3 gerbils gehaald, straks zijn t er nog maar 2.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

3 gerbils gehaald, straks zijn t er nog maar 2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 06:12

Omdat het muisje van mijn zusje na de grootte vakantie is overleden en deze nog helemaal niet zo oud was, hoogstens 4 maanden. Zouden wij 2 nieuwe huisdieren krijgen. Nou wilde mijn zusje eigenlijk ratten, maar dat wilde mijn moeder dus echt niet. Dus toen mijn zusje op schoolkamp was is mijn moeder in dierenwinkels gaan kijken wat ze dan wel leuk vond. Toen kwam ze de Woestijnratjes tegen, daar was ze helemaal gek op.

Dus gister is mijn zusje terug gekomen van schoolkamp en zijn ze meteen naar de dierenwinkel gegaan. Ik zat net in de trein vanuit school, dus ik ging ook ff mee kijken.

Er zaten 3 super lieve gerbils in een hokje. Een donkergrijze met witte vlekjes (een bonte dus ) een albino, met rooie oogjes... en een creme-kleurige.

Nou zou mijn zusje er 2 krijgen, omdat het groepsdieren zijn. Toen zij ik tegen mijn moeder dat ze ze dan alle 3 mee moest nemen, omdat ze als groepje bij elkaar zaten. Dus dat deden we.

Thuis aangekomen, hadden we de Kooi klaargemaakt en Toen mochten ze erin. De albino huppelt uit dat doosje, de creme-kleurige aarzelt wat en hupst dan ook uit het doosje. De Donkergrijze die kwam heel sloom uit het doosje gelopen. We zagen dat hij een kaal plekje op zijn rugje had. Dus ik dacht al, die hebben onderweg hier naar toe zitten knokken in de doosje

En ja hoor ik kom net beneden, ik denk, ik zal ff in die kooi kijken. En jaar hij ligt stijf stil, dus ik ff aangeraakt, Hij was echt al super stijf.. Dus ik mijn moeder geroepen dat hij dood was, dus mijn moeder tilt um op, maar hij ademt dus nog wel... maar hij leeft volgens mij niet lang meer...

Heel zielig voor mijn zusje, ze heeft um pas vanaf gister, gelukkig heeft ze de andere 2 nog, maar deze is echt de mooiste en dat vond mijn zusje ook...

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.


Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:59

Wat sneu zeg!
Hier is de dierenwinkel verantwoordelijk voor.
Waarschijnlijk krijg je wel een nieuwe,
maar ja,daarmee krijg je deze niet terug.
Ik zou even de winkel bellen en vragen hoe of wat.
Ik denk niet dat ze zullen opdraaien voor eventuele DA kosten,
maar je kunt het altijd proberen.

En het zijn erg leuke diertjes!
heb er vroeger samen met mijn broer ook 2 gehad.
Geef ze eens een stukje papier,daar knabbelen ze hele mooie randjes vanaf Haha!

Sterkte met het beestje OK dan!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:04

Je kunt gewoon terug gaan naar de dierenwinkel. Hoe achterlijk het ook klinkt je hebt een half jaar garantie.
Dus diertje mee en aankoopbon mee. Je krijgt dan of een andere gerbril of je krijgt de aankoopsom terug.

Sterkte met het diertje.

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 15:16

Ja het diertje is dus vandaag overleden.

We hebben ook meeteen de dierenwinkel gebeld en hij vond het erg vervelend voor ons. en we kunnen een nieuwe uit komen zoeken als er weer nieuwe zijn. dit waren namelijk de laatste

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:29

Wat erg Verdrietig

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 01:40

Femke_L schreef:
Ja het diertje is dus vandaag overleden.

We hebben ook meeteen de dierenwinkel gebeld en hij vond het erg vervelend voor ons. en we kunnen een nieuwe uit komen zoeken als er weer nieuwe zijn. dit waren namelijk de laatste


Zijn het nog jonge dieren?
Twee of meer vrouwtjes is een goede combinatie als je geen kleintjes wilt. Twee of meer mannetjes is echter ook geen probleem. Als je een nieuw mannetje introduceert, moet deze echter nog wel jong zijn, maximaal twee maanden.

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 05:04

Het zijn vrouwtjes...

dus als de dierenwinkel nieuwe vrouwtjes heeft ontvangen, dan kan mijn zusje er eentje uit komen zoeken.

Ze zijn nu trouwens 4 a 5 weken.

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:08

zo snel mogelijk een ander vrouwtje erbij (knok gevaar, mannen zijn makkelijker en accepteren sneller een andere gerbilman in het hok, vrouwen zijn letterlijk een stelletje bitchen, ik heb hierdoor nu een bak door de midden mogen delen, ze konden op een een of andere manier niet meer bij elkaar, alle koppelmethodes gebruikt, zelfs de ergste) en als 4 a 5 weken zijn mogen ze nog niet eens bij de moeder weg. Ze moeten minimaal 6 weken bij de moeder blijven, zowel de mannen als de vrouwen.

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 15:47

Annechien schreef:
als 4 a 5 weken zijn mogen ze nog niet eens bij de moeder weg. Ze moeten minimaal 6 weken bij de moeder blijven, zowel de mannen als de vrouwen.



ja daar kan ik niets aan doen, wij hebben ze gewoon bij de dierenwinkel gekocht. we hebben deze beestjes nog nooit eerder gehad.

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:48

dat bedoelde ik ook niet te zeggen, maar die dierenzaak had beter moeten weten. Jullie kopen die diertjes omdat jullie ze leuk vonden en daar kan ik niks van zeggen. Het is buiten jullie schuld omgegaan, ik had er in moeten zetten dat het aan de dierenzaak lag en niet aan jullie (vergeet wel eens vaker wat te vermelden Haha! gelukkig alleen thuis). Maar ik zou er wel zo gauw mogelijk 1 vrouwtje bij doen. Kijk eens op marktplaats, daar worden er veel aangeboden en in vele kleurtjes.

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:36

Alls gerbils helemaal stijf in hun hokje liggen en geen teken van leven vertonen maar ze ademen nog wel dan is er tog iets mis...

Je wist toch wel dat je hamster en gerbils en alles wat knaagdier is niet op de tocht moet zetten?

Mijn ham heeft echt psies hetzelfde gehad...wat ik heb gedaan is heet water maken met de fluitgeval...handdoek om de kruik doen anders verbrand ie:D en dan het beestje in de handdoek wikkelen en op je sgoot leggen...dan trekt ie zo weer bij en hobbelt ie weer door zn hokje...

Als je daar te laat mee bent...dan zakt zijn bloeddruk en gaat zn hart zeg maar op slaapstand net als winterslaap...hij klopt dus weinig tot niets...

eng gezicht maar die kruik hielp echt...

Groetjes,

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:26

Candor gerbils kunnen zich ook dood houden. Als baas denk je dan dat ze dood zijn, maar een half uur later springen ze weer vrolijk door de bak heen alsof er niets aan de hand is. Dit heeft te maken met eventueel gevaar van bovenaf in de natuur. De hele kolonie houdt zich dan dood als ze niet op tijd kunnen weg komen.

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 08:06

Nee deze is echt dood nu, je hoeft dus geen tips meer te geven, want hij is al dood, we krijgen gewoon een nieuwe van de dierenwinkel...

en ze hebben gewoon gevochten..

en nee ze hebben niet op de tocht gestaan. Ze zijn gewoon met ons mee naar huis gegaan, op de fiets...

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers