hoe snel slijten cavallo leren rijlaarzen van rund

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

hoe snel slijten cavallo leren rijlaarzen van rund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:30

mijn laarzen zijn nu opgestuurd naar cavallo (ik dacht in duitsland ofzo) ik heb ze nu 13 maanden en het leer begint in de vouwen (waar de laars inzakt) te schueren. gelukkig niet helemaal door maar het is niet mooi. Ik heb de zaarzen gekocht bij Ruitersportzaak Vrielink in Apeldoorn. Ze zeiden daar indirect dat ik de laarzen niet goed gebruikt en behandelt zou hebben. naar mijn mening is dit nite het geval.
Ze zitten heel goed als ik ze na lang wurmen aan heb. De bovenkant van de laars, het gedeelte wat in mijn knieholten zit is een beetje ingedeukt doordat ik er met mijn kuit heel moeilijk doorheen kom. De eigenaar van de winkel zei dat ik er teveel mee gezeten zou hebben. Dat kan blijkbaar niet met paardrijlaarzen???? Ik heb dit echter niet gedaan. ik doe de laarzen namelijk het liefste zo snel mogelijk uit omdat je er helemaal niet fijn mee kan zitten.
Ik heb de laarzen alleen in het weekend aan en een keer door de week als ik mijn paard rijd of op wedstrijd ben. dat is dus niet zo veel. ik maak ze dan meteen schoon met warm water en vet ze een keer per week in. Dit op advies van de eigenaar van de winkel die mij de laarzen verkocht heeft.
Ze weten niet wat cavallo er mee zal doen. Als ze vinden dat het normale slijtplekken zijn dan moet ik zelfs de verzendkosten betalen.
wat vinden jullie hiervan? hebben jullie ook van deze problemen met rundlerenrijlaarzen van cavallo?


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:40

Een vriendin van mij heeft vorig jaar ook Cavallo's gekocht, nieuwe. Ondanks goed onderhoud zijn deze ook snel gaan slijten. Heel snel kwamen er al deuken/scheurtjes in het leer, op de plekken van de wreef, waar de laars moet inbuigen tijdens rijden. Ik vind ze persoonlijk heel snel achteruit gegaan.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:40

Rundleer slijt veel minder snel als kalfsleer en als je de laarzen pas een jaar hebt en niet extreem veel gebruikt moeten ze je gewoon nieuwe laarzen geven vind ik. In de winkel doen ze volgens mij altijd moeilijk en voor hun zou het gemakkelijker zijn als jij het er bij laat zitten, maar
Cavallo laarzen zijn niet goedkoop en je verwacht toch kwaliteit dus ik vind dat je groot gelijk hebt dat je terug bent gegaan ! Succes !

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:00

deze laarzen gaan normaal een jaar of 7/8 mee.

gebruik je wel laarzentrekkers om je laarzen uit te doen en een laarzen knecht bij het uit doen.

daarnaast is het zeer belangrijk dat je laarzenspanners gebruikt in je laarzen om ze netjes te houden.

het onderhouden, doe je met speciale cleaners van petri of ariat of gewoon zadelzeep, het liefst na ieder gebruik.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:43

ze zullen altijd zeggen dat het aan jou ligt aan gezien het hun geld kost als het vervangen/gemaakt moet worden

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:49

oosterhoff schreef:
ik maak ze dan meteen schoon met warm water en vet ze een keer per week in. Dit op advies van de eigenaar van de winkel die mij de laarzen verkocht heeft.
Ze weten niet wat cavallo er mee zal doen. Als ze vinden dat het normale slijtplekken zijn dan moet ik zelfs de verzendkosten betalen.
wat vinden jullie hiervan? hebben jullie ook van deze problemen met rundlerenrijlaarzen van cavallo?


Cavallo is goed kwa garantie, ze kunnen daar precies nakijken hoe oud een laars is. En hoe vaak dat ze bijv. retour geweest zijn. Heel fijn.

Vetten is echter heeeeeel slecht voor een laars. Ze worden dan te soepen en gaan scheuren.
Dit kan jij niet weten, dit is de fout van de ruitersportzaak!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:24

Mijn Cavallo's zijn 5 jaar oud en in perfecte staat hoor. Lachen


oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:42

Ik heb de laarzen niet met gewoon schoenpoets ingevet. Ik heb het met een soort creme gedaan. Dit staat bijvoorbeeld ook op de site van petrie waar overigens ook staat dat je laarzen niet met zadelzeep moet behandelen.
vanaf het begin zitten er na gebruik al hele goede spanners in dus daar kan het niet aan liggen.
ik hoop maar dat ik iets vervangends van ze krijg. heb vandaag ook al contact opgenomen met cavallo, via internet. Ik hoop dat ik van hun een reactie krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:10

Mijn oude Cavallo's van kalfsleer hebben het meer dan 8 jaar uitgehouden, en ik rijd dus vrijwel altijd met laarzen, niet alleen op concours.

Ik heb echt met pijn in mijn hart afscheid genomen... Verdrietig

In principe mag je van leren rijlaarzen verwachten dat ze langer dan 13 maanden meegaan, zeker bij iemand die niet meer dan 1 paard per dag rijdt.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:12

Ik heb m'n cavallo's ook nu 3 jaar en heb precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Ook wat ingescheurd leer bij de vouwen, maar ik moet zeggen dat ik ze kwalitatief beter vind als ik kijk naar de Petries van m'n zusje.
En kwa verzorging doe ik alleen eens per week of 2 weken even die zand eraf met een nat sponsje en dan gewoon met schoenpoets.
die van mij zien er iig nog prima uit

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lara_, YandexBot en 31 bezoekers