[NH] 12 foot lijn (leadrope) Parelli kapot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

[NH] 12 foot lijn (leadrope) Parelli kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 23:39

Zijn er meer mensen waarvan de lijn snel kapot gegaan is? Ik heb hem nog geen jaar (december vorig jaar gekocht) en nu is het touw kapot gegaan bij de sluiting. Ik heb hem niet wekelijks gebruikt. Ik had dit eigenlijk niet verwacht na zo'n korte tijd. Ik vond het een heel fijn touw maar denk niet dat ik hem nu weer aan ga schaffen daar vind ik hem te duur voor (€ 49,- + verzendkosten). Heeft iemand anders een andere optie/ervaring voor een leadrope?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:47

Is de sluiting zelf kapot? Dan kun je van Eddy (Parelli Nederland) waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen.
Ik lees wel vaker over die twistlock-sluitingen die kapot gaan (draai- of paniekhaak worden ze ook wel genoemd)

Aan mijn leadropes kun je naar keuze een bullsnap sluiting krijgen. Die heb ik zelf ook aan mijn (2 jaar oude) Parelli touw zitten en die bevalt echt prima. Gaat nooit stroef open door zand wat ertussen komt, is een stuk degelijker gemaakt en is net zo zwaar als die twistlock.

Als Eddy je niet van een nieuwe leadrope voorziet, kan ik aan jouw echte parelli-touw wel zo'n bullsnap sluiting maken hoor. (PB maar als je interesse hebt)

Voor info over de sluitingen: www.touwhalster.tk

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:05

Je hebt een jaar garantie, dus heb je hem echt bij Eddy gekocht gewoon ff bellen en opsturen denk ik.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:42

Grappig, ik verbaas mij er telkens over dat mijn touw nog níet stuk is Haha! Pride is er in het begin zo vaak mee aan de haal gegaan etc dat ik dat al lang verwacht had. Maar ik zou even contact opnemen met eddy, hij zal je vast wel meer kunnen vertellen.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:43

De draaisluiting van die van ons zat na een half jaar muurvast. Ik heb een e-mailtje gestuurd en kreeg het antwoord om hem maar op te sturen incl. een aan mezelf gerichte enveloppe. Binnen 14 dagen had ik een nieuwe! (die inmiddels ook alweer bijna vast zit! volgens mij zit er zand tussen)

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:04

cornelie schreef:
Grappig, ik verbaas mij er telkens over dat mijn touw nog níet stuk is Haha!


Ik ook *LOL*. Gebruik hem voor van alles en nog wat, paarden gaan erop staan, hij valt in de bagger, enz enz. Ik heb ook een twistlock, en ik heb dat touw nu geloof ik al 4 jaar - nooit problemen mee gehad Lachen.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:17

Huh, hoe kom jij aan een twistlock-touw van 4 jaar oud??
Ik heb er 2 jaar geleden 1 gekocht en daar zat nog een bullsnap aan.
Achteraf ben ik daar heel blij mee, want het is echt een superclip Tong uitsteken

Zand in de twistlock, waardoor hij stroef gaat draaien, komt ook vaak voor, je moet hem open laten drogen en dan uitkloppen.
Wel vreemd dat er mensen zijn met geen enkel probleem ermee, die hem zelfs in de modder laten vallen en bij sommigen is hij bij zuinig gebruik al snel stuk...

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:32

Destijds in Duitsland gekocht, hier waren ze toen nog niet te krijgen Lachen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:34

Die van mij heb ik nu ook al zo'n 3 jaar. Pride heeft in de loop der tijd heel veel touwen/longeerlijnen etc kapot gemaakt maar dit ding overleeft werkelijk alles. Ik gebruik het bijna dagelijks en uhm, ik ben er niet echt zuinig mee....
Er zit wel een bullsnap aan, misschien dat dat nog uitmaakt?

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:34

Ik heb toen trouwens ook een zwart touwhalster gekocht met rode draadjes erin, heeft ook praktisch niemand Lachen.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:33

HA, da's helemaal raar. Ik heb de mijne ook uit Duitsland, toen Birger hier een demo gaf en tegelijk ook spullen verkocht.

De kleurtjes van de halsters zijn in de loop der jaren wel enigszins gewijzigd.
Enne cornelie, die bullsnaps vind ik echt veel sterker dan die twistlocks. Dr kan eigenlijk niet veel aan kapot, terwijl de twistlocks overal kritische puntjes hebben (zand in het draaimechanisme bijvoorbeeld)

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:00

En ik maar denken dat al die touwen dat draaiding hadden. Mijn vriendin heeft er ook eentje, die is een half jaartje jonger en komt bij Eddy vandaan - heb eigenlijk nooit andere sluitingen gezien Haha!.