Klacht over kwaliteit JL dekje en reactie BR!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Klacht over kwaliteit JL dekje en reactie BR!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:48

Een tijdje terug heb ik een dekje van BR gekocht, uit de Jos Lansink lijn. Ik heb maar 2 dekjes voor Odessa dus die zullen intensief gebruikt moeten worden. Het dekje kostte 30 euro, maar ik dacht hiermee ook een kwaliteitsproduct gekocht te hebben. Maar ik was het dekje 1 maal uit, netjes zoals het hoort en prompt past het dekje niet meer onder mijn zadel, wat denk je, gekrompen. Dus ik terug naar de persoon waar ik het gekocht had en daar gevraagt of ze het met BR wou overleggen. Ik heb het dekje vanochtend opgehaald, ik kreeg geen garantie en er zat een briefje bij. Dat het dekje waarschijnlijk te heet is gewassen, dat er teveel waspoeder is gebruikt en dat hij ook waarschijnlijk nog in de droger is geweest!

Ik kan je vertellen, ik ben best boos dat het zo is afgedaan. Ik ben echt niet zo dom dat ik ze in de droger stop, 40 graden is netjes aangehouden en we zijn hier zo zuinig met waspoeder!

Ik heb BR een mailtje gestuurd, ik hoop gauw reactie te krijgen. (Dat was vorige week, voordat ik het dekje terug had)

Ik ben zo pissig nu! Ik weet gewoon van mezelf dat het goed is gegaan, beetje jammer dat ze het toch zo afschuiven. Heeft iemand dit eerder meegemaakt met BR of tref ik gewoon de verkeerde?

Pfoe, moest dit ff kwijt.

Odessa & Assedo


schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:51

ik heb ook twee dekjes van BR en heb met geen van beiden problemen gehad terwijl ze toch al zeker 20x gewassen zijn. Moet er wel bijzeggen dat het dressuurdekjes zijn, maar dat moet in principe niet echt iets uitmaken.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:06

Dit is zeker geen goede reclame voor BR !
Ik vind het wel absurd dat ze je geen nieuw dekje geven !
Succes Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:47

ik had eens br peesbeschermers,de jl lijn,met bont,dus op een dag de bontjes gewassen,op koud water en zonder wasmiddel,maar toch gekrompen,die kreeg ik ook niet vergoed,ik had ze te heet gewassen en met wasmiddel hadden ze gezegd,dus moest nieuwe bontjes a 75 gulden kopen...

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:50

Ik vind dat de 'dikke' Br dekjes ook krimpen, of ja krimpen misschien niet het goede woord. Scheef trekken eigenlijk. de vorm die ze hebben als je ze koopt zijn ze niet meer na de eerste keer wassen.

En ik doe er weinig poeder bij, gebruik geen droger ervoor en was ze op 30 graden..

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:53

Ik vind ook dat de dikke BR dekjes krimpen en scheef trekken. Ik heb een dressuurdekje gekocht, alleen voor de wedstrijden, na 5 wedstrijden past hij alleen nog maar onder mijn veelzeidigheidszadel...

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:58

Samo schreef:
Ik vind ook dat de dikke BR dekjes krimpen en scheef trekken. Ik heb een dressuurdekje gekocht, alleen voor de wedstrijden, na 5 wedstrijden past hij alleen nog maar onder mijn veelzeidigheidszadel...



ah ligt het niet aan mij Lachen

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 23:03

Oke, ik ben dus niet de enige die niet tevreden is over BR. Maar behandelen ze ontevreden klanten altijd zo? Dit slaat toch nergens op, of ligt dat aan mij? Ik heb ze al gemaild dat als dit de normale gang van zaken is, ze hier een klant kwijt zijn!

Odessa & Assedo

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:31

MMM.... ben niet zo blij om dit te horen aangezien ik per ongeluk een BR Diamond (oid) dekje besteld heb gister. Iemand tips voor me?

Dit is natuurlijk (en terecht) slechte reclame voor BR, ook de manier hoe ze ermee omgaan. Heb je van de ruitersport zaak ook geen garantie?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 00:43

Ik heb zoiets met een halster van eskadron gehad, wilde ze eerst ook niets aan doen, die sleet namelijk al heel snel. Ik gebeld, moest het halster maar weer opsturen, heb ik gelijk een boze brief bijgeden waar ook instaat dat ik dat een slechte service van hun vond en dat dat tegenwoordig met internet geen slim idee is Haha!, kreeg daarna opeens wel me geld terug Clown

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 01:12

ik BR junior been beschermers gekocht... peesbeschermers + strijklappen. Ik had weer eens het geluk dat van de strijklappen het zwarte van het merkje eraf viel en van de peesjes het gehele merkej verdween....no problemo entjes gemaakt/gerepareerd terug gekregen.

vwb het wassen van dekjes.... vaak is het probleem niet te heet wassen maar het toerental van de centrifuge...is deze te hoog dan kan het dekje de vorm verliezen...
ik heb hier tig dekjes die na 1 X gebruiken in de was gaan... niet centrifugeren maar kleddernat over een waslijn hangen uit de zon en niet op een warmte bron (verwarming/kachel) en je dekjes blijven perfect in vorm. ook de BR, eskadron (duur en goedkoop) anky, eurostar, haary horse enz...
vloeibaar wasmiddel gebruiken of extra een keer spoelen voorkomt witte strepen...
Haha!

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 08:51

Okkie1 schreef:
MMM.... ben niet zo blij om dit te horen aangezien ik per ongeluk een BR Diamond (oid) dekje besteld heb gister. Iemand tips voor me?

Dit is natuurlijk (en terecht) slechte reclame voor BR, ook de manier hoe ze ermee omgaan. Heb je van de ruitersport zaak ook geen garantie?


Nee, kreeg te horen dat er veel katoen in zo'n dekje zit en dat dat kan krimpen. Jammer joh. Daar kwam het op neer. Maar het is toch van de zotte dat je een dekje maar 1 periode kan gebruiken?

Ik zit nu dus ook al een week te wachten op een reactie van BR via de mail, weet iemand hoe snel dat gaat?

Ook hier gaat ie trouwens gewoon over de waslijn als hij uit de centrifuge komt.

Odessa & Assedo

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:02

JE hebt het dekje bij een winkel gekocht, dus zij moeten het oplossen, niet BR. De ruitersportzaak is je aanspreekpunt. De ruitersportzaak moet het maar weer uitzoeken met BR. Dit is een wel heel makkelijke manier van afschuiven. Jij mag een degelijke kwaliteit verwachten simpel zat. Laat die ruitersportzaak maar bewijzen dat je verkeerd gewassen hebt.


Als je een vraag stelt aan BR heb je binnen een paar dagen antwoord.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:03

germie schreef:
JE hebt het dekje bij een winkel gekocht, dus zij moeten het oplossen, niet BR. De ruitersportzaak is je aanspreekpunt. De ruitersportzaak moet het maar weer uitzoeken met BR. Dit is een wel heel makkelijke manier van afschuiven. Jij mag een degelijke kwaliteit verwachten simpel zat. Laat die ruitersportzaak maar bewijzen dat je verkeerd gewassen hebt.


Als je een vraag stelt aan BR heb je binnen een paar dagen antwoord.

nee hoor,de ruiterzaak stuurt de spullen op naar br,en die beoordeeld daar of je iets verkeerd behandeld hebt,dus de ruitersportzaak neemt geen verantwoordelijkheid...(gaat met alle merken zo,ook als bv een anky broek kapot gaat,sturen zij het op naar anky).

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:29

Waar de winkel het heen stuurt is niet belangrijk... de koper heeft een koopovereenkomst met de verkoper en niet de fabrikant of leverancier.

Als de winkel enigzins service verleent zal die het dekje vervangen of anderzins een oplossing zoeken en het dan zelf uitvechten met de fabrikant/leverancier zonder dat de koper daar wat mee van doen heeft...
Vaak is het een slechte service, gemakzucht en/of niet willen van de winkel/shop..... Daarbij mag je van produkten een bepaalde levensduur verwachten....en zou er op een label of wasvoorschrift moeten staan dat het betreffende produkt zou kunnen krimpen/verkleuren enz.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:32

Wat betreft het wassen denk ik dat je gelijk hebt Alane..........ook mijn dekjes verliezen vorm namelijk.....Bloos

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:36

Ik heb ook een dekje uit de Jos Lansik lijn, geen idee of het exact hetzelfde is, maar bij mij is er na nog geen tien keer rijden al een gat in (onderkant) en laat het stiksel los.
Heb alleen mijn aankoopbewijs niet meer, dus vrees dat in mijn geval klagen weinig zin heeft. (Bovendien heb ik het al een half jaar, maar dus echt nog maar zeer weinig mee gereden)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:39

Alane schreef:
Waar de winkel het heen stuurt is niet belangrijk... de koper heeft een koopovereenkomst met de verkoper en niet de fabrikant of leverancier.

Als de winkel enigzins service verleent zal die het dekje vervangen of anderzins een oplossing zoeken en het dan zelf uitvechten met de fabrikant/leverancier zonder dat de koper daar wat mee van doen heeft...
Vaak is het een slechte service, gemakzucht en/of niet willen van de winkel/shop..... Daarbij mag je van produkten een bepaalde levensduur verwachten....en zou er op een label of wasvoorschrift moeten staan dat het betreffende produkt zou kunnen krimpen/verkleuren enz.


klopt, en heel veel mensen weten dit dus niet, en daar maakt de verkopende winkel dus gebruik van. De verwachte levensduur van een BR dekje is langer dan enige weken, en langer dan 1 wasbeurt. Je moet er gewoon mee teruggaan en dit duidelijk maken in de winkel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:51

@Leentje: niet geschoten is altijd mis... gewoon mee terug gaan en kijken wat ze ervan zeggen.

wat betreft het wassen van dekjes heb ik 1 dekje dat ik na het wassen moet "helpen" om weer in model te komen...maar meestal is kleddernat ophangen al voldoende...
Hier gaan de dekjes na het rijden in de wasmachine en heb nergens geen last van..niet verkleuren niet krimpen of onidentificeerbaar uit de machine komen. en als je ze opruimt niet vouwen.....daar krijgen ze ook een raar model van...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:04

ik heb diverse br dekjes meerdere malen gewassen en ook de dikkeren blijven heel erg mooi. ik ben zelf erg tervreden over de dekjes. de peesbeschermers heeft lodewijk alweer 5 jaar.... en nu beginnen ze iets te slijten.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 12:33

Er is nu een andere persoon van een andere winkel die nu haar best voor mij gaat doen. Ik hoop echt dat hier iets uitkomt. Wel super dat ze dit wil doen, ondanks dat het dekje niet bij haar gekocht is. Zij was ook diegene die mij aanspoorde om iets te doen. Het dekje is overigens niet vervormd en voelt verder goed aan. Mijn singel past alleen niet meer door het dekje heen, dus het ligt niet meer goed. Het is dus niet meer te gebruiken onder mijn zadel.

Het berichtje dat is bijgesloten begint overigens als volgt:

Dit is geen gegronde klant.

En bedankt!!

Odessa & Assedo

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:37

Helaas is het oplossen van klachten niet het sterkste punt van BR (da's mijn eigen ervaring...). Wat Alane echter schrijft is wel waar. De winkel moet jouw gewoon helpen, ondanks dat hun eigen leverancier ze laat zitten. Tja... zo werkt dat tegenwoordig Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:41

Ligt toch aan het wassen
(heb ik zelf ook ervaren Verdrietig )

Was nieuwe dekjes de eerste paar keer helemaal koud, dus niet eens op 30 graden.
En dan zul je merken dat ze daarna niet meer krimpen.
Want heel veel merken doen dat als je ze de eerste paar keer op 30 of 40 graden wast.

Ook bij rijbroeken doen, scheelt een hoop narigheid. Lachen

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 13:07

In het dekje zelf staat dat je het dekje op 40 graden mag wassen, dus dat vind ik een fout van BR. Ik snap je punt wel, daar houdt ik de volgende keer ook echt wel aan. Alleen in dit geval heeft het geen zin meer, en wil ik dat BR erkend dat het aan het product ligt!

Odessa & Assedo

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:12

ik gooi de dekjes altijd in bad Haha!
en laat ze dan gewoon drogen,
geen problemen mee gehad Lachen

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Joyce, YandexBot en 120 bezoekers