Endurance zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 21:46

Hoi,weet iemand van jullie meer over endurancezadels? Ik ben eigenlijk op zoek naar een zadel dat mijn gewicht wat meer verdeeld over de rug van mijn pony, ik wil het gebruiken voor buitenritten. Ik had een westernzadel maar daar reed ik mezelf telkens op door en dan gaat de lol er ook snel af.Op mijn dressuurzadel heb ik een seatsaver, dat is een gelpad, maar dan voor de kont van de ruiter,ik rijd mezelf bijna altijd door.
Ik zoek dus zeker geen westernzadel, maar wel iets met een groter draagvlak, mag ook kunstof en lichtgewicht zijn, wie weet iets?


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 23:34

Hoi Tess,

was de maat van je dressuurzadel wel goed voor jezelf? Ik heb mezelf ook jaren doorgereden, reed ook altijd met een seatsaver. Later had ik een ander zadel, een maat groter en reed ik me nooit meer stuk. Toch zat ik daar niet echt lekker op, het waren beide Kieffer dressuurzadels. Nu heb ik sinds anderhalve week een Hulsebos zadel, voor mij een wereld van verschil. De nieuwe modellen van Hulsebos hebben brede kussens onder het zadel die de druk goed verdelen. Dit kost wel f 200,-- extra. Dit is voor je paard fijner, maar ik merk dat ik er zelf ook veel beter in zit. Ze passen die zadels aan je paard en jezelf aan, wat me ook erg duidelijk opviel is dat ze veel zachter zitten dan bv. Kieffer zadels. Hulsebos heeft trouwens ook een endurence zadel, als je ongeveer f 3.000,-- uit kan geven voor een kaal zadel, is het zeker een aanrader.
Veel succes, groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 09:22

Hoi Jet, bedankt voor je reactie,ik denk zelf dat de maat van mijn zadel wel goed is, ik schuif er niet in of zo. Fl. 3000 vind ik een beetje te veel van het goede, maar misschien is er ook wel iets tweedehands te vinden, hoewel ik me dan zorgen maak of het wel goed op mijn pony past.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 09:33

Wow, Hulsebos... ik heb maandag bij Laui met zo'n zadel gereden, op Voltrack. Dat zit FIJN!!! De twee verdikkingen op ieder zweetblad, voor en achter je been, zorgen ervoor dat je je been goed stil kunt leggen, ideaal voor mij dus.

Een Australian stock saddle zit ook erg lekker. Kijk anders ff naar dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 82&forum=4

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 10:37

Je zou ook een IJslander-zadel kunnen gebruiken voor buitenritten, met van die lekkere zachte kussens (rib-zit)mmmmmmmmmmmmmmm heb er vorig jaar een keer op gereden, het zit heel erg zacht! Pling Moet je maar eens op de site van Divoza kijken, <br> [img]../upload/363/ijslanderzadel.jpg[/img] <br> Hij kost 895,- Zadel Pagony IJsland (bst.nr.: 00901)
Sterk middenklassezadel. Voorzien van ribzit en semi-diepe zit.
NLG 895.00 - Euro 405.43

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 18:57

Hoi Tess,

mijn eerste zadel, daar schoof ik ook niet in, maar die was een maat te klein, bleek later. Die Hulsebos is wel prijzig, maar ik had het geld voorhanden en had het er wel voor over. Misschien is iets van wat de anderen je aanraden iets voor je. Volgens mij zijn tweede hands wel aan te passen aan je paard.
Mijn zadel heeft trouwens geen kussen achter m'n been, alleen ervoor, en bij mijn bovenbeen. Eeb verlengede kniewrong eigenlijk. Zit wel veel vaster dan een normaal zadel.
Veel succes met uitzoeken, groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 23:07

Ik krijg mijn Hulsebos zadel 11 mei
JIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPIE Haha!
Ik word helemaal blij van de reacties van jullie *LOL* Ik heb er speciale kussens onder die mijn paard meer schoudervrijheid geven, en het stevigste meest duurzame leer....
Als je met een standaardzadel van Hulsebos wegkomt is dat zo'n 2600 schat ik.
Hun singels schijnen ook heel fijn te zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 07:57

Hoi Orri,

Weet je wat meer van die singels? Ik heb een oudere Stubben of Kieffer leren singel, maar die is eigenlijk wat te lang. Wat voor singels heeft Hulsebos en weet je ongeveer een prijs? Ben wel nieuwschierig Lachen .

Groetes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 16:04

Orri en Jet: ik heb bij mijn Hulsebosch een gelsingel van Kavalkade gekregen. Prima te doen, maar ook gewoon elders te krijgen.
En idd Karin: t is een fauteuil op pootjes zo! Ik was helemaal weg van mijn Kieffertje, maar dees slaat echt alles. Er zit elandleer op en de zitting heeft extra vulling zodattie lekker zacht is.
Verder zit er ook een vrij brede zit op, Voltrack was nogal smalletjes (is eigenlijk) en met mijn Kieffertje vloog ik er bijna af, ik had totaal geen grip, met dit zadel zit ik als een huis! Ik heb ergens al eerder een foto geplaatst van mijn zadeltje, dat was een post van Lovely geloof ik. Ik zoek m wel ff op, dan zet ik m hier onder weer neer!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 16:08

Afbeelding
Dat is m op Vollie's ruggetje!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, XXleonieXX en 134 bezoekers