Lekkere bloedmassa afgelopen nacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Lekkere bloedmassa afgelopen nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 23:40

ARGHH arme Kelvin.. Hij heeft het geluk ook niet meezitten. Ik ging gisteravond om 11 uur nog even naar de grote wei om de paarden te checken. Ik aaide Kelvin en voelde iets plakkerigs. Het was donker dus ik zag geen hout. Ik hoopte eigenlijk dat het modder was (ze spelen vaak bij het meertje), maar even verder op z`n borstkas voelde het alsof er een gat zat. Ik snel naar huis een zaklamp halen en toen HEARTATTACK Bloos Bloos Hij zat onder de gapende vleeswonden! Snel merrie gevangen en ze naar de stal gebracht, wat ongeveer 2 KM lopen is. Het was al 12 uur toen ik bij de stal was. Het zag er echt niet lekker uit, een diepe vleeswond op z`n borstkas, eentje op z`n been, een gat in het neusbeen en z`n oor was half afgescheurd. Ik snel naar m`n ouders geraced om de dierenarts te bellen en m`n vader uit z`n bed te sleuren want ik had een chauffeur nodig voor de trailer aangezien ik zelf bij kelvin in de trailer wou blijven. Om half 1 stond Kelvin op de trailer (merrie ook mee natuurlijk). Om 1 uur waren we bij de clinic. Eerst kreeg Kelvin een verdoving en hebben we alle wonden uit gewassen. Kelvin was bekaf en stortte op de grond. Ach, dan maar op de grond verder Party!! Dus daar lag arme Kelvin, languit gestrekt op de voer, veearts op z`n knieen in de drek (van het bloed en ontsmetting middel) en toen maar hechten. Met anderhalf uur was Kelvin weer netjes aan elkaar genaaid en het zag er eigenlijk helemaal niet slecht uit! De veearts was heel tevreden over z`n naaiwerk! Om half 3 reden we weer weg van de clinic en om 3 uur waren we thuis. Ik moest nog een stal op orde maken en Kelvin en de merrie verzorgen dus ik lag pas o half 5 in bed. Ik ben `s ochtends ook niet naar college geweest. Naar omstandigheden gaat het goed met Kelvin. Hij is een beetje timide, maar ja wat wil je. Brrr, het zag er echt naar uit. de borstwond was zo diep dat je pink er helemaal inpastte.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:51

JEMIG!

Hoe krijgt zo klein ding dat nou in godsnaam voor elkaar!!!
Het arme diertje heeft nou genoeg pech gehad voor zijn hele leven!
Hopelijk is dit dus de laatste narigheid die hem gaat overkomen, zodat hij lekker zorgeloos kan opgroeien.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:51

Jeetje Pril dat is even schrikken! Wat is er in godsnaam gebeurd? Heeft hij zichzelf aan de omheining opgespietst? Hoe komt hij aan die verwondingen?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 00:41

jemig zeg!
geef em maar een dikke beterschaps knuffel
het zit hem ook niet mee he
heb je enig idee hoe het gekomen is?
gelukkig was je er nog optijd bij
anders had het heel anders af kunnen lopen ( brr niet aan denken..)
Lovers

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 02:15

Ik vrees dat het idd de omheining was. Het stuk waar ze op lopen is zo ontieglijk groot dat ze eigenlijk nooit dicht bij de omheining in de buurt lopen. De hele omheining bestond uit prikkeldraad waarvan we al 80% hebben vervangen. De laatste 20% gaat achter een dicht bos langs, maar ik vrees dat ze die dag met de kudde het bos in zijn gegaan en dat kelvin het draad niet heeft gezien. Hij waren typische draadwonden. De killerhonden van de buren waren ook uitgebroken maar die zaten alweer achter slot en grendel toen ik Kelvin zo vond. En dit is niet het werk van honden. Als het dat wel was geweest dan was ik deze keer WEL serieus in staat geweest om die honden in de pan te hakken (horen jullie dat, hondenliefhebbers? }> )

Ik voel me overigens wel vreselijk schuldig want je kunt het wel wenden en keren hoe je het wilt, dit is gewoon 100% mijn schuld. Gelukkig bood m`n broer deze ochtend meteen aan om het laatste stuk prikkeldraad dit weekend te vervangen.

Ik heb net de wonden weer uitgewassen en Kelvin is ook zo`n trooper, laat alles maar toe terwijl dat spul ontzettend bijt. Ik hoop dat dit de laatste ellende is. Volgens de veearts gaat Kevin hier waarschijnlijk geen littekens aan overhouden, pff gelukkig maar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:40

Wat een verhalen weer Pril! BRRRR.
Aardig van je broer dat hij het laatste stuk prikkeldraad komt vervangen!
Beterschap voor de zielepoot.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:51

jeeeeeeeeeeetje wat onwijs schrikken zeg! arm paard hoe is het met zijn oor! Ik hoop idd dat er geen littekens of witte haren op de plek van de wonden terug komen is altijd zo zonde van je mooie veulen.. gelukkig is hij er nog en heeft hij geen pees doorgetrokken...

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:34

Bah wat een nare dingen maakt dat veulen toch mee. Ik hoop dat alles goed komt met hem.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:36

Gadver, wat eng! Ik kan begrijpen dat je heel erg geschrokken bent! Sterte met die kleine. Lovers

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 17:10

nou maar snel dat prikkeldraad vervangen Lips are sealed . Echt wat een pech al en nog maar zo kort op deze aard bodem. Hopenlijk heeft hij nu een gelukkig leven zonder problemen