Hoe kan je het beste de poeders (door het voer?) mengen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Hoe kan je het beste de poeders (door het voer?) mengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 21:47

hallo allemaal!
Vandaag heb ik van de veearts hoestpoeder en antibiotica-poeder gekregen. Nou ben ik alleen vergeten te vragen hoe ik dat het beste (door het voer?) kan mengen. Alleen met water lijkt mij nix, want dat eet ie natuurlijk nooit op! Wie heeft er tips of goeie ideeen??
Groetjes van Karin


Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:55

Toch is het het beste met een beetje water, dus iets vochtig maken zodat de poeder aan het voer plakt. Als je paard het lust kun je ook appelazijn of wat lijnzaadolie gebruiken. En bv wat knoflook om de eventuele vieze smaak van het medicijn te verdoezelen. Of appelmoes en noem maar op. Gewoon een beetje experimenteren dus met de dingen die jou paard lekker vind. Als het medicijn er maar in komt !!


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:03

Als je een paard hebt dat erg kieskeurig is met vreemde dingen in zijn voer kan je ook het volgende proberen: Meng de medicijnen met een paar eetlepels stroop en doe dit in een ouwe (schoongemaakte) wormspuit, of haal een dikke spuit bij de dierenarts en snij daar het puntje af. Je kunt de inhoud van de spuit dan zo op de tong doen, net als bij de wormkuur. (Houd daarna wel even het hoofd van je paard omhoog tot je zeker weet dat hij alles doorgeslikt heeft!)

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

medicijn geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:47

Ik heb ook zo'n grote spuit bij de dierenarts gehaald omdat de mijne niet meer wilde eten. De anti biotica gemengd met appelmoes en dan opzuigen in de puit. Het blijft vies smaken die anti biotica maar ze kunnen het ook niet zo makkelijk uitspugen als een heel vloeibaar middeltje. Ik ben zo de 10 dagen doorgekomen. Succes ermee hoor.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:55

Met zemelen/ slobber of je eiegn biks ff laten weken en het er dan door heen mengen.

eventueel met een flinke scheut stroop als ie het dan nog niet eet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:40

tussen een broodje, meestal hebben paarden pas door dat er iets viezigs tussen zat als ze het al doorgeslikt hebben...
Het poeder wel een beetje vochtig maken zodat hettussen het broodje blijft zitten

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 19:51

Soms moet je best veel anti biotica geven (in mijn geval 5 grote scheppen) en dat lukt nooit tussen een boterham. En je moet het 2x per dag / 10 dagen lang geven. Nou een beetje slim paard trapt daar niet zo lang in denk ik. De mijne precies 1 keer en door het voer/slobber lukte ook niet. Best lastig zo'n beest dus ik dacht ik ga even proeven, ja toen begreep ik het wel echt gewoon super super smerig. Zelfs met de appelmoes, die smaak overheerst alles. Misschien is het ook afhankelijk welk merk anti biotica je krijgt? Deze was echt goor dus ik begreep mijn paardje weel maar die spuit moest er toch in. Met de spuit appelsmoes ging het perfect. Maar misschien moet je zelf even proeven, dan weet je het of ook zo vies is of dat ze zich aanstellen haha. Cool

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 21:45

Ik zweer bij een spuit met appelmoes.
Eerst de 'vieze' spuit en daarna nog een lekkere met alleen appelmoes er achteraan om de smaak weg te krijgen en als beloning voor het braaf zijn. Na 2 dagen stond ze al te bedelen of ze alsjeblieft d'r antibiotica mocht hebben *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 20:57

Mijn pony at het zelfs zonder voer, maar ik deed het altijd door het biks zonder water. Het vond het zelfs lekker! Maar ja, het is wel een vreetzakje.....

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 10:00

In een spuit of tussen het brood heb ik ook geprobeerd, dat gaat een paar dagen goed, totdat ze weten wat erop zit. Dan krijg je de spuit niet eens meer bij zijn hoofd en het brood blijft liggen!!
Mijn paard krijgt elke dag slobber, (havens) en lekker dat hij dat vind. Wordt al helemaal gek als hij de emmer ziet, hij moest eens weten wat er allemaal in zat........
Slobber mengt goed, en je ruikt de poeder ook niet meer

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:36

ik doe altijd wat muesli in een bak en dan de poeders erbij.
Stukjes appels en wortels erbij en dan in de voerbak.
die van mij is heel makkelijk en die eet het zo op.
ook zou je wat slobber kunnen maken en het hier doorheen mengen.

succes

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:33

Geniaal die appelmoestip! Mijn paard eet nu eindelijk zonder morren zijn anti-oxidanten op!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, marjor, Nef1985, Phonix, Varekaj en 31 bezoekers