met z,n tweeen op een shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grazyrick
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: omg. Alkmaar

met z,n tweeen op een shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 13:14

Ik dacht eerst dat ik het verkeerd zag. op een landweggetje liep een shetje van net een meter hoog waar ze met z,n tweeen op zaten en het aller ergste was . het waren nog geen kleine meiden ook. +- 1.70 en vrij stevig ongeveer 17 a 18 jaar en ik sprak ze er ook op aan. maar ze zeiden dat het mijn zaken niet waren enz. en dat hij het makkelijk kon. en dat hij verder goed verzorgd werd en dat ze wel vaker op (hun lieverd) zo werd het gezecht reden. nou ik vind het niet kunnen en had ze slimmer verwacht. en aan de poliltie heb je ook weinig wand het is geen strafbaar feit werd me gezecht en de DB komt alleen bij zichtbare mishandeling daar schiet je dus niks mee op helaas . en het beestje zag er ook wel gezochd uit maar ik vond die meiden gewoon te groot en te zwaar!
en ik vind het jammer dat er geen wet voor is


Calice

Berichten: 9789
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:20

hey hey,

Welkom op Bokt!!!
is zeker nogal gestoord van die meiden!!
er lopen helaas meer typjes op de wereld die zulk soort dingen doen...
ik zag laatst een meisje zonder zadel op een ponytje en omdat da ponytje niet doorliep liep ze hem te slaan met een tak...
toen ik er wat van zij schrok ze gelukkig wel Bloos
en gooide ze meteen die tak weer aan de kant...

groetjes ilse

Instagram @shetlanderpoow

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:22

Tja... Helaas zijn het inderdaad jouw zaken niet...
Ik vind ook dat een paard bij ons op stal niet goed behandelt wordt, maar wat kan ik er aan doen?!

Je kunt niet al het onrecht in de wereld veranderen, er zijn veel meer beesten die het slecht hebben. Daar kun je alleen niks aan doen. Hoogstens goed zijn voor je eigen beesten.

Ik zou zeggen, laat het rusten... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:25

Ja ach veel kun je er niet tegen doen.
Er bestaan zoveel mensen die onverstandig met hun paarden omgaan helaas.
Ze beseffen gewoon niet dat ze eruit groeien is het niet door gewicht is het wel door lengte.
Op zich heb ik er niks op tegen als een te lang maar niet te zwaar iemand op een pony rijdt maar er moeten toch echt grensen getrokken worden vind ik.
Met ze 2en op een shetlander kan echt niet vind ik sneu als het nou 2 kleine meisjes waren dan kan het natuurlijk wel.
Maar als er nou 1 op zat had ik zoiets oke maar met ze 2en en dan ook zo lang kom je al snel op een behoorlijk gewicht wat het beesie moet dragen.
Als het ponytje er goed uitziet wil niet zeggen dat hij het makkelijk heeft hun te dragen.
Hij word misschien goed verzorgt maar dat zegt over hoe ze ermee omgaan.
Laat ze sparen voor een karrtje en een tuig dan beleef je er ook superrrrrrrr veel lol aan!

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:27

maar zoals xtwitserx al zegt laat het maar rusten want er iets aan veraderen lukt toch niet

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:28

xtwisterx hihi oops beetje verkeerd geschreven net

caarootje
Berichten: 103
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:35

nee veranderen kan je het idd niet maar er wat van zeggen kan altijd toch?

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:01

caarootje schreef:
nee veranderen kan je het idd niet maar er wat van zeggen kan altijd toch?

En straks geven ze je een stoot voor je harses... Scheve mond
De wereld wordt steeds agressiever, je kunt beter je mond houden...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:15

Ik vind het wel goed dat je er wat van gezegt hebt...Het lijkt mij ook niet normaal om met z'n 2e op een Shet te gaan rijden...kan echt nooit goed voor zijn rug zijn
Een van die meiden is al zwaar genoeg voor hem...als ze 1,70 zijn...
Shetlanders zijn wel sterk en kunnen heel veel gewicht op de rug dragen, maar ik zou persoonlijk niet meer dan 50-55 kg op een middenmaatshet zetten...


EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:07

ja 1.70 is wel erg groot....
maar mensen zeggen ook vaak tegen ons " ach is dat niet zielig" maar vaak weten ze er niets van af
onze schetjes zijn 90 en 92 cm en we rijden alledrie nog op ze (maar ik meestal op willie (90 cm) ) ik ben 14 weeg 40 en ben 1.54 ik vind dat dat nog makkelijk kan en haat het als mensen er iets van zeggen asl ze geen duidelijke argumenten hebben en zelf niets van paarden afweten maar ik vind het belachelijk als iemand van 17 van 1.70 met z'n 2en op shet rijden
ff erop zitten als ie graast oke maar echt rijden?>?>?>?

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:32

Niet flauw bedoeld, maar het zijn ook jouw zaken niet. Als jij aan het rijden bent, jemaakt een buitenrit ofzo, en er komt ineens iemand naar je toe, en die gaat je kritiek geven, je moet zus zitten, zo rijden, blablabla, zou je ook niet leuk vinden, toch?

En verder heb je wel gelijk, 1.70 is ook erg groot, maar je kunt er weinig aan doen, en shetjes zijn wel harde beesten...

Ik weet niet wat ze allemaal met de pony doen, springen ofzo, maar als de pony het niet kan met hun op de rug, komen ze er vanzelf wel achter.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:59

Achja ik ind het ook hel erg zielig maar je kunt er helaas pindakaas niets aan doen..
En precies strakkies zeg je er weer wat van en slaan ze je of weet ik veel wat er is tegen woordig zoveel zinloos geweld!
Dus let daar wel op..
Ik hou meestal me mond ( ben ook beetje verlegen en dan heb je dat al hehe haha )

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:25

aah zielig ik zou er ook zeker wat van gezegt hebben!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:47

Tsjah je ken er helaas niks aan doen. Om irritaties van beide kanten te bespraen ken je beter er niks van zeggen.
Je ziet het wel vaker, kindere /mensen, die iets teveel lol hebben met hun paard, in een stand op manegepony's klimmen, er met meerdere opspringen, tsjah de een vind dit zielig de ander dat, je ken elkaar beter met rust laten tenzij het ech tuit de hand loopt, maar in weze is dit vrij onschuldig.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:34

Veel kan je er helaas niet aan doen je kan er wat van zeggen, en dan maar hopen dat ze wat meer verstand krijgen en in het vervolg beter gaan nadenken Lachen

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:38

mijn shet is nog geen meter.
en ik ben 1.63 en weeg ongeveer 53, maar ik rijd er toch echt niet meer op.
voor de gein met grazen erop. of in het park haar een klein stukje laten galopperen, zodat ze zich uit kan leven. maar ik zit er niet langer als 5 minuten op. Tong uitsteken ik ben dan misschien wel heel voorzichtig, maar wil dat mijn peopie er de lol inhoudt

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:42

tja, veel kan er je er niet echt tegen doen... wel goed dat je er iets van gezegt hebt.. maar dat je zo'n reactie terug krijgt?! dan ook nog zeggen: het zijn jouw zaken niet! je probeert alleen het beste voor het beestje te zijn!

Vrijgezel # 77

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:24

ik zie dat je in Alkmaar woont.. daar ken ik inderdaad een paar meiden die altijd heel alkmaar doorscheuren met shets.. en ook over de weg galloperen enz en ook met zn tweeen erop.. heb zo'n vermoeden dat je hun bedoeld.. tegen hun zul je echt niks kunnen doen.. ze hebben een behoorlijk grote mond en zelfs tegen een politie of volwassenen.. :/

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:29

mm 2 meiden van 1m70 op een shetlander? gruweldegruwel..beest plat Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OleJon, wonderlover en 13 bezoekers