Hoe collegiaal zijn jouw collega's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Hoe collegiaal zijn jouw collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 18:15

Ik zit op een afdeling met voornamelijk vrouwen, en ik heb meestal best wel lol; maar áf en toe.... Rolleyes

Bij ons op de afdeling bestaat de regel dat er cadeautjes gekocht worden voor een veraardag of verhuizing ofzo. We zijn met 10 man en er schijnt een regel te zijn dat het 5 euro per man is per verjaardag. (kwam ik dus ook pas na een half jaar achter Haha!) Nu kwam ik in Oktober werken, en was ik in Januari jarig. Kreeg niks voor mijn verjaardag. Of voor mijn verhuizing... okee, zal wel komen omdat ik er net werk. Verward

Krijgen we een nieuwe collega, die krijgt voor zijn verjaardag wél een cadeautje. Ik snapte dus al helemaal niks van het hele cadeautjes beleid. Verward Was er een collega ziek, dus ik wil mijn bijdrage doneren; nee hoor; ze hadden niet op mijn bijdrage gerekend. Scheve mond Okeee, bloemetje was al gekocht, dan niet? En op de eoa manier werd de inzameling telkens gehouden op dagen dat ik niet werk (2 dagen pw aanwezig) Frusty

Nu kwam er weer een nieuwe collega, J, bij van een andere afdeling af; een van de collega's was jarig en zij had ook 5 euro gedoneerd. Zijn die meiden helemaal overstuur, want nu had J gedoneerd, maar J was de week erop jarig; dus móesten ze wel wat voor J kopen. Boos! Maar J had natuurlijk maar één keer gedoneerd dus het was niet redelijk om allemaal 5 euro te geven, dat was veel te veel voor J. Koe Dus na een hele dag gezeik waren we overeen gekomen dat we een cadeautje van 2 euro pp deden.

Wil ik mijn twee euro doneren, beginnen ze te zeuren 'neee want jij mag niet doneren want dan hebben we hetzelfde probleem bij jou'
Verward Oftewel, ik krijg alleen een verjaardagscadeautje als ik doneer maar ik mag nooit doneren want ik ben er niet dus krijg ik nog steeds geen cadeautje...? >;)

Wat is er mis met gewoon een beetje collegialiteit? Ik voelde me danig gepasseerd met mijn verjaardag en verhuizing, natúúrlijk hoef ik geen cadeau van €50 maar jeetje, het gaat om het ideee!!! Het gebaar!! Een simpel bloemetje??!! Bloos!

Nu hebben we (dankzij de twee mannen op de afdeling... gelúkkig Clown ) besloten dat we per 1 januari niks meer aan verjaardagen doen.

(en ik ben 4 januari jarig Huilen Haha! )

Jullie ook zulke leuke collegialiteit? Haha!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:41

vrouwen *zucht* ik ben wat dat betreft net een man ik kan niet tegen al dat gezeur en gezeik mannen zijn wat dat betreft altijd lekker collegiaal leuke sweer maar toch lekker doorwerken. Als ik met vrouwen werk krijg ik geheid ruzie echt vreselijk zit nu in een team met 8 mannen en ik ben de enige vrouw nou ik heb nog nooit zulke leuke collega's gehad. Bij mijn oude baan was het ook altijd gezeur met cadeautjes nouja ik deed altijd netjes mee altijd 5 euro geven als er een collega weg ging ookal was het al na 3 maanden maar toen ging ik zelf weg na 3,5 jaar en ik kreeg nog geeneens een bedankje voor alle jaren dat ik daar had gewerkt het gaat om het idee he echt zo stom!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:11

Jeetje zeg wat een gezeur... Of wel wat geven of niet, geen onderscheid in maken

Maar ja, je probleem is opgelost!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:57

Op mijn werk zijn maar 5 vrouwen... en op de verdieping waar ik zit ben ik de enige... Haha! Echt geweldig!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:08

ach meid... ik weet hoe je je voelt.
ik zit ook met een hoop meiden op de afdeling (en 2 mannen).
ik word er soms (vaak!) ook helemaal kierewiet van....

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:32

haha, ik denk niet dat ik ooit cadeautjes van mijn werk kan verwachten Haha!
Dat is wel maar weekendwerk, maar toch..
en collegialiteit, neuh, ik werk met een stelletje boeren.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:51

Haha, ik moet er wel om lachen hoor. Ik ben blij dat wij niet zo moeilijk doen met verjaardagen, voor het vaste personeel wordt gewoon iets gekocht uit de fooienpot en voor ons (de zaterdagkrachten) wordt niks gekocht, maar dat is ook niet echt nodig vind ik Tong uitsteken

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:54

Laura, je hoort er duidelijk niet bij... Haha! Ach gut
Wat dat betreft kan je inderdaad beter mannelijke collega's hebben...
Die maken niet zo snel ergens een probleem van...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:19

Jemig, anders doen ze even moeilijk?! Bij ons is het heel simpel, net hoe het uitkomt krijg je een cadeautje bij elke leuke gebeurtenis. Iedereen doneert.
Alleen breek me de bek niet open over vrouwelijke collega's... Ik kan onze secretaresse wel schieten...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:24

YESSSSS ik sta helemaal alleen Haha!

En moet zeggen dat ik er toen ik met andere stond ook geen problemen mee had, had 1 meidelijke collega, en we gaven elkaar alleen wat als we van vakantie terug kwamen *waren ook een beetje vriendinnetjes geworden*
Op verjaardagen trakteer je en je cadeau krijg je van de baas aan het eind van de week of dag, lekker makkelijk, niet moeilijk doen.

Zal dan wel een voordeel zijn van mannelijke bazen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:30

WIIEEE, ik ben de enige vrouw tussen 25 mannen. Altijd gezellig en nooit gezeik over kadootjes. Alhoewel ze daar bij ons helemaal niet moeilijk over doen!
Er is altijd genoeg op voorraad, en meestal krijgen de mannen een grote fles bier. Ben ik toch wel benieuwd wat ik zal krijgen Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:38

Een grote fles viooltjesparfum Tong uitsteken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:02

Blij dat we niet aan cadeautjes doen bij verjaardagen Haha!
Heb alleen een bloemetje thuisgestuurd gekregen toen ik aangenomen was.
En met bruiloften en geboorten wordt ingezameld en dat is gewoon 5 euro p.p. voor iedereen. Pech als je niet trouwt of geen kinderen krijgt Knipoog
Verder zijn we echt super collegiaal. Meerijden of even iets uitlenen zulk soort dingen nooit een probleem.

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:08

Wij doen niets met verjaardagen gelukkig. Wel met jubilea, een ieder doneert zoals het hem of haar uitkomt.

Ik ben veruit de jongste in mijn team, de rest is allemaal richting 40 of erover heen. Toen ik op mezelf ging wonen, kreeg ik een hele leuke kaart met daarop allemaal tips hoe ik het zonder m'n moeder moest redden. Echt heel leuk

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:47

Wij doen ook niks vanuit de collega's met de verjaardagen, wel krijgen we een cadeau van de baas. Daarnaast wordt er wel geld ingezameld bij geboortes en trouwerijen.

Ik werk met nog twee vrouwen tussen 10 mannen en dat gaat supergoed.. Maar ik weet dat het ook anders kan en van sommige verhalen wordt je echt niet vrolijk..!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:53

wat een drama zeg! Ik ben idd ok blij dat ik niet/nauwelijks met vrouwen werk, wel zo rustig. En cadeautjes doen we ook niet aan *LOL*

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:09

Wij zijn met z'n zessen op kantoor: 2 meiden (de dochter van de baas en ik Knipoog ) en 4 kerels. Geef mij die kerels maar, hoor, dat andere meisje heeft net zo'n logica als die vrouwen bij Laura op kantoor Rolleyes , echt niet te volgen af en toe. (Dat denkt zij ook van mij Haha! ). Cadeautjes daar doen we niet aan. Op de vloer krijgt iedere jarige een staatslot van het bedrijf, op kantoor krijgen we gewoon niks Lachen .

Op de werkvloer (schoonmaakbedrijf) werken wel veel dames. Daar word je af en toe helemaal van. Gaan ze precies van elkaar bijhouden hoeveel minuten te laat Guusje of Trijntje binnen kwam, hoe vaak Truusje of Neeltje belt met haar mobiele telefoon, en hoe lang Jetje en Jotje pauze houden, en ze weten niet hoe snel ze aan mij verslag moeten uitbrengen. Ondertussen komen ze zelf een half uur te laat, houden vijf keer in 3 uur pauze (stiekem, in een hoekje) en worden continu gebeld voor allerlei dringende gezinsaangelegenheden. En oh wee, als ik daar iets van durf te zeggen...

Ze zijn overigens bij lange na niet allemaal zo, hoor, maar die paar die wel zo zijn verpesten het vaak voor de anderen.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:31

Valt hier gelukkig mee; betalen met zijn alle 5 euro per verjaardag voor iedereen; is goed te doen en niemand doet moeilijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:46

OMG!
Echt niet te filmen toch?

Nou ja, wees maar blij dat je er vanaf bent, hoef je ook niet te trakteren en te doneren, uiteindelijk wordt je er alleen maar beter van Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:08

Ach, collegialiteit, daar zullen we het maar niet over hebben.

Sinds oktober 2003 tot juli dit jaar ben ik ziek thuis geweest. Heb nog niet 1 telefoontje van mijn dierbaren (yuk) collega's gehad. Verder ben ik nu zwanger (maar dat weten ze lekker niet) en nu weer ziek thuis wegens vocht achter mijn baarmoeder wat er niet mag zitten en wederom hoor ik niets.

Maar aan mij wordt wel even verteld dat ik 30 euro moet doneren voor een collegaatje wat gaat trouwen, moet doneren aan een kado van een andere collega die bevallen is en ik moet de pot vanaf oktober ook spekken, dat verrek ik dus echt.... Aan mij wordt niet gedacht, komt geen bloemetje over tafel en ik moet wel mee doneren aan hun uitspattingen? Dat geloof ik toch niet....

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:10

ik zit op kantoor met alleen maar mannen.
Mijn baas is wel ok, mijn colega een beetje pietje precies, en mijn andere 'baas'(is niet echt, maar denkt het zelf) is een dikke eikel.
Hij doet niks liever dan iedereen de hele dag de grond in boren

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:12

Wat een gezeik. Ik heb ook ooit ergens gewerkt waar ze zo'n soort beleid hadden. Moest je 15 gulden betalen en dan kreeg je voor je verjaardag een cadeaubon van 15 gulden. Tsss. Dat slaat toch nergens op?
Gelukkig werk ik nu tussen de kerels. We hoeven nooit te doneren en doen ook niet aan cadeautjes.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:16

Wat een typisch vrouwengezeik zeg!

Ik wordt ook moe van de kadootjes, bloemetjes op verjaardagen.
Volgens mij kunnen we dat beter afschaffen. Even op bezoek gaan bij een geboorte of kado bij trouwen vind ik altijd wel leuk. Komt ook niet zo vaak voor maar die verjaardagen Scheve mond

Laatst ging mijn baas ( met obsessie voor eten, suikerziekte en nog wat andere klachten ) taart halen op de laatste werkdag voor mijn trouwen. Had het helemaal niet gezien, opeens komt hij weer met taart aanzetten. (elke gelegenheid grijpt hij aan om eten te halen; klinkt leuk maar na een tijdje erger je je dood aan een vadsige vetklep die taart naar binnen zit te werken en dan na een tijdje weer ziek thuis zit met klachten)
"ja, omdat ik overmorgen mijn naam ging veranderen"

Ik dacht nog: moet ik nu aanbieden de taart te betalen?
Maar daar was ik snel overheen: ze konden op mijn trouwdag al op mijn kosten drinken dus ik vond het wel leuk geweest.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:41

Errug leuk ja zulke collega's....

Wat me op valt is dat vaak vrouwen onder elkaar niet zo goed gaat

En wie er nog meer zulke collega's heeft? Ik kan je een handje geven Knipoog

Niet zo erg als bij jou, want hier durven ze het niet zo openbaar te zeggen (vind ik al heel wat, want je weet nu waar je aan toe ben toch?) daar zijn ze weer net niet mans genoeg voor.

Het zijn ook altijd dezelfde, als je bevoorbeeld wat aan het vertellen ben dan halverwege over iets heel anders beginnen (met het idee, van dat van jou is toch niet interessant)...
Maar op dit moment zit ik nog te werken achter mijn computer en zie ik (toevallig) dat de rest koffiepauze aan het houden is. Iedereen wordt geroepen, maar ze schijnen mij vaak te vergeten Verward
En de tijden wisselen ook iedere keer, dus ik heb allang al besloten dat ik mijn pauze gewoon lekker aan bokt besteed Haha!

Ik heb een keer weken lang niet gepraat tijdens de pauzes omdat ik iedere keer onderbroken werd door die persoon. Toen vroegen ze of ik problemen had Haha! haha, echt geweldig. Toen ik zei dat ik geen zin had om halve verhalen te vertellen omdat het blijkbaar niet interessant genoeg was kreeg ik ineens alle aandacht Haha!

Nou zo hoeft het ook niet van mij Knipoog zijn best aardig zo heel af en toe, maar ik heb geleerd mijn afstand te bewaren Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:45

Wij hebben dat prima opgelost. Wij hebben 2 potten, een verjaardagspot en een 'lief-en-leed' pot.
Aan het begin van het jaar storten we daar de bedragen in. Nu is het verloop op onze afdeling minimaal maar als er mensen met ontslag gaan, geven we naar rato geld terug.
Nooit gezeur mee en het bevalt iedereen prima zo.

Ik moet zeggen dat ik qua collegialiteit wel op een unieke afdeling werk. Wij hebben nooit onenigheid en roddelen doen we ook niet aan. Kortom, echt een superafdeling.
Ik zou bijna voor mijn collega's heen en weer gaan reizen!!

O ja, voor het geval iedereen denkt dat het wel een mannenafdeling zal zijn: niet dus, er werkt om precies te zijn 1 man, de rest is allemaal vrouwelijk Knipoog