En hoe nu met kleine vrachtwagentjes (grijs kent.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

En hoe nu met kleine vrachtwagentjes (grijs kent.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 12:57

Moeten alle mensen die een klein vrachtwagentje voor paardenvervoer PRIVE hebben dit dan ook gaan omzetten ????? Ik ben daar heel erg benieuwd naar. Weet iemand hierop een antwoord. Ik ken er genoeg die zo'n vrachtwagentje met een laadvermogen tot 8000 Kg. (misschien schrijf ik nou wel iets stoms op, maar dat zag ik op de papieren staan) die dat op een grijs kenteken hebben, maar deze prive voor hun paarden gebruiken, wat gaat daarmee gebeuren ????????

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:03

vrachtwagen is vrachtwagen toch??

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:08

Vrachtwagen op B-rijbewijs wordt ook geel... Als je een vrachtwagentje hebt waar je een C-rijbewijs voor moet hebben verandert er niks.

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:10

Vorige week heb ik eens met de belastingdienst gebeld hierover, omdat de geruchten dat het grijs kenteken eruit ging toen wel heel sterk waren. Ik had bedacht dat ik dan goedkoper uit zou zijn met een kleine auto voor mijzelf en een vrachtwagentje voor de paarden. Uiteraard wilde ik ook weten of die vrachtwagens ook zouden veranderen wat de wegenbelasting betreft. Wat het grijs kenteken betreft vallen deze vrachtwagens er niet onder en blijven dus 60 euro per kwartaal met mogelijkheid om het kwarttarrief aan te vragen.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:20

drenthie schreef:
<knip>
Wat het grijs kenteken betreft vallen deze vrachtwagens er niet onder en blijven dus 60 euro per kwartaal met mogelijkheid om het kwarttarrief aan te vragen.

Vrachtwagens hebben inderdaad een geheel eigen systeem, waarbij de maximaal toegestane massa de leidraad is voor de wegenbelasting. Tot 15.000kg toegestaan gewicht is dat 60 euro per kwartaal, daarboven wordt het wat duurder. Kijk op http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a57cf7.htm voor de tarieven en de voorwaarden.
Bedenk dat een Mercedes 600-serie (609, 611 en 614) eigenlijk al groot rijbewijs is. Vaak zijn deze wagens teruggekeurt tot 3490kg toegestaan gewicht, maar ze mogen eigenlijk 5500kg toegestaan gewicht hebben. Daarbij zijn deze wagens ook mogelijk met dubbele cabine. Rijden is nauwelijks moeilijker dan een gewone bestelbus, ze zijn alleen wat breder.
Het zou dan een stuk interessanter worden om je C-rijbewijs te gaan halen. Doet het bovendien goed op je CV

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:40

Heel hartelijk bedankt voor de info tot nu toe. Heeft er iemand nog meer info dat belangrijk is of een toevoeging op al eerder gegeven info dat is dat hartelijk welkom natuurlijk.
Het mooie is dat ik al een C rijbewijs heb. Het is alleen allemaal zo onduidelijk en je weet op een bepaald moment ook niet meer wat nu wel en niet veranderd gaat worden. In ieder geval zullen er binnenkort heel wat mensen met auto's die nu nog prive op grijs kenteken rijden een stuk duurder uit zijn. Huilen

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:10

Justy schreef:
Vrachtwagen op B-rijbewijs wordt ook geel... Als je een vrachtwagentje hebt waar je een C-rijbewijs voor moet hebben verandert er niks.


Dus de vrachtwagentjes TOT ???? (tot hoeveel kg. is dat eigenlijk ???) wat je met een BE rijbewijs mag besturen worden dan dus ook geel Verward Verward
Tenminste ALS dat vrachtwagentje dan gebruikt wordt door een partikulier ? Niet als je als bedrijf zo'n (BE) vrachtwagentje nodig hebt, dan blijft het gewoon grijs ?

Wie heeft op bovenstaande vragen dan ook een antwoord ????

Want dan wordt het als ik het goed begrijp HOE DAN OOK DUURDER VOOR DE PARTIKULIER ????

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:21

B rijbewijs is tot 3500 kg incl lading voor het trekkend voertuig incl aanhanger. Bij BE alleen voor het trekkend voertuig.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:24

Ook een vrachtwagen op klein rijbewijs mag niet boven de 3500 kg komen, als je nu van plan bent hem leeg te wegen.... Schik niet, vaak is de opbouw al zo zwaar dat er niet eens een duif in mag vliegen.

Gelukkig lijkt het erop dat het grijs kenteken blijft Haha!

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:11

Ja trisca voor BEDRIJVEN, maar NIET voor de partikulier. Of heb ik het nou NIET goed gelezen en gehoord ????? Ik weet het ook niet meer denk dat ik maar gewoon afwacht todat er meer zekerheid is, ga ik dan wel kijken hoe ik op wedstrijd kom.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:34

voor particulier moet ie ook onder de 3500kg blijven. Volgens mij is het grijs kenteken ook van de baan. Ze gaan in ieder geval de wagens die rijden niet terugkeuren!