Op wat voor paarden rijden jullie het liefst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Op wat voor paarden rijden jullie het liefst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 21:47

op welke paarden rijden jullie hte liefst ????

ik rij graag op pony's en shetlanders maar waar ik dan paardrij rij ik op een paard en een pony paard zit er net tussne in Haha!

maar toch ik rij liever op pony's of shetjes ik weet niet waarom en jullie ???

en nog wat ??

rijden jullie liever op paarden (of wat dan ook ) die al goed kunnen rijdne dus goed ingerden zijn en alles heel snel doen of ?? een pony die dingen van jou en jij van hem kan leren ????
je mag me ook nailen (ik hou wel van mailtjes !!! )

[url]super_brechtje@hotmail.com [/url]

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 21:57

Het maakt mij niet zoveel uit op wat voor paard ik rij, al heb ik eigenlijk wel het liefst een lekker eigenwijze pony onder mn kont dan een gewoon standaard type paard KWPN ofzow. Dus lekker eigenwijs mag wel en ze hoeven ook nog niet alles te kunnen. *LOL*

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:10

paarden, het liefst groen, dan kan ik alles nog aan ze leren, maar ik heb nog nooit echt op een al ingereden paard gereden, ik heb het tot nu toe (iets van 20 paarden) steeds zelf moeten doen. JA, een Z paardje lijkt mij ook wel wat, heb ik wel eens opgereden, zowel Z-dressuur als een Z-springer, maar nooit op wedstrijden enzo.
Een leuke e-pony mag van mij ook nog wel. Ik hou persoonlijk niet zo van fjorden, tinkers. Een arabier is ook mooi, maar niet zo zo geschikt voor de sport (meestal, ze lopen anders wat niet zo gewaardeerd wordt door jury's).
Als ik endurance zou rijden, dan zou ik voor een arabier gaan. Maar nu ik wil springen heb ik het liefst een springpaard.
Ik ben nu bezig om een 3-jarige E-pony in te rijden, een fantastisch beestje, vorig jaar jeugdkampioen op de nrps-keuring, daar zou ik nog wel verder mee willen in de wedstrijden, ook al moet het tussen de paarden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:05

Ik rijd het liefst op Sevin Lovers

Er mag wel een beetje pit in zitten, maar het moet niet zo zijn dat ik de hele baan door vlieg. Dus een vrolijk paardje, beetje pit, zo eentje als Sevin dus.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:47

Een paardje dat lekker soepele gangen heeft, dus niet houterig en stijf maar veerkrachtig en licht voor het been en in de hand.
Dus geen slome duikelaar, maar ook geen idioot bokbeest.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:56

Een draver natuurlijk!!!! Er zit tenminste lekker veel tempo in en lekker veel karakter in het paard zelf. Pittig is fijn!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:58

Voor mij toch maar mijn Gabber! Lekker braaf, rustig maar soms ook wel wat rare streken ertussendoor Haha! Ik ben niet zo'n held dus voor mij geen groen paard of een die mij alle hoeken van de bak laat zien!! Dat mag best een keer maar het moet niet dagelijks voorkomen!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:17

Slank, beetje fel, maar niet gemeen, niet te groot. Lachen Ze moeten een beetje soepel zijn.
Jonge paarden vind ik erg leuk, maar paarden die wat meer kennen, zijn weer fijne leerpaarden.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:21

KWPN'ers, het liefst met een beetje pit. Ik vind het leuk om ze nog alles te moeten leren, dus een groen, pittig KWPN'ertje

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:21

Ik rijd het liefst op rustige , 'breede' paarden/pony's (lees; tinkers, fjorden enz.) maar een fel paardje vind ik op zijn tijd ook wel leuk, maar toch het liefst op een rustig (maar niet sloom) paard!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:34

Het liefst op 1 met 4 benen een hoofd en een staart Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:54

een pony *mag ik bij de pony's rijden* met pit! Lekker eigenwijs en een eigen wil! Al wel goed ingereden, aangezien ik er van moet leren!
Paardengang vind ik fijner! Pony's hobbelen meer!

Toscar is dus voor mij de idiaal!
Lekker eigenwijs, eigen wil, pit en heeft echte paardegang als pony! En netjes ingereden!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:21

Ik rijd liever paarden, grootte maakt me niet veel uit, maar een pony af en toe is ook erg leuk!!! Mits ie groot genoeg is voor mij haha. Haha!
Maar ik heb zelf liever een paard dat al wat kan, omdat ik daar veel van kan leren. }>

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:27

Een vrolijk paardje met wat pit maar moet wel bij je te houden zijn en te rijden zijn, hij moet dus wel beheerst zijn, ik hou niet zo van rodeo's maar ik hou ook niet van een paardje wat automatisch zijn kunstjes doet, ik wil er eentje die samen met me wilt werken.
Ik rijdt het liefst een wat vierkant paardje waar ik meer 'in' zit en niet al te groot. En eentje die mooi ruim kan lopen.
Gewoon een kwpn-ertje denk toch...

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:29

Ik rij nu op het moment een Friese merrie. Die zitten waanzinnig lekker. Ze zijn natuurlijk ook vrij breed, dus dat zit automatisch al zeker/vertrouwd. Maar wat ik nu toe het fijnste en soepelste paardje vind is toch echt een Hackney. Het zijn dan wel eigenlijk `tuigpaardjes`, maar ik heb een tijdje een Hackney-hengst onder t zadel gereden en die was wel zo verschrikkelijk los en soepel, fantastisch in t verzamelen en heerlijk om te rijden. Maar goed, ieder zn voorkeuren... Ieder paardje heeft zn plus en minpunten.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:36

Doe mij maar een lekkere rustige betrouwbare pony waar ik lekker lange buitenritten op kan maken! het liefst een stevigere pony/paard zoals een: Haflinger, Tinker, Fjord, Fries, Shetlander.
Het hoeven geen slome te zijn. Maar voor mij liever geen pony die alleen maar bokt en steigert enzo. Daar ben ik niet zo heldhaftig in...
Behalve vind ik het wel leuk als het veulens zijn. Bijvoorbeeld de welshjes die ik verzorg. 2 veulens waar ik mee wandel naast de weg; verkeersmak enzo maken. dat vind ik erg leuk. kijk maar es op: www.superpaardensite.da.ru onder dagboek welsh.
-xxx-
Monique

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:49

Op deze natuurlijk: Jeedah

Afbeelding



Een NRPS merrie, 75% arabier, waarmee ik door vuur zou gaan. Ze is zo trouw, nuchter, maar ook fris en voorwaarts, ik zou geen betere paardje kunnen wensen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 02:49

Salty!!! Een draver dus, of een welsh....ach.....een paardje/grote pony die aardig voorwaarts wil en af en toe eigenwijs is.
Verder vind ik een goed karakter (lief) erg belangrijk!!!
Het paard heb ik het liefst net een beetje aangereden zodat ik er zelf mee verder kan.

Groetjes, Mirjam

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 08:01

Ik rijd t liefst op mijn eigen pony uiteraard. Lovers Een new forestje van 1.47 ongeveer. Lovers

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 08:39

Ik rijd het liefste op een vrij voorwaartse pony(geen paard, want ik ben vrij klein). Ik heb zelf een WelshCob en vind hem super. Ik vind WelshCobs mooi en ze hebben pit wat ik wel leuk vind. Ik heb twee WelshCobs ingereden. Inrijden vind ik ook leuk dan kan je ze alles leren.
Ik zal voorlopig als pony altijd de WelshCob kiezen. Ik vind het ideale pony's.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:22

Toen ik op Marco reed, wou is zoooo graag een pony met iets meer pit. Nou, die wens is in vervulling gegaan. Een heethoofd genaamd Mylord Haha! . Hij is best super om te rijden, maar zo af en toe krijg ik een punthoofd van hem. De ene keer loopt ie de sterren van de hemel, en de andere keer laat ie me alle hoeken van de bak zien, en zelfs de wolken als het ff kan. En tja, wie dat nog leuk vind, moet maar eens langskomen. Een beetje gebok is niet erg, maar af en toe gaat ie echt te ver.

In die tijden verlang ik weer naar lange buitenritten op die lieve Marco. Een betrouwbaar welshje, beetje chagie af en toe, maar zeker niet gemeen. Dus, eigenlijk vind ik alles wel ok, maar ik moet altijd een beetje afwisseling hebben. Ik rijd ook vaak zo tussendoor een keertje op andermans pony of paard. Dan houdt je het leuk voor jezelf.

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:31

ik rij ook het liefst op pony's omdat die vaak een stuk dapperder, wendbaarder en ondeugender zijn als grote paarden.
Ze spreken me gewoon een stuk meer aan, ze kijken zo leuk, je kunt zoveel aflezen uit die koppies, ze hebben gewoon karakter.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 11:37

ik rijd het liefst op welsh types. of arabiertjes.
geen hele brave of slome dat past echt niet bij mij.
in de bak graag een pony die een beetje bokt enzo vind ik wel leuk, maar voor naar buiten vind ik een brave fijner, maar dan nog wel met een beetje pit maar wel heel betrouwbaar waar ik fijne buitenritten op kan maken.
en ook een lekker nageefelijke en voorwaartse pony rond de 1.45m.

maar op shetlanders is natuurlijk ook altijd leuk!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:00

Qua maat heb ik altijd het liefste op pony's gereden, maar met mijn lengte (1.82 m) is dat geen mooi gezicht. Op de manege reed ik daarom toch altijd op paarden.
Zelf heb ik een tinker van 1.60 en een van 1.45 en op beiden rijd ik. Voor 't zicht is het natuurlijk mooier als ik op Yorghos zit Haha!
Qua karakter houd ik het meeste van vlotte maar onverstoorbare dieren. Zoals mijn tinkertjes. Voorwaarts in hun bewegingen, maar super betrouwbaar in het verkeer en rustig in het koppie.
Hoewel ik het af en toe ook leuk vind om op een "driftkikkertje" te rijden.