Steeds meer pennyreactie's (mishandeling?!)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Steeds meer pennyreactie's (mishandeling?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 14:42

Sorry voor de vage titel, maar ik merk hier soms op bokt en ook in de omgeving steeda vaker dat dit en dat paard zo SJIELUG ( Knipoog ) is omdat er nooit naar wordt omgekeken, de dierenarts niet wordt gehaald terwijl het kreupel loopt enz.
3 mensen later zijn er dan de meest wilde vehalen ontstaan...

Ik vraag me dan altijd af: zit jij de hele dag op stal en zie jij dat de eigenaar nooit komt? Hoe zeker weet je dat er geen dierenarts is bijgeweest? Enz. enz.

In de omgeving een voorbeeld: iemand vond een bepaald paard dat in de wei stond heel kreupel lopen (gezien vanuit de auto Verward ) en vind het nu dierenmishandeling dat zo'n kreupel paard geen boxrust krijgt. Ze kent het paard en de mensen niet.

Ik vraag me ook direkt af: hoeveel mensen zullen wel niet zo over mij kletsen? Ik kom op de meest onregelmatige tijden op stal, ben soms een hele dag weg met het paard op wedstrijd (die is zeker de hele dag rijden.... Schijnheilig ) en haar stal ziet er standaard uit alsof ze geen schoon stro krijgt en nooit wordt uitgemest (wordt dagelijks gegeven).

Ik kan me er echt kapot aan ergeren, die bemoeiende mensen die niet eens het hele verhaal kennen. Wie nog meer?


kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:49

Me too.....
Mensen denken altijd alles over je te weten en ze denken dat ze kunnen oordelen terwijl ze er helemaal geen kijk op hebben.
Vaak willen ze je gewoon onderuit halen en zwart maken uit jaloezie.
En dan worden de verhalen opzettelijk verdraaid om het voor de persoon in kwestie gunstiger uit te laten komen.

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:03

Heel erg goed punt Myra1. Laat de mensen lekker zelf uit zoeken hoe zij met hun paard om willen gaan.
Zolang je niet 24/7 op stal bent kun je nooit zeker zijn van je uitspraken.

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:08

Hahahaha, ik begrijp wat je bedoeld. Mijn nieuwe paard is ook een ster in zich er onverzorgd uit laten zien.
Lekker laten kletsen. Mijn oma zaliger zei altijd: de mensen moeten praten, de bomen kunnen het immers niet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:21

wel vind ik het naar dat je altijd zo'n grote bek krijgt als je mensen wilt waarschuwen dat hun paard niet zuiver loopt. Soms hebben mensen het zelf niet eens door, moet het dan zeggen of niet?
Meestal wordt het namelijk niet gewardeerd.

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:22

Dan weet je dus ook dat je het niet moet zeggen Knipoog

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:24

moet je dan mensen hun gang laten gaan terwijl het paard pijn heeft?

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:25

ik zelf zou het fijn vinden als ik informatie krijg,bijv als ik niet zie dat me paard zuiver loopt,
dan zou ik toch wel raad willen van iemand die zomaar ff langskomt om het te zegge,

iedereen maakt fouten,
maar soms is het wel irritant jah,
ik heb nog niks gehoord over mij,
maar ik kom ook neit altijd savonds rond 6 uur,
kom ook wel eens sochtends of op een andere tijd.
als mensen zich nu eerst met zichzelf bemoeide dan scheelde dat al een heel stuk !

Karaat_the_newforest op Instagram

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:30

idemdito, ik vind dat ook vreselijk om aan te horen

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:33

dus toch blijven zeggen? Ik kon het vroeger ook niet zien en vind het ook niet raar. Maar als je het niet weet zou het toch verschikkelijk zijn om er veel later achter te komen dat je tijden op een paard met pijn hebt gereden?

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 15:36

trisca schreef:
wel vind ik het naar dat je altijd zo'n grote bek krijgt als je mensen wilt waarschuwen dat hun paard niet zuiver loopt. Soms hebben mensen het zelf niet eens door, moet het dan zeggen of niet?
Meestal wordt het namelijk niet gewardeerd.


Dat is iets anders. Ik zou afstappen en iemand vragen om voor te draven met mijn paard, om het zelf ook te kunnen zien. Is het dan niet zo, dan denk ik, pennygrietje, en klim ik er weer op Clown .

Dat vind ik heel iets anders dan iemand die vanuit de auto in een weiland kan zien dat een paard kreupel is en BOXRUST nodig heeft en dus mishandelt wordt omdat het in de wei staat... Verward

Trouwens, van die mensen met commentaar over hoe ik mijn pony rijdt (gebeurt iedereen wel is, maar bij mij tot nu toe alleen achter mijn rug om) vindt ik ronduit fantastisch... OK dan!
In 5 maanden is ze van een monster dat helemaal vast zat en nog geen volte kon lopen geworden tot een voorwaarts ponytje waar ik een winstpunt heb gereden in de enige B proef die ik tot nu toe gestart heb en ook nog een onderling springwedstrijdje mee heb gewonnen. En dan zal iemand anders is 5 minuten tijd kunnen zien dat ik het helemaal verkeerd doe.... Schijnheilig
(Ik krijg het commentaar altijd te horen naderhand van mijn vriend of vader die ook langs de kant zaten Knipoog )

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:43

Een kennis van me heeft een permanent kreupele pony, hij is wat ouder en er is nu eenmaal niks aan te doen, hij loopt lekker in de wei, meer niet. Nu heeft hij al 2 keer de dierenbeschermig op de stoep gehad, omdat die een melding hadden onvangen, best irritant als je zo'n beestje alleen maar een goede oude dag wilt geven.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 15:52

Ja zoiets bedoel ik nou Marliesje...

Als ik zoiets hoor dan denk ik echt: jeetje waar bemoeien die mensen zich mee??

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:55

mensen weten natuurlijk niet dat het een permanent kreupele pony is, maar de dierenbescherming er direct bijroepen is wel erg...

Je moet wel denken, die mensen hebben het met de beste bedoeling gedaan

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:10

Dat snap ik ook wel, maar het is wel vervelend voor iemand die iets goeds doet. Bel dan aan en meld dat de pony kreupel is ,dan kunnen ze het iig uitleggen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:37

Net zoals de zeggen over Munia:
Die Chanelle rijd ook nooit meer op Munia..

Nou..wordt ze zo dan beter van ataxie?
Dacht het niet..
Laat mij maar rustig opbouwen met boswandelingen

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:18

Chanelletje schreef:
Net zoals de zeggen over Munia:
Die Chanelle rijd ook nooit meer op Munia..

Nou..wordt ze zo dan beter van ataxie?
Dacht het niet..
Laat mij maar rustig opbouwen met boswandelingen


Je weet dat ataxie niet overgaat? je zult niet de eerste zijn die ze zelfs dat proberen wijs te maken Verward Wel is het zo dat je met goede training kunt leren om ermee om te gaan, als je dat op beschreven wijze bedoelt, dan wens ik je het succes en het geduld toe wat ervoor nodig is, maar het zal beloond worden.

Ik zie de bui overigens ook voor mij hangen. Bij ons op stal staat een 2,5 jarige quarter-kruising waar ze dus al regelmatig op zitten Ik ben benieuwd wanneer ze tegen/over mij beginnen dat het wel tijd wordt (Morris is iets jonger). Te meer omdat ik hem deze winter zadelmak wil hebben, zodat hij als "pakpaard" mee kan op wandeltrektocht (iemand moet toch de slaapzak dragen).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:49

mijn pony heeft een hanetrend.... ik krijg dus regelmatig naar mijn kop geslingerd dat ik op een kreupel paard rijd Verward maar ze heeft er echt geen pijn aan!! ze loop alleen niet als een dressuur paard

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:30

Bij ons het al SIELUGGHH als er gewoon modder op de wei is Verward

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:36

ikke schreef:
Je weet dat ataxie niet overgaat? je zult niet de eerste zijn die ze zelfs dat proberen wijs te maken Verward Wel is het zo dat je met goede training kunt leren om ermee om te gaan, als je dat op beschreven wijze bedoelt, dan wens ik je het succes en het geduld toe wat ervoor nodig is, maar het zal beloond worden.
.





De DA zei dat ze weer beter zou worden..
Verward
Lekker is dat,krijg ik ook nog meer vertrouwen in die DA
Zal ''um'' dr is op aanspreken! Bloos

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:01

ik zal eens een foto maken van het weiland waar mijn pony nu instaat, modder met drie grassprieten, zal je zien dat ze dan ook allemal beginnen te roepen.
als je jong bent zie je heel snel iets waarvan je dan vind dat het verwaarlozing is.. pas als je wat ouder bent leer je goed te kijken en denk je beter over dingen na

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:15

trisca schreef:
moet je dan mensen hun gang laten gaan terwijl het paard pijn heeft?

Hoe weet je zo zeker dat die mensen hun paard pijn laten lijden?
Die conclusie wordt altijd zo snel getrokken...
Voor t zelfde geld is er allang een DA bij geweest.

Faber quisque fortunae suae

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:22

Het is goed dat bij mij op stal geen penny's komen als ik het zo lees... Mijn merrie rolt graag in de modder of in zand. Als ze uit de wei komt wordt ze helemaal opgepoetst, en na het werk gaat ze weer blinkend de wei in, alleen gaat ze dan gelijk liggen rollen, (dan denk ik wel eens van daar gaat mijn werk Verward ) maar ik geniet ervan als ze met veel plezier rolt. En ze rolt niet alleen omdat ze heeft gezweet hoor nee 's morgens vroeg is het eerste wat ze doet als ze de wei in komt jawel u raar het al rollen.. Haha! Kun je nagaan wat penny's zouden denken als ze mijn merrie in de wei zien staan.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:35

Haha!

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:36

Alet schreef:
Hoe weet je zo zeker dat die mensen hun paard pijn laten lijden?
Die conclusie wordt altijd zo snel getrokken...
Voor t zelfde geld is er allang een DA bij geweest.

je kan echt wel aan de houding van een paard en de manier van beweging zien of een paard pijn heeft!

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, NinaCharlie, Pellelilly, Westerntrail en 40 bezoekers