Wat hebben bokkers met plaatsvervangende schaamte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Wat hebben bokkers met plaatsvervangende schaamte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 14:14

In zoveel topics zie ik reacties van: krijg nu last van plaatvervangende schaamte!!!

Waarom zou je je schamen voor wat een andere bokker zegt!!! Dat jij zoiets niet zou willen/durven zeggen betekent toch niet dat een ander het niet mag of kan? Zie het steeds vaker, dus vroeg het me af.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:19

Helemaal niets,geen last van een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar uitspraken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:20

door iets dat weldegelijk ook het morele aspect van medeleven vertegenwoordigt, namelijk mededogen

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:19

Ja ok, maar als iemand iets zegt wat gewoon nergens op slaat en diegene plaatst dat toch. Bijv een mening over het rijden van een paard, dan hoef je je daar toch niet voor te schamen Verward. Las net zelfs ergens dat iemand plaatsvervangende schaamte krijgt bij Friends.

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:11

Nou, online heb ik het niet zo, maar als ik bijvoorbeeld een genant scene zie kan ik best last van plaatsvervangende schaamte krijgen. Muy irritant, maar ik kan er niks aan doen.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:41

Ja, ik ken het. Ik heb het op forums meestal niet. meer bij films ofzo, of gewoon in het dagelijks leven. Maar op forums.. neu. Je hebt wel dat je praat voor je denkt, maar terwijl je aan het typen bent kun je er toch ook wel over denken? Dus op forums heb ik dat absoluut niet! Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:09

Op Bokt heb ik het niet, in het eggie soms wel.

Was een tijd geleden met ene vriendin op stap, en die vond het reuze stoer dat ze een pilletje geslikt had....en de hele avond mekkeren dat ze veel moest drinken, drie verschillende drankjes bestellen, de uitsmijter lastig vallen, de mannen ana de bar lastig vallen.
Mij bellen als ze van plek in de kroeg wou verwisselen, en op de terug weg naar huis nog even een ruzie uitlokken met een stel jongens.

JEES!!!! Wat had ik toen een last van plaatsvervangende schaamte Bloos!

Maar hier? Neuh kan me er niet druk over maken.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:11

op bokt heb ik er minder last van,
maar in het echt...
zit elke dag zowat in de trein, en vooral als mensen aan het bellen zijn, en heeeel hard hun prive leven door de telefoon aan het mekkeren zijn, dan heb ik echt last van plaatsvervangende schaamte Haha!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:07

In het buitenland, als ik Nederlanders zich ronduit onbeschoft zie gedragen...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:14

Waterkippie schreef:
zit elke dag zowat in de trein, en vooral als mensen aan het bellen zijn, en heeeel hard hun prive leven door de telefoon aan het mekkeren zijn, dan heb ik echt last van plaatsvervangende schaamte Haha!


Erg is dat hè?! Dan weet je soms echt niet waar je moet kijken...Clown
Sommige mensen zitten gewoon van Amsterdam-Schagen ofzo te bellen en die bespreken dan hun hele privéleven. Dat wil ik allemaal niet weten en de rest van de coupé ook niet denk ik Knipoog

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:19

Ja dat ken ik inderdaad ook.
Ik heb hier op bokt ook niet zo'n last van die plaatsvervangende schaamte. Maar je moet het zien als een vriendelijke manier om te zeggen dat het echt onzin is wat die persoon zegt. Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:22

Ik heb het in real life ook,maar op bokt niet.. Wel geinig woord voor scrabble ofzo : plaatsvervangendeschaamte *LOL* Tong uitsteken Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:32

promptertje schreef:
In het buitenland, als ik Nederlanders zich ronduit onbeschoft zie gedragen...


In Luxemburg, groepje Nederlanders wat erg luidruchtig het hele terras bezet houdt zodat de bediening er maar met moeite langs kan en oh , wat een lol hadden ze. Dan krijg ik dus de neiging om Engels o.i.d. te praten, alles behalve Nederlands in ieder geval Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:38

Zo vaak kom ik dat niet tegen, ik gebruik die term wel eens omdat ik er ook echt veel last van heb.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:17

Nou het viel me de laatste tijd echt op...........(op bokt dan).

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:43

promptertje schreef:
In het buitenland, als ik Nederlanders zich ronduit onbeschoft zie gedragen...



Daar ga ik in mee ja, maar op bokt heb ik daar absoluut geen last van Haha!
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie zegt en als iemand zichzelf flink voor banketstaaf zet is dat zijn of haar probleem. Tong uitsteken

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:44

Zonnebloem schreef:
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie zegt en als iemand zichzelf flink voor banketstaaf zet is dat zijn of haar probleem. Tong uitsteken


Kan ik alleen maar lol om hebben Knipoog.