snik snik, tinker schuurt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

snik snik, tinker schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 19:21

och ik ben ontroostbaar, helemaal in tranen.

de manen van o'tommy, z'n prachtige dikke volle bos die ik altijd naar hartelus kon kammen, vlechten, rommelen of bij wegdromen

WEG!!!

hij heeft heel erg geschuurt, nu heeft hij nog maar een klein bosje piekerige lange haren, en een heleboel stekeltjes!
ik ben ontroostbaar, ik vond ze zoooooo mooi en was er zo trots op, bij z'n staart merk je het niet (die was zo mega dik) maar z'n manen zien er niet uit! het lijken wel arabieren maandjes,

moest dit even kwijt, ik ben nu druk bezig met het verwerken van m'n verdriet.

heeft iemand toverdrankjes? contact met zweinstein of bizondere gaven?
ik wil ze terug Boos!
Scheve mond Huilen Frusty Vriendjes zijn? Ziek

nog meer mensen die deze vreselijke gebeurtenis hebben meegemaakt?
en weet iemand eist waarmee de manen sneller groeien? of dikker worden (zonder ze af te knippen ) inde herfst is het schuren afgelopen, maar ja, ze groeien niet zo snel

dus tips welkom
X shannon

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:12

Ik gebruik zo nu en dan Leovet Manenliquid (tip van Grid van Bokt) en dat helpt goed. Vorige zomer had Kieran ook enorm geschuurd en deze zomer was het een stuk minder. Ik weet niet of dat door Leovet komt, maar het verzacht in ieder geval wel als hij jeuk heeft. Toen ik het nog niet gebruikte had hij ook rode huid tussen zijn manen en nu niet meer. Zijn manen zijn al weer een stuk gegroeid. Succes!!

YoYoTjUh
Berichten: 27
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:12

das nie eg cool
ik denk dat je gewoon moet w8en
totdat se er weer sijn

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:21

kwam net bij tommy (ben ziek geweest dus een paar dagen niet geweest) en er zaten weer vet veel plukken los haar in...

dus ik heb het volgende,.,, snhik nsik... besloten
ik ga ze trekken
dit is echt geen gezicht, op sommige plekken niets, op sommige plaatsen een halve meter, het ziet er echt niet uit, dus ikga ze weer gelijk maken

snik snik! het mag geen sullenpaard worden zoals die van onze pensionklant (sorry, ik vind dat tinkers lange manen moeten hebbenm, het zijn geen warmbloedjes) en nu gaat hij er zelf zo uitzien!!!!!

snik snik, ben verdrietig, ga vanaaf voor de laatste keer z'n plukjes manen kammen, morgen is het kort Boos!
X shannon

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:09

pfoeh ik heb geen idee maar ik zou als ik jou was idd wel uitzoeken wat de oorzaak is en wat je er aan kan doen! Verdrietig

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:38

kan het geen zomereczeem zijn?
hoewel het de laatste twee weken (dus eigenlijk het einde van de zomer) het ergste heeft.
of is een vliegendeken misschien een optie

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:23

mijt?

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:40

heb je al eens gekeken hoeveel ruwe eiwitten hij binnen krijgt want er zijn veel paarden die schuren die gewoon alergisch zijn aan eiwitten. dus zo laag mogelijke eiwitten

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:05

Zelf heb ik goede ervaringen met klitwortel. Kan je gewoon in een fles bij het Kruidvat kopen. Kost nog geen 2 euro. Staart en/of manen kammen. KBeetje klitwortel erop doen. Goed inmasseren. Uitkammen en klaar is klara. Wel elke dag doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:29

Afbeelding

Het slachoffer dat zichzelf slachtoffer heeft gemaakt. *LOL*

Knipoog

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 17:36

zit 1 hele kale plek tussen
echt geen gezicht Tong uitsteken
alsof de ratten eraan geknaagd hebben

(maar hij is wel gaaf, liep onverstoorbaar langs al het publiek enzo, tinkerpower!)

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:58

Anders moet je eens kijken of je voorwerpen waar hij aan kan schuren uit zijn stal kunt verwijderen. Schuren doet hij toch, maar misschien kun je scherpe voorwerpen of voorwerpen met randen verwijderen?

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:43

wat erg! rens begint ook af en toe te schuren, maar schuurt er gelukkig niks van af! ik ging naar de drogisterij... ik vroeg: hebben jullie huidolie? zij: waarvoor is het? ik: voor uh... Bloos! jeuk Bloos .... zij: waar is die jeuk? ik: voor mijn pony Bloos hij schuurt... toen heeft ze me zalf meegegeven: calendulan tegen lichte schaaf en brandwonden. het helpt om de huid te herstellen en het te verkoelen. ik moet zeggen: het helpt heel goed, zijn huid is niet meer geirriteerd. en dan doe ik nog met ich free gel, tegen zomereczeem tegen schuren. samen helpt het goed!! OK dan!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:48

er bestaan ook een soort borstels, die je op kan hangen aan de muur en dan willen ze blijkbaar alleen maar aan die borstels schuren en dan gaat er niks van de manen en staart af.... maar daar heb ik geen ervaring mee

siena
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:05

heel zonde van de manen. mijn paard schuurt ook wel eens maar niet zo super erg.
veel sterkte met het verwerken van je verdriet!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:10

Mijn Tinkertje ging ook opeens schuren en ik weet hoe je je voelt! m'n mooie 1m40 lange manen! ik zag het al gebeuren! na een bezoekje van de dierenarts bleek het om een schimmel te gaan, en nu was ik haar elke 3 dagen met Imaverol, echt een wereld middel! ook had ik nog een zalfje/smeerseltje uit een plastic flesje wat ik erop smeerde, hielp erg goed tegen de jeuk. Het heet Hydrocortiderm van het merk Vetoquinol. Het maakt niet uit wat je paard heeft, schimmel infectie, zomer exceem, teveel eiwitten, dit middel werkt namelijk overal bij, omdat het puur de jeuk oplost. echt, een wondermiddel! m'n Tinker schuurt nu niet meer met de manen (thank god!!) dankzij deze 2 middeltjes.

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:44

Hoe ziet de huid eruit? Een paar weken terug begon mijn merrie ook te schuren het was amper te zien gelukkig. Toen ik de haren aan de kant legde om naar de huid te kijken zag ik allemaal vliegjes en schilfertjes meteen met betadine shampoo gewassen en ze heeft helemaal nergens last meer van. Een nadeel van zo'n dikke bos met haar is natuurlijk dat je ook dingen niet zo duidelijk kan zien zoals dit.

m_forest
Berichten: 121
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:25

ik heb wel eens gehoord dat als je de manen van eenpaard in vlechtjes doet dat ze dan sneller groeien, laat ze een paadr dagen zitten en doe het dn weer een paar dagen erna...
ik heb t gehoord hoor, je kunt het proberen, maar ik kan je niet garanderen dant het werkt...

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:38

Bloos hé ik zie mijn naam staan Haha! het werkte bij ons en zo te lezen ook bij Kieran dus OK dan!.

M forest: Vlechtjes lijkt me geen goed idee als ie schuurt dan is er zo een hele vlecht af.

Probeer de oorzaak te zoeken van het zo plotseling gaan schuren mijt of toch teveel eiwit?! wat pas als de oorzaak bekend is kan er echt (preventief) iets tegen gedaan worden.

Maar wat het ook is, smeren met jeukstillende middeltjes om het in ieder geval te verzachten . Manenliquid van Leovet werkte bij ons dus heel fijn en een kennis smeert altijd sweet itch gel van Grand National ( van boerenbond) en dat houdt het ook mooi zacht, soepel en jeukstillend.


Wassen met sebacil kan ook goed werken, alleen is dit niet meer verkrijgbaar in NL >;)

succes ermee!!

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:13

twist heeft er ook last van maar goed ik ode er niets aan eigelijk
het komt niet van het schuren maar echt van de andere paarden
veulens Boos!
maar goed ik zie wel weer volgende zomer hoe het eruit ziet
want in de winter lijkt het toch al dikker dan in de zomer

en om het te verkomen tja ik kan niet alle paarden
de tanden eruit halen schiet niet op maar ik weet hoe je je voelt

groet jaimy

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:58

lowara schreef:
Mijn Tinkertje ging ook opeens schuren en ik weet hoe je je voelt! m'n mooie 1m40 lange manen! ik zag het al gebeuren! na een bezoekje van de dierenarts bleek het om een schimmel te gaan, en nu was ik haar elke 3 dagen met Imaverol, echt een wereld middel! ook had ik nog een zalfje/smeerseltje uit een plastic flesje wat ik erop smeerde, hielp erg goed tegen de jeuk. Het heet Hydrocortiderm van het merk Vetoquinol. Het maakt niet uit wat je paard heeft, schimmel infectie, zomer exceem, teveel eiwitten, dit middel werkt namelijk overal bij, omdat het puur de jeuk oplost. echt, een wondermiddel! m'n Tinker schuurt nu niet meer met de manen (thank god!!) dankzij deze 2 middeltjes.


WErkt ook goed tegen mok. ik heb het ook omdat offie een snee in zn piemel had. Nu gebruik ik het tegn mok en het werkt heel goed~!!