arabierenpraat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suhtai
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Nootdorp

arabierenpraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:02

Met 5 maanden heb ik mijn arabier gekocht. Nu is hij drie en weggebracht om zadelmak te maken maar ergens is er iets misgegaan.
Hij kende het zadel niet en na een aantal weken waren we zo ver dat ik erop kon en een beetje los kon rijden.
Nu kreeg hij ineens de heilige geest en ging aan de haal en waanzinnig bokken met als resultaat dat ik een aantal keren in het zand heb gelegen en hem heb laten castreren.....
Heeft iemand ervaring met dit soort gedrag??? Verward

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:04

Kijk eens op www.arabischevolbloeden.nl
dat is een wbesite speciaal voor arabieren.
Er is daar al heel wat besproken, dus misschien heb je daar iets aan.
Succes! Lachen

Suhtai
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:06

Ik had geen idee dat je daar ook forums had. Bedankt.

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:08

Haha, zo zie je maar weer!

Succes hoor.

Suhtai
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:13

In ieder geval leuk om nog meer arabierenmensen te horen over hun ervaringen. Zo te zien ben ik niet de enige die zand hapt, haha.

Charique

Berichten: 342
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Tweede Exloermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:36

Hallo ik heb ook twee arabjes maar die van mij zijn heel rustig en betrouwbaar nog nooit zand gehapt ( even afkloppen).

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:13

komt erg vaak voor, arabier of niet. gelukkig niet bij mij thuis.

een iets langere professionele paardvriendelijke training wil wel eens helpen. vaak moeten ze dan maar binnen 1 maand gelijk berijdbaar zijn maar zo werkt het niet altijd.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:19

Je ziet het inderdaad vaker voorkomen (en niet alleen bij arabieren)
Paardje wordt beleert, gaat prima, leert snel en na een tijdje kan je losrijden (dus niet aan longe)

De paarden zijn dan vaak (hoe langzaam je het ook opbouwt) overdondert en laten het over zich heen komen.

Als je een paar keer gereden hebt beginnen sommige dus te protesteren en krijg je vliegles van je paard.

Wij beginnen dan voor de 2e keer en soms voor de 3e keer helemaal rustig overnieuw en daarna gaat het eigenlijk alleen maar beter.

Zorg voor goede begeleiding en succes en veel rijplezier verder!!!

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:23

precies, pas na lange tijd, soms zelfs maanden, als ze bijgekomen zijn van de 'schrik' of soms wanneer ze sterker geworden zijn en conditie opgebouwd hebben, beginnen ze echt wakker te worden.

eventjes wegzetten, het land in, wil ook wel eens helpen.
onder alle omstandigheden is hulp van een professional aan te raden. gaat het nu mis dan lijdt het paard de rest van zijn leven onder. inrijden is echt een kunst. voor je nieuwe catchy hairlook ga je tenslotte ook graag naar een profi kapper ipv je moeder met bloempot in de aanslag Lachen

Suhtai
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 13:26

Ja gelijk hebben jullie. Ik heb hem nu gecastreerd en hij kan even bijkomen in het land daarna gaan we hem opnieuw beleren....ben erg benieuwd.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:25

Hoe rustiger je te werk gaat, hoe braver ze zijn en blijven.

Wij beleren ook met grote regelmaat jonge paarden, en vooral Arabieren, en steeds weer blijkt dat de Arabieren alles veel beter op zich af laten komen, en rustiger blijven dan andere rassen. Het allerbelangrijkste is het vertrouwen.
Zolang ze dat hebben, gaan ze voor je door het vuur, maar al vertrouwen ontbreekt, kunnen ze erg lastig zijn.

De meeste Arabieren die door ons worden beleerd, ervaren het als een prettige manier en zullen dan ook zelden of nooit bokken of gek doen.
Een paard heeft zijn leven lang de tijd om te leren, en dus hoeft het niet allemaal ff snel. Dat werkt nou eenmaal averechts.

Luister dus naar je paard, en hou je aan de snelheid die hij of zij aangeeft, dan komt alles goed.

Succes!

Suhtai
Berichten: 25
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 14:53

Bedankt voor je berichtje maar rustiger als dat ik het zelf heb gedaan is vrijwel niet mogelijk. Ik kan alleen maar bedenken dat hij ineens last van zijn hormonen kreeg want van de een op andere dag ging het mis. Ik hoop dat nu hij gecastreerd is, dat het beter gaat.