Speedy en ik aan het werk....commentaar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Speedy en ik aan het werk....commentaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 18:14

Hier weer eens wat (veel) rijfoto's van ons.... Speedy is heel moeilijk te rijden en hij is ontzettend koppig, vandaar de gevechten op sommige foto's... Mn vader was de fotograaf. Cheese!


Afbeelding
eeuhm jah, dat bedoel ik......

Afbeelding
Weer zo'n conflictfoto. Ik weet niet wat er hier precies gebeurde. Verward

Afbeelding
maaaaar, 'k heb hem nog nooit zo zien lopen. Jammer dat ik er zo krampachtig opzit.

Afbeelding
Geen commentaar

Afbeelding
Hij begon toch wel lekker te ontspannen.

Afbeelding


Voor het eerst sinds een jaar ofzo heb ik weer wat sprongetjes met m'n knul gemakt. Hij heeft in de tussentijd wel gesprongen (vrijspringen) maar ik niet, en dat is te zien. Dus niet te kritisch graag Schijnheilig Bloos

Afbeelding
eeuhm, juist Verward


Afbeelding
Das natuurlijk ook een manier om erover ta gaan. Haha!

Afbeelding
Sexy houding..... Clown

Afbeelding
Euuhm jah......

dat was het weer. 'k hoop dat jullie at leuk commentaar kunnen verzinnen.

Eigen commentaar:
-handen niet kantelen
-buitenteugel meer, binnenteugel minder gebruiken
-benen beter aanleggen
-achterover zitten
-geen muntjes zoeken

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie


ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:24

Haha! Heeeeeeeeeeeeeel Mooi paardje!
Je hebt een goede zit!
....de laatste dress. foto's waren het beste OK dan!

je springen gaat tog al goed hoor Clown

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:24

Ziet er leuk uit, maar op de eerste foto trek je je pardje in de krul. Niet je hand naar achter halen en vastzetten. De rest ziet er best goed uit Knipoog

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:26

super leuk paardje! wat is het voor een ras? Sorry dat ik het zeg, maar rij jij altijd zonder paardrijkkleding?
loopt heel mooi, en jij rijd ook mooi!! (Y)

~ Knowledge is knowing the difference between your oliebol and you're oliebol

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:27

idd, niet in de krul trekken en teugels er goed aan houden (geen waslijnen Knipoog ) ziet er leuk uit verder hoor Lachen maar waarom rijdt je met een gewone broek...?

-

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:29

de bak ziet er heeeel zwaar uit, lijkt me niet fijn lopen voor je pony, misschien issie daarom soms vervelend? Paardrijkleding is trouwens een stukje veiliger, inderdaad teugels wat korter nemen. De latste foto's zien er leuker uit dan de eerste!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:32

Ligt het aan mij of leid het zadel op de 2e foto zn compleet zn eigen leven? Knipoog

Vind het er toch leuk uitzien op de laatste fotos!
En bij anderen zal het er misschien ookk wel eens zo uitzien als op de eerste fotos, maar die plaatsen ze niet. jij wel, ook al zien ze er niet perfect uit Tong uitsteken Leuke pony ook!

Romeo Lovers

xXDjuukiejXx

Berichten: 673
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:42

Mooi paard, Denk alleen aan je klere!!!!!!!!!!

Sometimes a Devil, Sometimes a Angel, But Always Me

Olanda
Dressuur: M+4

R.I.P Blacky

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:42

Commentaar is al gegeven Knipoog
Leuk paardje Haha!

siena
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:47

Leuk paardje heb je, en dat springen viel ook best wel mee hoor! (bedoel dat t er wel goed uit zag)

Don't hate yourself in the morning,
Sleep until noon!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:02

Ik vind het een erg mooie pony! Leuke bouw en lekker pittig koppipe zit erop.
Alleen lijkt het mij of het zadel voor geen meter ligt, op de tweede foto is te zien dat het schuift, dit zou meteen ook verklaren waarom je pony 'vervelend' doet, hij wil je misschien wel zeggen dat er iets niet lekker zit! Ook zit jijzelf totaal niet goed in het zadel, je laat hele stukken vrij waar toch wel een stukje ruiter hoord te zitten. (kniewrongen bv) Op de laatste foto is ook te zien dat het zadel nar achteren kantelt.
Ik zou nog maar iemand erg goed naar je zadel laten kijken en misschien wel een nieuwe aan laten meten want verder ziet het er erg leuk uit!

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:05

Dat ik geen paardrijkleding aanheb is maar voor een keertje. Ik vind die spijkerbroek zo lekker zitten, het is wat stroever dan een rijbroek en dus blijf je wat beter zitten. En mn schoenen hebben gewoon hakjes Lachen. Over de bak....tsjah, dat is altijd een probleem geweest. Maar Speedy is op de hoefslag niet te houden en in het midden ook amper, dus ik neem aan dat hij er geen moeite mee heeft. Van dat zadel op de tweede foto... Volgensmij komt het doordat het dekje een beetje gek zit. Ik heb iig nooit het idee dat het zadel omhoog schiet. Ik krijg ook les van een goed instructruce, zij vindt het geen goed zadel omdat ik er niet goed in kan blijven zitten, maar het ligt wel mooi op Speedy.

Bedankt voor alle commentaar Lachen
Laatst bijgewerkt door Shetfan op 29-09-04 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:09

Annetje schreef:
Ik vind het een erg mooie pony! Leuke bouw en lekker pittig koppipe zit erop.
Alleen lijkt het mij of het zadel voor geen meter ligt, op de tweede foto is te zien dat het schuift, dit zou meteen ook verklaren waarom je pony 'vervelend' doet, hij wil je misschien wel zeggen dat er iets niet lekker zit! Ook zit jijzelf totaal niet goed in het zadel, je laat hele stukken vrij waar toch wel een stukje ruiter hoord te zitten. (kniewrongen bv) Op de laatste foto is ook te zien dat het zadel nar achteren kantelt.
Ik zou nog maar iemand erg goed naar je zadel laten kijken en misschien wel een nieuwe aan laten meten want verder ziet het er erg leuk uit!

Dat was wat ik ook wilde zeggen.
Laat iemand eens naar je zadel kijken en leg het zelf eens een heel stuk verder naar acheteren.
Dat kan misschien al veel problemen verminderen.

Succes

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:15

Het zadel is inderdaad ook het eerste dat mij opvalt. Je zit zowat op zijn nek! Bloos! Een flink stuk naar achteren met dat ding! En als je instructrice ook aangeeft dat het niet helemaal super ligt...

*edit*
Ik heb nog eens goed gekeken naar hoe het ligt en hoe jij er op zit. Je zit bijna op het achterste randje, terwijl het diepste punt daar absoluut niet kan liggen. Het ligt aan de voorkant erg ver over zijn schouders. Zo kan hij zijn voorbenen lastig bewegen, het drukt op zijn spieren. Dat kan inderdaad zijn waarom hij zo lastig doet.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:28

Hmm, ik begrijp wat jullie bedoelen maar volgensmij lijkt het erger dan op de foto's. Ikzelf was al van plan om een nieuwe zadel te kopen maar waarschijnlijk gaan we Speedy binnen nu en een maand ongeveer. te koop zetten (weet niks zeker). En om dan nu nog een nieuwe zadel aan te schaffen.... Hij had eerst ook een heel fijn zadel maar dat moest weer zonodig gejat worden... Boos!....

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:35

leuke fotos!!!
ziet er netjes uit het zal er alleen wel wat netter uit zien als je je rijbroek aan had Haha!

<3

_Lot_
Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:47

leuke pony Lachen jammer voor je als hij verkocht word.. zonde hoor!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:55

Het zadel was ook hetgene wat mij het eerste opviel. Ik kan me niet voorstellen dat het lekker zit zo Haha!
Het past volgens mij ook niet goed, maar dat hadden anderen ook al aangegeven Knipoog
Alleen lijkt het me dus echt verschrikkelijk rijden zonder rijkleding aan *LOL*

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:56

lonnie schreef:
de bak ziet er heeeel zwaar uit, lijkt me niet fijn lopen voor je pony

Daar ben ik het helemaal mee eens. Das heel gevaarlijk voor zn pezen. Als ie zich nu vangt dan kan je een balvertrapping of erger.... een peesklap krijgen. Ik ben een voorstander van peesbescherming (altijd)
Verder lijkt t me een geweldig eigenwijs leuk ding

De toekomst: [ITP] Naarling Leopold von Lippe Biesterfeld v AlexandroPxHouston
Donar V v Contendro I (LT + 3)
Vulpes pilum mutat, non mores! Nieuwe vos merrie Hurley [RIJ-ITP] Stoute Easy Game wordt braaf 6-jarig sportpaard


machteld
Berichten: 267
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:25

leuke pony zo te zien lekker eigenwijs!
je zadel viel me ook meteen op, het lijkt me zoals je op deze foto's ziet niet ideaal liggen... en een niet lekker liggend zadel op je paard kan ook veel probleempjes veroorzaken, laat er eens na kijken voor de zekerheid. veel succes met je pony!

»»-(¯`·.·´¯)-> Moby & Rocky <-(¯`·.·´¯)-««

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:23

Ik vind de eerste 2 foto's echt getuigen van een rijtechnisch probleem. Je zit met je handen op je knieen, teugels veel te lang, je zit ontzettend scheef en het ziet er absoluut niet ontspannen uit. Ik zou zeggen: Goed lesnemen, en gewoon je rijkleding aan ( is namelijk niet voor niets RIJkleding)!!! Wel een ontzettende leuke pony, maar er is veel aan te verbeteren.

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:27

op die eerste foto's vind ik je teugels wel behoorlijk lang.
zou ze iets korter nemen en me benen er eens goed inzetten als hij lastig doet.
hij zal het wel afleren Tong uitsteken en moet natuurlijk luisteren naar zijn ruiter!
verder ziet het er wel behoorlijk goed uit hoor Lachen

maar ik zou toch ook mijn beugels een beetje korter maken.
niet alleen voor het zicht, maar je 'past' niet zo mooi in het zadel als je het mij vraagt...
verder echt mooi ponytje hoor!

Schilderij van je eigen paard of huisdier? http://www.marjolebbe.be

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:31

leuke foto's hoor

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:39

Mijn eerste indruk:
Dat je conflicten met je pony hebt, zou best wel eens goed door het zadel kunnen komen. Het lijkt erg ver naar voren te liggen en idd een "eigen leven" te leiden op de tweede foto. Als ik jouw was zou ik er ook eens iemand naar laten kijken.
(Ik weet dat deze opmerking al is gemaakt, maar dit was ook echt mijn gedachtegang na het bekijken van de foto's)

Verder, na het zien van de eerste twee foto's dacht ik "oei" maar daarna ziet het er toch wel netjes uit. Tuurlijk zijn er dingen die je kunt verbeteren, maar dat geef je zelf ook al aan en die puntjes voor verbetering heeft iedereen.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:09

Leuk paardje joh!! t ziet er al goed uit hoor

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SuperSuup en 30 bezoekers