Gezin zonder auto?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Gezin zonder auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:16

Ik ben erg benieuwd of er eigenlijk nog gezinnen zijn die geen auto hebben. Dit omdat wij thuis dus bewust geen auto hebben, en ik het idee heb dat 'ons soort' Tong uitsteken aan het uitsterven is Knipoog

En zo ja, waarom hebben jullie ook geen auto thuis?

Wij hebben thuis geen auto omdat mijn ouders het slecht voor het milieu vinden, het geldbesparing is, en omdat alles binnen een uur fietsen ligt. Het openbaar vervoer is uitstekend hier!

Ik vind het totaal geen probleem. Maar vaak begrijpen mensen het niet dat wij in deze moderne tijd geen auto hebben.

» Never give up on the things that make you smile..


dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:19

wij hadden vroeger ook geen auto, vanwege het milieu enzo....
en ik denk ook dat het in de stad prima kan!!
nu heb ik mijn eigen autootje... en ik kan niet meer zonder... het scheelt mij bijna 3 uur reistijd naar school.... ik denk idd dat het een uitstervend ras is.... helaas Scheve mond

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:40

Eebn vriendin waar ik vroeger veel mee omging had ook geen auto (haar ouders dus).
Verschrikkelijk vervelend, we moesten haar altijd ophalen en thuis brengen Boos!
Je kan best zonder auto leven, maar dan moet je wel een goed Openbaar Vervoer netwerk hebben....

17 mensen vinden dit leuk

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:42

Mijn overburen hebben ook geen auto. Ze hebben ook allebei geen rijbewijs. De ouders werken beiden in de stad, dus dat is makkelijk (kwartier fietsen) alleen de familie woont allemaal in Duitsland. Dat doen ze allemaal per trein. De 2 kinderen zitten 5 min. fietsen van school af. Is allemaal best te doen hoor!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:10

mijn zus d'r gezin hebben ook een paar jaar geen auto gehad,maar wonen midden in het zentrum,en dicht bij de scholen,en treinstation.
nu mijn zwager buiten de provincie werkt,en veel bij klanten langs moet,hebben ze er weer een aangeschaft.
de tijd zonder,was deels vanwege millieu,maar ook fincieel

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:13

Er lest een meisje hier en die mensen hebben ook geen auto, ook vanwege de redenen die de TS zegt Lachen Ik zou echt niet zonder kunnen..

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:19

Wij kunnen thuis absoluut niet zonder auto om uiteenlopende redenen. We hebben er zelfs meer dan één, en kunnen die écht niet missen!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:29

Wij kunnen OOK niet zonder auto, ook al wonen we in Amsterdam en hebben we Metro's, trams, Bussen, Treinen, Veerponden enz.. Mijn vader heeft een auto, mijn stiefvader ook, en binnenkort ik ook (hoop ik Tong uitsteken )..
Het is gewoon handig vind ik, om bijvoorbeeld naar familie te gaan, naar de manege, en andere dingen.

Het is misschien niet helemaal oke voor het milieu, maar bussen zijn ook niet bepaald milieuvriendelijk, (wel rijden hier wel bussen die op iets anders rijden, weet alleen niet wat Verward ..) En qua financiele omstandigheden valt het voglens mij ook mee hoor, want als je steeds een abonnement op het OV moet nemen, ben je misschien bijna net zoveel kwijt. Bloos!

Een treinkaartje Duivendrecht-Assen!!.. Daar schrik ik echt van hoor!!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:29

Ik he heel hard na zitten denken maar ken inderdaad niemand zonder auto! Knap dat jullie dat kunnen, maar ik moet er niet aan denken!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:24

Wij hebben wel een auto, maar een vriendin van me is een gezin zonder auto.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:41

MiGzi_MiQ schreef:
Het is misschien niet helemaal oke voor het milieu, maar bussen zijn ook niet bepaald milieuvriendelijk


Dat is toch een onlogisch argument... Hoeveel auto's heb je nodig om al de mensen in 1 bus te vervoeren... Dus ipv de uitlaatgassen van al die auto's enkel de uitlaatgas van de bus... Nog altijd milieuvriendelijker dan de auto in ieder geval...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:41

Bij mijn vriendin thuis hebben ze geen auto's.
Ze vinden het milieuvervuiling...

Thuis hebben we drie auto's.
Aan het begin hebben Saskia (vriendin) en ik er een hoop mee gebotst, maar nu gelukkig niet meer! Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:19

Me ma heeft geen auto want ze heeft er geen geld voor. Mijn vader heeft er wel een.. en mijn vriend ook. Ik wil er zelf ook wel een want ik vind het echt ideaal voor naar de paarden en naar school! Maarja eerst dinsdag 18 worden dan mag ik beginnen Haha!
En ik ken meer mensen zonder auto! Het is echt duur, en voor sommigen echt onbetaalbaar.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:23

Wij hebben ook geen auto. Gewoon de dagelijkse dingen zijn toch wel op fietsafstand en als we echt een auto nodig hebben dan huren we die (of OV, maar auto huren is vaak goedkoper, sneller en makkelijker Tong uitsteken ).
Ben ook niet anders gewend, dus lig er niet echt wakker van Tong uitsteken (hoewel het soms wel handig zou zijn, maar ja..).

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:24

wij hebben dus ook twee autos, mijn man 1 en ik 1, toen we financieel eens heel krap zaten liet ik de auto gewoon staan en ging overal per fiets en ik miste de auto eigenlijk helemaal niet! een auto is gewoon echt een luxeprobleem!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:27

Stel je hebt geen auto en wilt naar vrienden die bijv. 20 km verder opwonen. Hoe doe je dat dan? Laatste bus? Moet je wel op tijd naar huis en misschien zelfs een stuk lopen.... Lijkt mij niks.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:30

Auto huren Tong uitsteken

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:30

jeddah schreef:
Ik he heel hard na zitten denken maar ken inderdaad niemand zonder auto! Knap dat jullie dat kunnen, maar ik moet er niet aan denken!

Ja precies... Wij hebben thuis 3 auto's...
En als ik mijn rijbewijs heb ben ik ook van plan er 1 aan te schaffen...
Wil toch niet graag afhankelijk zijn van het OV...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:58

Ik kan echt niet zonder auto. Gebruik hem elke dag. Wij hebben er thuis zelfs 4 (beetje overdreven maar ach we gebruiken ze allemaal dagelijks)
Ga je wel je rijbewijs halen?

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:06

xtwisterx schreef:
Ja precies... Wij hebben thuis 3 auto's...
En als ik mijn rijbewijs heb ben ik ook van plan er 1 aan te schaffen...
Wil toch niet graag afhankelijk zijn van het OV...


En daarnaast, het OV wil ook nog wel eens graag staken!.. Niet te spreken over maandag!! Stoom uit je oren ..
Zoals ik al eerder zei, mijn pa heeft er een, Mijn Stiefpa ook.. Mijn moeder kan geen auto rijden, maar ik krijg er eentje van haar als ik m'n rijbewijs gehaald heb, en m'n zusje ook! Bloos 3 auto's per gezin!! Schijnheilig

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:13

Niemand in ons gezin, pa, ma, broer en ik, heeft een rijbewijs. Voor verhuizingen oid vragen we vrienden, de rest kan met de fiets of ov.
Mijn vriend heeft wel een auto, maar die hebben we nog maar 1 of 2 keer nuttig gebruikt, de rest kan allemaal makkelijk zonder auto, maar is het gewoon makkelijker..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:21

Natalie schreef:
Dat is toch een onlogisch argument... Hoeveel auto's heb je nodig om al de mensen in 1 bus te vervoeren... Dus ipv de uitlaatgassen van al die auto's enkel de uitlaatgas van de bus... Nog altijd milieuvriendelijker dan de auto in ieder geval...


Voor dat ene oude vrouwtje dat er buiten de spits vaak in de bus zit? Hoe vaak zit een bus nou helemaal vol?! Nee hoor, zo milieuvriendelijk is die bus lang niet altijd.

Ik vind het knap als je zonder auto kunt, ik zou het niet kunnen, maar vaak "profiteren" (beetje ongelukkige woordkeus, I know) die mensen vaak wel dankbaar van mensen die wél een auto hebben. Het voorbeeld van altijd opgehaald/thuisgebracht moeten worden. Als je nou echt consequent wil zijn, dan zou je dat ook niet moeten doen.

Ik vind zoiets als "Greenwheels" wel een mooi initiatief, dat je met een clubje mensen een auto deelt, scheelt een klap geld en je bent toch mobiel. Maar ik zou het gemak van de altijd beschikbare auto voor de deur toch niet graag willen missen!

Nulla tenaci invia est via

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:22

Ik kan me nu niet meer voorstellen geen auto te hebben.. aan de andere kant: tot mijn dertigste zo ongeveer had ik wel een rijbewijs maar geen auto. Werk ging ik met OV naartoe en de rest met de fiets en als dat te ver was kon ik de auto van mijn ouders gebruiken als op tijd afsprak. Toen thuis woonde kon dat sowieso ook als een keer slecht weer was en hun hadden auto niet nodig en ik moest gewoon in de buurt zijn.
Nu met slechte gezondheid en daardoor ook slechte conditie en bovendien 2 kids kunnen we echt niet zonder een auto. Als nog gezond was zou het ook niet handig meer zijn maar dan was het op zich in Apeldoorn nog wel te doen afgezien van dat het met een paard natuurlijk nooit erg praktisch is als je geen auto hebt en er ergens mee naar toe wilt of moet.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:27

Ik ben opgegroeid met de auto en zou zelf niet meer zonder kunnen. Mijn ouders wonen in het buitenland en alles met OV doen kost gewoon teveel tijd. Mijn paard staat ongeveer 20 km bij mijn woonplaats vandaan, dus dat is vooral in de winter moeilijk te befietsen (na het werk) en ik moet ook zeggen dat ik een schurft heb aan de fiets. Paard dichterbij stallen is geen optie omdat ik dan niet de correcte begeleiding heb. Maar als het moeilijk zou worden om de paarden te onderhouden ging er als eerste wel de auto uit...

Je suis Charlie.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:44

d
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, BLEXBot, Chantalla, cinniz123, Fantast, Fenn, love_juliet, Plonspony, Pytje, Roosch en 63 bezoekers