hoe herken je een klophengst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

hoe herken je een klophengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 18:24

jaguar heeft hele rare kuren,hij springt op de merries,en z,n leuter hangt er dan gewoon uit.
en ik keek er naar toen kwam er ook allemaal vocht uit,was ook helemaal opgezwollen en ging er niet helemaal in terug,dit is geen geintje hoor,ben serieus.
groetjes diana

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:32

Een klophengst is toch een hengst met 1 bal of niet? Die herken je dus ook heel makkelijk!? Verward Of heb ik t nu verkeerd haha? Verward

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:34

bij een klophengst zijn 1 of 2 ballen niet ingedaald, dat kan op latere leeftijd nog wel komen en anders kunnen ze een ''speciale'' castratie voor klophengsten doen.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:38

Én een klophengst kan dus voor kindertjes zorgen... Knipoog

Overigens dekken sommige ruinen ook, tenminste ze proberen het Knipoog maar ergens halverwege weten (of kunnen) ze niet verder meer.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:39

Een klophengst is een hengst waarvan één bal niet is ingedaald en die is er dus bij de castratie ook niet afgehaald omdat ze er niet bijkunnen. Je kan die bal dan ook niet zien zitten. De enige manier om er echt achter te komen is een hormonenonderzoek.
Een operatieve verwijdering van zo'n bal kost behoorlijk veel geld, ik dacht rond de 1500 gulden.

Klophengsten zijn vaak een stuk moeilijker in de omgang en met rijden dan gewone hengsten.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 03:43

Bij die van mij is zijn koker behoorlijk dik, dat omdat die ene bal er nog in zit. Wat Percy zegt klopt; ze zijn meestal een stuk moeilijker in omgang dan normale hengsten.