hoe hebben jullie pension geregeld??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

hoe hebben jullie pension geregeld??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 20:53

hallo,
Ik vraag mij af hoe de pension stalling is geregeld door Nederland heen.
Wat zijn de gangbare prijzen.Wat voor accomedatie heb je dan.hoeveel voer zit er dan bij in.Komen ze dan buiten.Wat voor afspraken heb je gemaakt. Heb je afspraken op papier.

Heb namelijk zelf nogal wisselende ervaringen met pensionstalling.
Ben erg benieuwd hoe het anderen vergaat.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:32

Ik ben super tevreden. Sta op een pensionstal met 14 mede pensionners en over 't algemeen heel gezellig.

Stalling: EUR 175,- /maand, inclusief hooi/kuil en stro.
Buitenbak met verlichting, longeercirkel, stapmolen (in aanbouw), spuitplaats, buitenbak op 10 min rijafstand (tegen betaling), iedere dag weidegang en de gehele Veluwe aan de overkant van de weg.

Voer moet je zelf kopen, dan KAN bij de pensionhouder, maar dat hoeft niet.

Ben er nog vergeten bij te vertellen dat ik een hengst heb en dat daar vaak moeilijk stalling voor te vinden is (want ze zijn gevaarlijk Boos!!) en als je dan al een stal kunt vinden dan mogen ze vaak ook nog niet naar buiten Extreme duivel! Hier dus wel Haha!! En iedereen is gek met 'm Lovers.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 19-04-02 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:37

Hhhmm dan heb je het toch beter voor elkaar. Bij ons op stal betaal je toch zo'n kleine € 300,-. Grote rijhal, kleine rijhal, stapmolen, nieuwe stallen worden gebouwd, spuitplaats warm/koud en solrarium en 2 buitenbakken en groot buitenterrein, en we zitten in het bos!!!

Maar goed, het ziet er wel allemaal toppie uit strakkies als de renovatie klaar is!! Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:02

Wij hebben thuis een klein ponypension, prijs weet ik niet precies, rond de 250,300 gulden per maand denk ik.
Zit wel alles bij inbegrepen, 20/40 buitenbak, weidegang, voer, kuil, stro etc. Alleen hoefsmid, veearts en lessen zijn voor eigen rekening.

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:05

Wij betalen 250 euro per maand. Dit is inclusief hooi/kuilgras, krachtvoer, stro en dagelijkse weidegang (hele dagen, het gehele jaar door). Binnenzetten aan het eind van de dag en uitmesten doen we zelf (tegen betaling kan dit gadaan worden). De voorzieningen zijn verder: een gedraineerde buitenbak met sprenklers voor besproeing zomers, ruime longeercirkel, buitenspuitplaats met alleen koud water, mogelijkheid voor stallen trailer (14 euro per maand) en voldoende uitrijmogelijkheden (bos, duin, strand).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:06

nog in guldens

f 485 voor:
stal 3 bij 3
voeren, uitmesten
6 weien (wel zelf buiten/binnen zetten)
stapmolen (f 7,50 per keer)
20 * 40 binnenbak
50 * 50 buitenbak
2 hengstenpaddocks
binnenkort springwei
instructie van buiten mogelijk

regio Den Bosch

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:24


Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Re: hoe hebben jullie pension geregeld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:37

Ik betaal 145 euro, hier voor krijg ik:

Een (zeer) ruime box, Voor paarden ruim maar ik heb een D-pony. Knipoog
Buitenbak + verlichting Cool
Longeercirkel
Hindernis materiaal
Afspuitplaats
Van s morgends tot s middags ongeveer half 4 weidegang
Vlak bij een binnenmanege
Kantine (waar je ook eten en drinken kan krijgen, snoep, thee, soep Tong uitsteken Tong uitsteken )
Er word elke dag voor me uitgemest
Stro, zaagsel, hooi, kuil en biks
Er word 4x gevoerd, 2x biks en 2x hooi/kuil
Verder word er ook goed op de paarden gelet en het is er super gezellig!!
Haha! Haha! Haha! we hebben altijd dikke lol! Haha! Haha! Haha!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:41

stalgeld € 286
stapmolen 23

Stalgeld is incl. voer.
Spuitplaats
Weidegang ahv rooster, verdeeld in blokken van twee uur, je moet ze er wel zelf opzetten.
Stapmolen worden ze op verzoek ingezet
Twee binnenbakken
Twee paddocks (wordt één 20x60)
Groot buitenterrein
Veluwe is de achtertuin

Na de verbouwing:
Spuitplaats met warm/koud water
Solarium
Aparte ruimte voor smid

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:58

Mijn stalgeld is € 150,- per maand

Ik sta in West Brabant.
Ik heb een eigen paddock en stal. Een buitenbak, maar geen goede uitrijmogelijkheden, 1 uur rijden van het bos.
Ze worden goed verzorgd, dagelijks uitgemest en 5x per dag gevoerd. 2 grote weilanden waar ze dagelijks inmogen.
Afgesloten zadelkamer, poetsplaats en je kunt je paard afspuiten.
Volop variatie aan voeding: kuilgras, hooi, voederbieten, kroten, wortels, appels enz.

grtz sizzy Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:39

185.- euro voor groot paard per maand, daarin zit voer, uitmesten, binnenbak en buitenbak, en 3x per week weidegang. in Breugel, ten noorden van eindhoven.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:14

ik betaal nu voor mn welsh-B €200,- in de maand is wel incl. stro voer en uitmesten. we hebben 2 buitenbakken en 1 lonbeerbak. verder springen we 2 x in de week met een klein groepje. is een gezellige stal maar vindt het een beetje duur dus vandaar heb ik me ingeschreven bij een andere stal, maar omdat mn pony weggaat heb ik gebeld dat ik ingeschreven wil staan voor een paardenbox. maar daar betaal je per jaar en dat is iets van 1800 gulden (!!!) per jaar ofzo. je moet dan wel zelf uitmesten enzo maar ok dat is voor mij geen punt...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:22

Uhm, paard staat nu in de opfok wat me (alles nog in guldens btw...***euro!) 250 gulden per maand kost. Eind mei naar binnen, kost me 600 gulden per maand, inclusief uitmesten, bodembedekking en hooi, en alle faciliteiten:

- binnenbak 20x40m
- buitenbak 20x40m
- roundpen 15m doorsnee
- box in een gezellig U-vormig plaatsje 3x3m
- solarium
- spuitplaats
- weidegang (we hebben een stuk of 5 weien)
- gezellige kantine *LOL*
- lijst hoefsmid
- gezamenlijke inenting + wormenkuur
- en overal hangen boxjes, zodat je de muziek kan horen Dromen Lovers

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 17:17

Ik betaal per maand rond de €270,-
Met uitmesten voeren. Mogen elke dag als het weer het toelaat naar buiten. Maar een uurtje en moet hem er zelf in zetten.
Hebben een buitenbak van 20x60 en een paddock van 20x30 ongeveer.
er zijn wel uitrij mogelijkheden maar een uurtje en dan heb je het wel gehad.
een wasplaats met alleen koud water.
Lessen zitten er niet bij in. en je mag niet je eigen instructeur laten komen. Les kost ongeveer €23.-

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 17:32

Ik betaal 245 euro en daar komt dan nog 6% BTW bij op. Er staan bij mij op stal in totaal 5 pensionpaarden en ongeveer 30 eigen.
Dit zit erbij in:
2x brok
4x kuilvoer (2x gewone portie en 2x een arm vol)
soms wortels
Binnenbak
Springwei
Longeerbak
Weidegang in de zomer
1 les per maand (de rest van de lessen gewoon betalen natuurlijk)
mini-kantine

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:14

Wij betalen in Drenthe 140 Euro voor
* ruime box
* paddock
* weidegang
* binnen en buiten laten zetten
* binnenbak 16x32
* buitenbak 20x40
* roundpen
* kuil
* hooi
--------------
exclusief
* biks/muesli
* strooisel a 5,- per baal

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:23

Ik heb op een pension stal gestaan.

Daar betaalde ik 100,- voor een pony en 200,- voor een paard (guldens).
inclusief stro, hooi, hele jaar door weidegang.

Voeren deden we in toerbeurten...

Binnenbak bij buren was gratis en we hadden kleine buitenbak.

Nu hebben we zelf alleen weidepension;
shet, a, b pony € 30,-
c, d pony € 35,-
e pony, paard € 40,-

En ik heb een shetje in volpension voor € 50,- per maand en een d pony merrie in een stand (overdag paddock en zomers weidegang) voor €100,- per maand (incl. 2 keer mestten en 3 voerbeurten, en word hele dag in paddock gezet en binnengehaald)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:34

bij ons is t (in guldens) 300 per maand.
Da's incl. hooi/kuil, stro, brok, verlichte buitenbak, longeerbak, weidegang, wasplaats met warm water. We kunnen de trailer meekrijgen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 20:00

Oude boerderij die is verbouwd tot prive/pensionstalling, gevestigd tegen de Duitse grens in de buurt van de A12 (Zevenaar etc.)
Ik betaal per maand 136 euro, ong. 300 gulden.
Inclusief:
Stal, stro, hooi, brok, weidegang, buitenbak, poets/wasplaats.
Er wordt gevoerd, maar mesten moet je zelf doen.
Tijdens je vakantie kun je echter wel wat regelen.

Mooie nog redelijk nieuwe stallen, maar buitenbak nog niet gedraineerd en errug snel nat en te zwaar, veel kleigrond en daardoor slechte wei.
Stal is nog maar kort geleden opgezet en veel is nog 'in aanbouw', daardoor is te weinig tijd voor andere dingen, dus kwaliteit is er nog niet echt. Ook is er te weinig ervaring met rijpaarden, eigenlijk meer met koudbloed en pony's. Mijn paard is echter een trakhener, bloedje, dus tja... was wel wennen voor hen.
Wel ontzettend veel gezelligheid en enthousiasme, aardige mensen en alles is bespreekbaar.

Je kunt alle tijden terecht, ook een voordeel. Doordat het kleinschalig is, is de buitenbak niet overvol of zoiets, aan de andere kant zijn er maar weinig mensen met wie je even een buitenritje kunt gaan maken, wel jammer.

Uitrijmogelijkheden: weinig, maar wel goed, er is een bos maar daarvoor moet je eerst een kwartiertje stappen en een errug drukke weg over, wat ik dus nooit alleen zou doen, wel samen met een ander paard.

Prijzen van en mogelijkheden bij stallingen zijn erg afhankelijk van streek/omgeving.
Daar waar huizen/grond duurder is, is de stalling ook vaak duurder, zoals in de Randstad.
Als je in bijv. Arnhem woont en je wilt ten noorden (bij de Veluwe Kwijl ) een stal, omdat je daar zo mooi kunt rijden buiten, betaal je er ook voor.
Als je echter ten oosten van Arnhem stalt, tussen de rivieren IJssel en Rijn bijv., betaal je al veel minder.
De grond is er goedkoper en er is bijv. niet zoveel bos, niet overal tenminste.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:30

Ik heb gestaan op de stal van Stacy S, sta nu op een pension/opfokstal.
kosten 170 euro per maand voor pony en paard (geen verschil dus. Inclusief kuil, 2 kilo basisbrok, volpension inclusief buiten en binnen zetten en uitmesten om de dag. Hele ruime boxen met tralies tussen de boxen dus geen hokjes, ze kunnen de hele stal door kijken. Meeste paarden vinden dat fijn. Buitenbak 20 bij 40, binnenbak 20 bij 40, binnenafspuitplaats met warm water, buiten met koud water. Van mei tot oktober, of langer indien het weer het toelaat weidegang. Veel land, dus echt genoeg gras...

Medicijnen worden door voer gedaan, indien nodig ook 's winters overdag in paddock/buiten (die van mij heeft luchtwegaandoening)

Paar honderd meter langs de weg en dan via fietspad het bos in. 25 minuten stappen over het harde, en dan ben je op de zand- en bospaden. Helaas mag je er officieel niet rijden, maar daar wordt aan gewerkt.
Je mag eigen instructie meenemen. (geen stalinstructrice) op stal wordt zowel engels als western (half om half) gereden.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:16

ik betaal zo rond de 425 GULDEN in de maand, ik(lees, mijn ouders)betaal geloog ik 90 euro voor de box,maar dan betaal je stro/hooi/biks apart.

ik sta op een kleine manege/privestal. als persionklant heb je recht op elke week een keer gratis in de les, maar het niveau van de instructie is niet echt denderend(ik heb een instructrice van buitenaf)

we hebben 2 buitenbakken(een grote en een kleine), in de ene mag alles gedaan worden(rijden, longeren, opjagen)in de kleine alleen rijden(dit in verband met een oude manege pony die liever niet in een totaal omgeploegde bak loopt) een "wei"(zonder gras) en een losgooibakje.

mijn pony wordt sochtends buiten gezet, soms alleen soms met hayley(pony van m'n vriendin, en leroy z'n geliefde). elke dag in ieder geval een uur, maar soms ook 3 uur ofzo...

de boxen zijn ruim, het zijn buitenboxen en ze zien er goed uit en zijn goed.

tja, wat wil je nog meer weten?het is gezellig en ik heb het er naar mijn zin, ik heb veel vrijheid(in vergelijking tot wat ik van anderen hoor...)en als ik hulp nodig heb kan ik dat altijd krijgen(Bijv. als mijn pony lastig is bedoel ik dan dus)

en toen ik was gevallen en mijn hand open lag ben ik zelfs naar huis gebracht met de auto(fiets in de achterbak)als dat geen service is..