Zeer erstige peesblesure broer moet mss stoppen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Zeer erstige peesblesure broer moet mss stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 22:03

Mijn broertje heeft sinds 1 jaar een ernstige peesblesure aan zijn linkerarm. Hij kan er redelijk mee uit de voeten. Hij heeft al eerder zijn arm 2 keer gebroken. Zijn arm is nu 3 keer geopereert. Hij heeft nu moeite met paardrijden wat zijn lust in het leven is. We hebben echt al heel veel uitgeprobeert.
Steedts helpt het niet. Ik wil graag wat tips? Meer vraag ik niet.

Bedankt Mike

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!


BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:39

Kan hij niet verder met een arm. Dan kan hij af en toe zijn arm ontzien.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:30

Tja.. met een arm rijden.. moet opzich kunnen. Misschien wel handig als je in het begin er een bijzet teugel of thiedeman aan doet. Ik weet niet hoe oud je broertje is, of hij een eigen paard heeft of bij een manege rijdt en op wat voor nivo. Zou handig zijn om gerichtere tips te geven.
Misschien is het een idee om naar eens advies te vragen aan iemand die gehandicapte ruiters traint. Er is bijvoorbeeld een man die met 1 arm en 1 been geweldig kan paardrijden (is naar de paralympics geweest)

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:43

Ja dat is Joop Stokkel, ik heb echt heel veel bewondering voor die man. Kan je broertje geen western gaan rijden? als je een beetje een getraind paardje onder je kont hebt, kan je die ook op een hand rijden.

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 16:16

Hij wil graag dresuren rijd nu B en weil dolgraag springen!! Maar dan moet er eerst een wp zijn. Met 1 arm rijden ziet hij niet zitten. Hij is 12 .

En wil ook echt goed kunnen dresuren (wijken enz) Dat is met 1 arm erg moeilijk. *geloof ik* een thiedeman zit er al aan. (gaat iets beter maar hij blijft last hebben)

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:57

Tja, als hij niet met één arm wil rijden, maar hij kan een van z'n armen niet goed gebruiken dan wordt het een beetje moeilijk denk ik. Dat het goed mogelijk is om met een arm te rijden zien we aan de zilveren (?) medaille van Joop Stokkel op de paralympics, misschien iets om eens aan je broertje te laten zien?

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 21:13

Jah ik zal het er eens over hebben met 'm

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:21

Heb zelf een peesblessure in mijn pols deze gaat niet meer weg en speelt af en toe flink op. Ik zit de hele dag achter de pc en het is de rechterkant dus niet echt bevordelijk.

Ik heb sinds kort een polsbrace die ik alleen omdoe als ik last heb ik kan je zeggen dat die erg goed helpt. Misschien een idee om even langs een in medische instrumenten winkel te gaan.
Succes

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:50

heeft hij NU een peesblessure? dan kan ie maar beter even niet rijden, een pees geneest heel langzaam. Anders zou je misschien aan de huisarts om spieroefeningen kunnen vragen? Heb ik ook voor mijn rug en dat werkt goed! Lachen

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:52

Gaat het rijden niet goed omdat hij pijn heeft of omdat zijn hand niet flexibel genoeg is? Met het tweede kun je wel deels om leren gaan, maar het eerste lijkt me toch niet prettig

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:53

hoort dit niet ergens anders??

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 21:14

Um dat doet er even niet toe waar hoort het dan??

Iig we hebben allemaal van die brace dingen gehad .. het is nu ongeveer 3 jaar geleden dat hij door het raam heen skeelerde !! en volgens de doktoren zou hij alles weer moeten kunnen !!

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:19

Weet niet welke oplossingen je tot nu toe hebt geprobeerd, ik heb ook een (lichtere) peesblessure aan m'n arm en ik word behandeld met laser + acupunctuur en dat helpt goed. Hoor van meer mensen dat je daar toch meer aan hebt dan aan opereren.
Weet het ook niet hoor, 't is maar een suggestie.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:29

met 1 arm rijden kan idd. Een meisje bij ons op stal heeft ook maar 1 hele arm en een 'halve' die rijd ook gewoon paard. Ze heeft de gesp van de teugel achter haar elleboog, en met haar goede arm houd ze de teugels vast. zweepje heeft ze ook gewoon in haar hand, maar echt slaan kan ze er niet mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers