springles met de shetties

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

springles met de shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 19:14

vandaag wel gelachen.

alle shets keurig gepoetst door de kindertjes en toen ff lekker los gestapt en gedraafd.

toen drafbalkjes lopen (shetjes dachten dat het al echte hindernisjes waren dus was errug leuk)

en toen een laag kruisje, daarna nog een klein steilsprongetje... en toen was het wel weer genoeg.

echt een schattig gezicht die ukkies met die ukkies op hun rug, en ze waren allemaal zeer ijverig en fanatiek.


AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:27

He Afke!
Jammer dat ik moest werken, had graag ff komen kijken!
Hoe is het met het grut?
Spreek je later. Iig voor zaterdag!!
Ciao

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 19:29

goed hoor.

raya is weer eens ontsnapt dus kom je haar snel een keertje vangen.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 07:47

shetties kunnen toch ook wel 70 cm springen, dan springen ze gemiddeld beter dan een kwpn-er. Ik heb het vroeger ook wel eens gedaan, en geoefend voor een steeple, maar nooit meegedaan.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 07:49

Ik heb trouwens gisteren nog voor de lol een rondje op ee shet gezeten, ik kon meelopen ja. Het meisje dat op de shet rijdt, daar waar ik op de paarden rijdt, was aan het rijden. Nou ja, ze liep er voor, onder het mom van ik leer de pony de figuren, als ik er dan opstap weet de pony wat een volte is. Dus ik dat meisje in haar waarde gelaten, ben op de shet gestapt en zei dat ik ook wilde leren wat een volte was. Dus ik 1 rondje, mijn voeten sleepten over de grond, erg lachen. Echt rijden zal ik maar niet doen, dan zakt zij door haar pootjes.!!!
Later is dat meisje erop geklommen en heeft voltes gedraafd en gegalopperd.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 13:32

germie schreef:
shetties kunnen toch ook wel 70 cm springen, dan springen ze gemiddeld beter dan een kwpn-er. Ik heb het vroeger ook wel eens gedaan, en geoefend voor een steeple, maar nooit meegedaan.


ja dat kunnen ze wel maar dat doe ik niet met van die kleine hummeltjes op hun rug.

die kinders waren nog behoorlijk klein en onervaren wat springen betreft.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:49

Ok, je hebt er dus beginnertjes op?? lijkt mij wel grappig, moeten ze over enorme balken, de officiele zijn 4 m breed, of hebben ze speciaal shettie materiaal???

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 20:04

germie schreef:
Ok, je hebt er dus beginnertjes op?? lijkt mij wel grappig, moeten ze over enorme balken, de officiele zijn 4 m breed, of hebben ze speciaal shettie materiaal???


ja we hebben speciaal klein materiaal, ook lage gaatjes en kortere balkjes....

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 07:50

aha, ik zie het al voor me, 4 meter balk, lepels waar 2 hoeven in kunnen, als de shet een balk neerknalt valt de shet mee. Dus er is ook speciaal materiaal om met shetties te springen??? Hebben jullie ook nog andere ponies dan?? Lijkt mij dat je al snel te groot wordt voor een shet.
Wat kost een appaloosa shetlandmerrie eigenlijk?? Hoeft geen papieren te hebben, maar wel appaloosa vlekken, hoeft ook neit precies volgens de regels zoals effen benen, verder wel stippen.


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 18:03

germie schreef:
aha, ik zie het al voor me, 4 meter balk, lepels waar 2 hoeven in kunnen, als de shet een balk neerknalt valt de shet mee. Dus er is ook speciaal materiaal om met shetties te springen??? Hebben jullie ook nog andere ponies dan?? Lijkt mij dat je al snel te groot wordt voor een shet.
Wat kost een appaloosa shetlandmerrie eigenlijk?? Hoeft geen papieren te hebben, maar wel appaloosa vlekken, hoeft ook neit precies volgens de regels zoals effen benen, verder wel stippen.


Ja we hebben ook nog grotere pony's en enkele paarden maar op woensdag en vrijdag middag heb ik 2 lesjes voor de hele kleintjes, en dat is dan altijd spelenderwijs met de shetties.

Vandaag weer een sprongetje gewaagd, deze meiden sprongen wat beter dan die woensdag dus ook iets hoger gegaan, best grappig!

Ik heb geen idee wat een appaloosa shet kost, zal wel niet goedkoop zijn.
Wij hebben een moorkopschimmel mini hengstje, ook een heel apart ding.
Deze was dan niet zo heel duur maar dat komt denk ook omdat ie register hengst is.

grtz. Afke

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:12

Het mag ook best een appaloosa shet zijn zonder papieren hoor, hoeft niet mooi te zijn, maar de stippen zijn wel een must. En het moet een merrie zijn. Echt geen idee???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 31 bezoekers