Paard veel te dik. greenguard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Paard veel te dik. greenguard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 09:32

Wie heeft er ervaring met het gebruik van de greenguard, dit is een soort mondmasker voor je paard dat er voor zorgt dat hij maar 50 % van de hoeveelheid gras binnen krijgt dan zonder zo'n ding.
Je kunt dit aan het halster vastmaken, maar ik vraag me af of het goed blijft zitten en of je paard er geen last van heeft. In de catalogus van de paardendrogist staat er een en je kunt ze ook uitproberen. Dat ga ik in ieder geval doen, maar alle reacties of ervaringen zijn welkom.


Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:48

Sommige paarden worden dikker PER GRASSPRIET...in dat geval zal ook de green-guard geen soelaas beiden.

Meer beweging, minder weide gang. Een dikkerd hoort niet in een volle weide (haha, die hoort in de stapmolen Extreme duivel )
Misschien helpt het als je wat meer naar het hoofd gat kijken en wat midnern naar de buik....?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 09:54

Minder weidegang lijkt heel logisch, alleen heeft onze pensionhouder daar een ander idee over. Zodra het licht is gaan de paarden naar buiten en dan maar vreten Kwijl Vork . Ik heb er zelf voor gekozen dat mijn paard zoveel mogelijk buiten komt maar als hij straks niet meer de deur door kan Huilen ....
Meer bewegen,... ik doe wat ik kan maar ja, het houdt een keer op. Vandaar dat ik dus de greenguard wil proberen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:22

Is er geen mogelijkheid om een kaal stukje land te krijgen, dat scheelt ook vaak nogal of stukje afzetten.
Mijn ex-stalgenootje had geen goede ervaringen met de greenguard.
Kan je paardje geen halve dage op het land en halve dagen in een zandpaddock? Zo is hij toch buiten maar niet op het gras. Als het land dan kort gevreten is door de rest kan hij/zij er weer bij.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 10:24

Ja en daar ben ik nu juist zo nieuwsgierig naar, naar die ervaringen.....
Dus vertel Knipoog

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:41

Een kennis van mij heeft hem gehuurd bij de Paardendrogist en gaat hem direct weer terugsturen. Haar ervaring is: of het gras is te kort, of het gras komt niet door de gaatjes. Haar paard raakte er zwaar gefrustreerd door en kreeg de neiging om te gaan luchtzuigen op de GreenGuard.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:58

Het ding verschoof continu (slim paardje) en hielp dus niks. Kwam idd weinig gras door de gaatjes, erlangs destemeer.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:09

Week op proef gehad maar ook direct terug gestuurd paard werd er erg gefrusteerd van en liep alleen maar te stressen.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:08

ik heb het ook gezien in de catalogus van de paardendrogist,maar zoals al eerder gezegd werd,lijkt het mij dat paarden er ontzettend gefrusteerd van (kunnen) raken.Ik heb een veelste slim paard,dus die weet dat ding op de één of andere manier wel af te krijgen denk ik.

liefs layla d

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:02

Dilemma he? Een vet paard. Heb er ook zo een. Oh nee.. wel twee Haha!

Isolda begon eindelijk af te vallen, maar nu staat ze weer hele dagen in het land en ook al is de wei bijna kaal, iedere spriet is een kilo erbij.
Een deel van de wei afzetten, kan een goed idee zijn. Helaas breekt Berber de stroomdraden door en heeft Isolda de vrije hand in het gras. (wat er bijna niet staat)
Stal is voor mij geen optie, ik wil mijn paard gewoon buiten hebben. (ook ivm Berbers snelle hoesten ed)

Een mondkapje... Klinkt leuk, maar volgens mij werkt zoiets niet. Je krijgt volgens mij Of een gestressed paard, of een kapot kapje/halster.

Blijven er twee opties over:
1. een dik paard
2. heel veel beweging geven zodat ie slank word

Bij mij zit alleen optie 1 op dit moment erin Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leliesan en 28 bezoekers