als ze je met een bandje zag aankomen! Die droeg er dus nooit eentje Lachen

Kruimel is de enigste. Floortje verliest hem steeds, Sylvester heeft een chip en zou ik het ook niet bij proberen, en de andere twee komen niet tot weinig buiten.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:22

Tancreda4 schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat er nog best veel boerdrijkatten zijn, die echt wild zijn en aan hun lot over worden gelaten (of anders gezegd: Die zonder mensen overleven"). Toch zijn die katjes vaak wat kleiner er ook magerder dan gewone huiskatten.

Aaha, achja. Vanmiddag lag er weer eentje langs de weg.. Scheve mond

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:13

Tancreda4 schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat er nog best veel boerdrijkatten zijn, die echt wild zijn en aan hun lot over worden gelaten (of anders gezegd: Die zonder mensen overleven"). Toch zijn die katjes vaak wat kleiner er ook magerder dan gewone huiskatten.


Neeeeee dat zie je verkeerd de boederijkatten zien er tenminste niet dik verwend uit maar zoals het hoort.

Veel huiskatten zijn vaak te dik erg verwend en springen vaak te laat weg omdat ze veel vertrouwen hebben in de mens.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:42

Ik ben ook tegen halsbandjes bij katten!
Het is gewoon gevaarlijk. Ze kunnen ergens aan blijven hangen en dan als ze zich opgehangen hebben door een fout van je zelf, lijkt mij helemaal moeilijk te accepteren.
Nee, dan ben ik voor het chippen.

Nieuw profiel! Eindelijk

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:22

Halsbandjes zijn echt gevaarlijk. Vaak krijgen katten op een of andere manier hun poot erdoorheen en groeit het bandje in de huid als ze al een tijdje weg zijn. Ze kunnen zich er ook aan ophangen.

Beter is om geen halsbandje om te doen, en ze te laten chippen. Veel veiliger, ook voor de kat. Want ook al zit er elastiek in het bandje, dan nog zijn die dingen levensgevaarlijk. (Ook al zit het halsbansje niet te los, katten zijn lenig en krijgen toch hun ppotje er wel doorheen.)

Onze kat is een keer 4 weken weggeweest. Ze had ook een bandje met adreskokertje om. Geeft toch wel een veilig gevoel. Tot ze na 4 weken weer terugwas. Met ingegroeide halsband in haar oksel. Ze kon meteen door naar de dierenarts waar ze onder narcose werd gehecht. De wond was helemaal ontstoken. De dierenarts zei ook dat je beter geen halsbandje om kunt doen, maar beter kunt laten chippen. En alternatieven voor vlooienbandjes zijn er al helemaal genoeg.

Nooit een halsbandje omdoen als je een buitenkat hebt.

:D

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:32

Sinds zondag ben ik harstikke voor halsbandjes mét adressenkokertje bij katten!

Zondag middag belde een mevrouw bij ons aan of wij misschien een rood gestreepte kat hebben of dat we misschien z'n kat kennen. Dus wij lopen mee naar buiten, ligt daar midden op de straat een kat die aangereden is. De kat was tegen zijn kopje en kaak aangereden, en leefde nog wel maar was in shock. Dus helaas nog weinig kans om het te blijven redden. We stonden er met een aantal mensen bij en gelukkig was er toen wij daar aan kwamen al de Dierenambulance gebeld die onderweg was. Toen die eindelijk kwam onderzocht de mevrouw van de Dierenambulance de kat of die een chip had, en nee het beestje had geen chip maar wél een halsbandje met het kokertje, en godzijdank was het kokertje nog heel dat het adres erin zat. De mensen van dat adres kwamen meteen toen we ze gebeld hadden er heen. En zo is de kat naar hun eigen DA snel geholpen kunnen worden. Zonder dat adres kokertje was het onbegonnen werk om de eigenaar te achterhalen. Katten eigenaren laten helaas zelden katten chippen. De meeste katten die aangereden worden zijn vaak boederijkatten die worden helemaal nooit gechipt. Eigenlijk zal dat verplicht moeten zijn bij katten en honden.

Samantha_

Berichten: 10794
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:36

Ik ga mijn katten binnenkort ook laten chippen. Ze komen nu niet buiten, maar als we straks verhuisd zijn, wel.
Een bandje met koker vind ik niks, ik heb altijd t idee dat ze daar ergens mee blijven hangen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:13

Siempie schreef:
Je hebt gelijk, maar wellicht is de kat gechipt?

Ik moet mijn ouders overhalen om dat ook te gaan doen bij onze kat, ze heeft al 2 keer een kokertje omgehad, maar al 2 keer is het onderste gedeelte kwijt ( heb er zelfs plakband omgehad). Een chip kan niet zo makkelijk zoek raken.


Dit is meteen mijn probleem idd... Beiden krijgen het voor elkaar om max. 1 dag met een kokertje rond te lopen... Zelfs die hondendingen zijn niet stevig genoeg.

Maar goed, men weet hier wel welke beesten bij wie horen, dat scheelt.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 bezoekers