manege loon op zand of veluweranch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

manege loon op zand of veluweranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 23:40

Hoi allemaal

Mijn vriend is jarig begin februari, en omdat we allebei paarden-gek zijn; wil ik hem graag verrassen met een paarden-weekend Lachen

Ik heb al wat geïnformeerd naar prijzen ed; om met twee personen, en onze twee eigen paarden op vakantie te gaan. In België, of niet te ver van de grens.

Nu komen op dit moment manege Van Loon (loon op zand) en evt de veluweranch er als beste keuzes uit. De veluweranch zou ondertussen door particulieren overgenomen zijn volgens de stichting veluwe trail.

Wie van jullie is op 1 van deze plaatsen al (met eigen paard) op vakantie geweest, en wat waren jullie ervaringen?

We zijn afgelopen zomer samen een week op vakantie geweest op de Veluwe, maar dan meer rond Apeldoorn.

Of hebben jullie nog leuke vakantie-adresjes voor zo'n weekend, niet te duur liefst! En dus niet te ver ook.

Bedankt!
Eefken


Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 00:07

hoi hoi,ik ben met een vriendin samen met onze paarden dit jaar naar loon op zand vakantie geweest het was daar super gaaf!!!!!!!!we hebben een weekendarrengemnt gehad van 7 uur rijden..echt aan te raden...


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 06:39

Ik ga al meerdere jaren naar de veluwe ranch (vorige eigenaren) en ben er zeer tevreden over, super uitrijmogelijkheden, supergrote stallen, enz enz..... en de nieuwe eigenaren zullen het ongetwijfeld alleen nog maar beter doen. Volgend jaar gaan we zeker weer.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:33

Veluwe Ranch heb ik een paar dagen gezeten bij de nieuwe eigenaren. Ze hebben er nog gruwelijk veel werk, maar ik zou zo weer teruggaan. Wat een leuke mensen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 08:46

die grote stallen op de Veluwe Ranch spreken me wel aan, mijn vriend zijn paard is nl 1m76! Hoe groot zijn de stallen daar dan?
Emaartje, hoe zijn de stallen bij loon op zand?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:37

..ik ben zelf met een buitenrit bij loon op zand geweest...ik had zelf een paard meegenomen en de rest van de stal hadden daar gehuurd...de rit was echt heel leuk! ....maar hoe die paarden er daar bij staan!...nee..dat hoef van mij niet...staan in ienieminiestands...op rubbere matten..heel muf allemaal daarbinnen Verward ...kwam daar binnen met mn paard...ging gelijk weer naar buiten omdat ie begon te hoesten ...de sjabrakken bestaan uit kussenslopen met hooi gevuld..tuig vond ik drie keer nix...stonden paarden met grote doorligplekken en schuurplekken op de ruggen Boos! ..iedereen zn mening..maar dat sponser ik niet...voor mij voor het ook de laatste keer ook dat ik daar kwam...maar de rit was leuk en de mevrouw die als begeleiding meeging hield goed rekening met de paarden...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:01

Ik ben bij beiden weleens geweest alleen was LOZ jaren geleden en veluwe ranch maand geleden ongeveer.
Veluwe Ranch niet schrikken als je het erf op rijdt, het ziet er op sommige punten niet uit. Maar de stallen zijn perfect en de mensen zijn echt heeeeeeeeeeeel erg aardig! Ze zijn heel hard aan het werk. De kamers zijn ook al opgeknapt.
Ze hebben leuke plannen, kost alleen een hoop tijd én geld!
Je moet alleen wel even naar het dorp lopen om wat te eten. Omdat het nog zo kleinschalig is deden ze nog niet iets als friet bakken oid. Maar misschien dat het dan al wel is.
Ontbijt krijg je trouwens wel Lachen

:evaw:

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:09

de stallen bij van Loon zijn voor de gast paarden wel groot, hij heeft diverse maten en dat grote paard past daar best in!
Hou er rekening mee dat je een ruitervergunning haalt bij de bar anders mag je niet in de duinen gaan rijden, dat kost geen drol maar de boete is niet mis!
Het is een fantastische omgeving en je kan er heerlijk rijden! Het hotel is ook goed, je moet wel zelf voor de paarden zorgen, dus eten geven en drinken bijvullen in emmers. Hooi en stro ligt voor het grijpen en je mag brok van hem pakken of je eigen brok voeren.

veel plezier!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:12

Veluwe ranch ben ik 3 geleden een keer geweest om te kijken... vond het daar ontzettend oud en vies eruit zien.... maar dat was waarschijnlijk met de vorige eigenaar Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:28

idd, tien, hij is net overgenomen dus er is nog veel opknapwerk maar het kan dus alleen maar beter worden. Ik vond het overigens wel meevallen hoor, stallen waren licht en fris en schoon, bak ook goed te rijden en kantine gezellig......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:29

inmiddels zijn de kamers ook opgeknapt Lachen

:evaw:

Calice

Berichten: 9814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:34

ik heb een behoorlijk slechte ervaring met loon op zand Lips are sealed
ik ben daar op ponykamp geweesd maar de boel is op hol geslagen op de laatste dag...
er zijn er toen 8 van de 12 afgevallen waarbij wat met letsel en ik een gebroken rug...
dus ik ga daar nooit meer naar toe....
(tuurlijk kan dat overal gebeuren maar ik heb gehoord dat het er wel vaker gebeurt...)
en ik wil verder geen negative reclame geven want het was er verder wel gezellig.

groetjes ilse

Instagram @shetlanderpoow

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:36

Dimitri schreef:
..ik ben zelf met een buitenrit bij loon op zand geweest...ik had zelf een paard meegenomen en de rest van de stal hadden daar gehuurd...de rit was echt heel leuk! ....maar hoe die paarden er daar bij staan!...nee..dat hoef van mij niet...staan in ienieminiestands...op rubbere matten..heel muf allemaal daarbinnen Verward ...kwam daar binnen met mn paard...ging gelijk weer naar buiten omdat ie begon te hoesten ...de sjabrakken bestaan uit kussenslopen met hooi gevuld..tuig vond ik drie keer nix...stonden paarden met grote doorligplekken en schuurplekken op de ruggen Boos! ..iedereen zn mening..maar dat sponser ik niet...voor mij voor het ook de laatste keer ook dat ik daar kwam...maar de rit was leuk en de mevrouw die als begeleiding meeging hield goed rekening met de paarden...


Ik kan me vinden in wat Dima hier zegt maar vind van Loon prima mits je allebei je eigen paard bij je hebt.

Bejaarde bokkers weten meer

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 20:08

jeetje, jullie maken de keuze moeilijk... Loon op zand is natuurlijk wel veel dichterbij... Ik had inderdaad al eens gehoord over de slechte behandeling van de manege-paarden, maar wij gaan met twee eigen paarden natuurlijk...

Maar als het daar echt duf is, en zoals Dimitri aangeeft, als onze paarden daar dan zouden beginnen hoesten; is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Hebben de gastpaarden bij Van Loon geen mogelijkheid om hun hoofd buiten te steken?
Hoe zijn de (vernieuwde) stallen bij de veluwe-ranch??

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:12

stallen bij veluweranch zijn niet vernieuwd. Maar die zijn gewoon goed en groot! En er gaat me toch een partij stro in Bloos Daar is het ruim, voldoende licht en elke stal heeft een open raam. Ze kunnen niet naar buiten kijken maar hebben zat frisse lucht. Toen de paddock (zand) leeg was mochten we de paarden daar ook gewoon in laten.
Als je aankomt denk je echt 'waar ben ik beland'. Maar nogmaals de kamers zijn al opgeknapt en de stallen zijn gewoon goed en verder zijn ze hard bezig (oa een 20 x 60 buiten bak aan te leggen).

De keuze is voor jezelf, maar wel moeilijk.

Je kan bij Hoenderloo echt heeeeerlijk buitenrijden. OA over park de hoge veluwe.
www.hogeveluwe.nl en richting ugchelen en hoog buurloo.

:evaw:

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:06

Volgens mij staan de gastpaarden bij Van Loon in buitenstallen.
Ik ben er ooit op ponykamp geweest, jaren geleden. Toen hadden ze last van een hardnekkige schimmel (volgens mij nu niet meer), waar sommige paarden echt open wonden en nu dus waarschijnlijk littekens van hebben. De ponies kwamen de hele nacht buiten toen, de paarden weet ik niet. Ik vond het niet zo bar slecht, heb wel slechtere maneges gezien. Op hol slaan bij een buitenrit kan ook op elke manege gebeuren, ik heb er 2 ponykampen met flinke buitenritten gereden, waarvan een keer op een jong paard, en er is nooit een stap verkeerd gezet.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:08

....ik weet niet of de paarden nu heel de nacht buiten staan..weet wel..dat toen een vriendin die met ons mee was...de sjabrak wilde wisselen voor eentje van zichzelf...dat wat we zagen niet echt past bij onze manier van paardrijden Boos! ...voor de rest wil ik het bedrijf niet zwart maken ofzo..eten was goed, de rit was goed(echt een leuke rit!)...maar op zulke momenten weet ik wel dat de paarden waar wij op rijden het ZEER goed hebben! OK dan!

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:26

Dimitri schreef:
....ik weet niet of de paarden nu heel de nacht buiten staan..weet wel..dat toen een vriendin die met ons mee was...de sjabrak wilde wisselen voor eentje van zichzelf...dat wat we zagen niet echt past bij onze manier van paardrijden Boos! ...voor de rest wil ik het bedrijf niet zwart maken ofzo..eten was goed, de rit was goed(echt een leuke rit!)...maar op zulke momenten weet ik wel dat de paarden waar wij op rijden het ZEER goed hebben! OK dan!

Zijn er nog steeds problemen met de ruggen van de paarden bij van Loon? Jaren terug was dit al. Ze wisten mij te vertellen dat dit door een schimmel infectie kwam, vaker in bosachtige gebieden voorkomend. Ze loste dit toen op om ieder managepaard een schone molton mee te geven, direct na de rit werd die in geleverd bij het washok.

Wat me wel mateloos irriteerde was, dat grote groepen mensen met weinig rijervaring, spijkerbroeken kaplaarzen e.d. naar buiten werden gestuurd de paarden vastgezet met stro-touwtjes als stootteugels.

De omgeving daar is wel fantastisch en eigen paarden zullen het ongetwijfeld beter hebben. We zouden hier een keer heen gaan met onze paarden, maar het gebied zat op slot wegens varkenspest. Het is er daarna nooit meer van gekomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thami en 134 bezoekers