Bouwen van een manegehal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Bouwen van een manegehal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:59

Ik ben voor school met een opdracht bezig en daar moeten we fictief een soort bedrijf opzetten. Nu moet ik onderzoeken wat de bouw van een hal kost, kan alleen nergens wat vinden (of ik zoek op de verkeerde woorden).

Het gaat om een hal van en 6,5 meter hoog. Een lege hal verder, maar wel een die aan de eisen van een manege voldoet. WIe kan mij hierbij verder helpen? Maten van de hal moeten 50 x 30 zijn. Als iemand een site weet met info hierover of iets dergelijks hoor ik het graag!


Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:07

ik denk dat je eens bij een manege moet informeren (met een binnenbak natuurlijk) ik denk dat je daar wel wat van opsteekt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:18

hou er rekening mee bij een manege een eis is dat de hoogte van het dak boven de hoefslag een bepaalde hoogte moet hebben. Ik weet niet meer precies hoe hoog dat was maar volgens mij richting de 6 meter hoog, hou daar dus rekening mee met de hoogte van je hal. (Tijdens mijn stage is toen uitgelegd dat dat was i.v.m. als je wil gaan springen ofzo op de hoefslag dat het dan voor de veiligheid van de ruiters is, die hoogte is iig verplicht (bij de FNRS iig, weet niet hoe het is als het niet voor een manege zou zijn))

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:21

Welke opleiding doe je?

Kijk eens bij Frisomat (www.frisomat.nl ?) die bouwen ook hallen, kun je een gratis online offerte aanvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 22 bezoekers