Een eigenw. stalhouder met zn luie *** op de troon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Een eigenw. stalhouder met zn luie *** op de troon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 08:20

Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen, wegens omstandigheden sta ik voor zeer weinig met Snowdon op een stal, waar anderen 200 euro per maand betalen. Bij velen al welbekend dat ik hem eventjes niet kan onderhouden, maar die tijd komt wel weer. Maar daar gaat het nu niet om.

De stal ziet er op zich redelijk luxe en netjes uit. De vorige eigenaar heeft goed z'n best gedaan! De huidige eigenaar echter is niet echt geschikt hiervoor...

De paarden staan op vlasstrooisel in stal. Zou heel goed moeten zijn, maar dan moet het wel goed onderhouden worden. Nou elke dag worden de grootste drollen eruit gehaald door een meisje uit de buurt en daar blijft het vaak bij. Wijzelf halen vaak de natte plekken eruit, etc. Op zich is dat niet erg, maar er wordt wel voor volpension betaald! Dan de weidegang. Met een regenbui komen de paarden al niet eens meer buiten, omdat meneer bang is dat de weilanden kapot gelopen worden. Hoe moet dat dan straks in de winter? Nu staan er nog maar 5 paarden op stal, verdeeld over twee weilanden. Er zijn 6 weilandjes. Maar vanmiddag komen er 5!!!! paarden bij, die verdeeld moeten worden over 3 of 4 weilanden, slechts 1 van de 5 mag misschien bij de anderen in de wei.

Dat snap ik dan weer niet, zo houden we toch helemaal geen wei meer over voor na de winter?

En wijzelf halen uit eigen initiatief de drollen uit het weiland en vullen de bakken met water, want als we op de stalhouder moeten wachten...

Alleen het voeren is goed geregeld, ook al doet de stalhouder dat mischien maar 1 of 2 x in de week zelf, maar het wordt in elk geval altijd netjes op tijd gedaan.

Ik snap niet dat zo iemand zo'n stal begonnen is. Het lijkt mij ook nog eens onmogelijk voor hem de hypotheek te betalen. Hij woont nl ergens anders, dus aparte kosten voor alles...

Ik moest het even van me afschrijven, aangezien ikzelf hiermee niet bij hem hoef aan te kloppen... En dit alles is nog maar de helft Knipoog


Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:25

.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 06-02-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:46

Als je twee huizen hebt is dat best flink veel kosten hoor denk ik.

Tja Snowdon, hebben jullie hem er al eens op aangesproken? Ik denk dat dat het enige is wat je kan doen.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:08

.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 06-02-22 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:22

een stalhouder die gek is op geld i.pv. gek met/op paarden dus! Boos!
Jammer...

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:38

zou samen met de andere stalhouders een brief schrijven of een soort vergadering plannen waarin dit soort dingen besproken worden

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:00

Ik begrijp dat jij hem niet kan aanspreken, helemaal omdat jij 'geen betalende' klant bent.

Maar kunnen de betalende klanten er dan niets van zeggen, zij verdienen toch waar voor hun geld?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:35

Ik heb het er met twee andere pensionklanten overgehad, de twee nieuwe ken ik nog niet en eentje zie ik nooit. Maar die twee klagen wel, maar doen er niets aan. Ze laten zich ook maar een beetje gebruiken. De stalhouder heb ik zelf ook nog maar 2x gezien... Het is echt een zooitje ongeregeld Verward Maar een ding scheelt, nu alle stallen bezet zijn, sinds vandaag, worden de stallen hopelijk wel beter verzorgd! (Doet nu ook iemand anders schijnbaar)

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 06:57

Ik hoop voor je dat er verbetering in zit, dit is natuurlijk ook geen leuke situatie.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:14

Maar wat is er afgesproken toen je daar op stal kwam staan?
Ik hoor hier namelijk heel wat dingen, die je op wel meer stallen zelf moet doen of niet mogelijk zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 11:00

Er is in elk geval volpension afgesproken, dat voor alles gezorgd zou worden. Er zou gemest worden, binnen en buiten gezet worden en gevoerd. Verder is er helemaal niets afgesproken, heb ook geen stalreglementen gezien of gelezen.

Er zijn maar zat stallen waar dit zelf gedaan moet worden allemaal, maar dan is dat simpelweg de afspraak en betaal je dan ook in verhouding minder voor.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:16

Jammer dat het zo moet gaan, volpension is wel volpension...
Als ik jou was zou toch eens op de koffie gaan bij die man... Je hoeft hem niet af te vallen, maar je kan wel voorstellen samen met hem een stalregelement te maken... Lachen

Ik begrijp trouwens niet dat de betalende pensionklanten dit wel pikken...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:19

snowdon schreef:
Er zijn maar zat stallen waar dit zelf gedaan moet worden allemaal, maar dan is dat simpelweg de afspraak en betaal je dan ook in verhouding minder voor.

Wat prijs betreft zal dat bij jullie in de buurt wel goedkoper zijn dan Knipoog
Maar idd, als dat afgesproken is moet het gewoon gebeuren.....

Maar denk net als anderen dat dit idd alleen opgelost kan worden door er over te praten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 18:48

Anderen hebben er overigens al eerder wel wat over gezegd, maar die weten ondertussen dat er toch niets veranderd.

Bovendien had het paard van de stalhouder vandaag koliek en heb ik het paard in beweging gehouden tot de DA er was en daarna nog tot hijzelf er was. En dan weet meneer het nog beter, grrr.. hoezo ondankbaar.

En we hadden het met een stel nog even over een eventuele andere manier van beweiden. Komt meneer ermee dat onder andere mijn paard wel wat minder naar buiten kon, omdat die toch al beweging krijgt. Dat weidegang puur voor de beweging is en een aantal uurtjes beweging per dag zou genoeg moeten zijn. En sociaal contact en de voeding van het gras dan? Verward We konden het dus niet eens worden...

Wel schijnt er een stalreglement te komen, ik ben benieuwd...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 15:15

Ik ben net terug van stal en leuk is anders...
Komen we daar aan, zien we dat de weide-indeling weer eens gewijzigd is. Snowdon stond bij Boyke (paardje van vriend) en de quartermerrie in en volgens zeggen ging het goed, zolang Snowdon bij de merrie weg bleef. Maar we waren nog geen 5 minuten op stal en we zien Snow en Boyke door de wei vliegen en denderen. Snowdon jast een aantal keer flink tegen Boyke zn borst en hoofd aan, Boyke valt Snow echt gevaarlijk aan, klautert er gewoon op en zet zn tanden in de rug. Snowdon kon geen kant op en probeert wat ie kan, ondertussen vlieg ik al zo hard als ik kan die kant op, maar ze stonden in de achterste weide. Ik zie Snow ondertussen nog een aantal keer op zn kont zitten en tegen de draden aanvliegen. Ik doe de draden open en Snowdon racete langs me heen, Boyke bleef uit zn eigen al in t weiland. Snowdon blijft echter rennen in het weiland en pas als ie doorheeft dat Boyke er niet meer bij kan, staat ie stil en kan ik hem pakken.

Snow stond nog zeker een half uur zwaar te pompen, terwijl we met hem stapten, de wonden verzorgden en hij in het weiland vooraan stond. Ongeveer 15 flinke schaafwonden, dat al het haar weg is, verspreid van schoft tot staartwortel, twee striemen van de draad op z'n kont en een diepe bijtwond op z'n kont, waar langzaamaan bloed uit bleef komen. Ik had al een zware ochtend achter de rug, wegens thuissituatie en nu dit... Ik stond echt met tranen in m'n ogen bij Snow....

En dan krijg ik ook nog eens te horen dat Snow nog maar net buiten stond en dat de stalhouder er zomaar opgeklommen was, de luie klootzak.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:42

Wat een rotstreek, ik kan maar een ding zeggen en ga op zoek naar een andere stal, dit wordt toch maar van kwaad tot erger. Jij bent waarschijnlijk het vertrouwen nu helemaal kwijt in deze stalhouder, en hij zal toch niet veranderen. Sterkte en beterschap voor je paardje!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:54

jemig, ik zou daar echt weg gaan!
dit is echt niet normaal!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:04

Hoe ga je dat nu oplossen met die weidegang? Boyke maar even niet meer samen met Snow in de wei zeker.
Moet je dan op zondag zelf niet buitenzetten? Dat is vaak wel gebruikelijk hè dat de pensionhouder op zondag vrij is. Of onderling een schema maken voor de weekenden. Je kan beter nu alleen weidegang zoeken dan dit geklooi. Wie rijdt er trouwens zo vaak op dat ie volgens de stalhouder genoeg beweging krijgt, heb je hem verhuurd?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:16

Soxje schreef:
Hoe ga je dat nu oplossen met die weidegang? Boyke maar even niet meer samen met Snow in de wei zeker.
Moet je dan op zondag zelf niet buitenzetten? Dat is vaak wel gebruikelijk hè dat de pensionhouder op zondag vrij is. Of onderling een schema maken voor de weekenden. Je kan beter nu alleen weidegang zoeken dan dit geklooi. Wie rijdt er trouwens zo vaak op dat ie volgens de stalhouder genoeg beweging krijgt, heb je hem verhuurd?


Snowdon heeft nu een weiland voor hem alleen en als ie opgeknapt is, mag hij bij zn oude groepje + n nieuwe merrie in. (Tja, 5 nieuwe paarden, dus ontkomen aan verandering doe je niet)

En Snowdon krijgt op zich wel redelijk veel beweging, ik heb een bijrijder. In totaal wordt Snowdon 5 x per week bereden. En de stalhouder is niet op zondag vrij ofzo, zulke dingen zijn hier sowieso niet echt in de regio.


Maar ik ben het echt helemaal zat en een oplossing is onderweg. Een nadeel: weer een verhuizing Verward Maargoes, als ie verkocht zou worden zit daar een nog veel grotere verandering bij en nog veel meer nadelen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:00

Als ik het goed begrijp hoef jij daar dus niks of minder te betalen? Dan zou je mij niet horen klagen maar het zelf zo goed en kwaad mogelijk proberen op te lossen. Ik denk niet dat je snel ergens een stal zult vinden waar je deze kans nog krijgt. Wel zou ik weggaan als ik weer de financiele middelen zou hebben om het dier te onderhouden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:02

Huh was je stalhouder er op gaan zitten? Zou zeker proberen te praten met hem ook al sta je er onder andere voorwaarden. En wat de anderen ook zeggen probeer een clubje bij elkaar te sprokkelen en kijk of je met elkaar om de tafel kan zitten anders verandert er niets.
En is het regelement er al?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:01

Ik heb het bij 2 vorige pensionstallen gehad over een reglement maar de pensionbazen lopen daar over het algemeen niet warm voor geloof ik. Want zij moeten ook aan regels voldoen dan.
Fijn dat Snow wel de rust krijgt om op te knappen. Hij zou héél goedkoop bij Sox kunnen staan (weide met schuilstal alhoewel de laatste nog vol met troep zit) maar daar heb je niks aan want da's te ver weg. Niet dat Friesland zo dichtbij was... Knipoog

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:11

heb je al geprobeert om met de eigenaar te praten? en hoe denken de andere mensen erover?

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:
Monique Light Healing

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 19:42

Oplossing is er al zo goed als zeker. Met eigenaar valt jammer genoeg niet te praten, hij denkt dat hij alles is op paardengebied... Ondertussen ben ik niet de enige die er wat van gezegd heeft.

P.S. Ik betaal dan wel minder, maar de stalhouder krijgt t volle pond uiteindelijk voor Snowdon's stal. Dus eigenlijk heb ik wel recht van spreken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, AhrefsBot, Varekaj en 34 bezoekers