[NH] Nog meer parelli beoefenaars?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

[NH] Nog meer parelli beoefenaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 15:26

Beoefenen jullie ook de pnh methode? Ik zou graag in contact komen met degene die er mee bezig zijn. Volgende week krijg ik waarschijnlijk mijn level 1 kit binnen en ga ik beginnen! Ik heb er ontzettend veel zin in en 17 t/m 19 december ga ik de cursus in aalsmeer volgen.

jullie kunnen progressie volgen op www.bokkesprong.tk
hier staan ook andere leuke dingen op dus neem maar eens een kijkje

groetjes Rachel
rklees@zonnet.nl


mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:53

Ik doe zelf aan pnh en ben zelf ook heel blij dat ik er mee begonnen ben. Een vriendin van mij heeft een forum gemaakt voor NH, maar er zitten voornamelijk PNH'ers op. De site staat in mijn onderschrift. Ik zou zeggen kijk daar eens en stel je vragen als je die hebt.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:08

Me here!

Ik ben ergens aan het einde van L2 bezig nu, wil nu eens even de tijd gaan maken me te verdiepen in grondwerk L3.

Op bovengenoemde site vind je ook vaak data van playdays (dagen waarop parelliers met en zonder paard samen gaan oefenen en rijden). Is leuk om eens heen te gaan!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:24

Jaah ikke!
Heb er van de zomer kennis meegemaakt bij medebokker Huertecilla (jaah..in Spanje jaah Tong uitsteken)
Alles wat ik daar geleerd heb, breng ik nu over op mijn eigen Andalusier...en hij pikt t super op!
Heb ook net t level 1 kit bestelt om toch net dat beetje meer te kunnen doen Haha!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:34

Ik denk er al een tijdje over om er mee te beginnen, maar de prijs houd me een beetje tegen. Scheve mond Durf niet goed zoveel geld uitgeven aan iets waarvan ik niet eens weet of het wel gaat werken voor mij en Ushi. En vraag me ook af of het te combineren valt met dressuurwedstrijden en jumpings? Verward

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:04

anjatjeuh, dat kan zeker in combinatie hoor, de vrouw van parelli zelf rijd ook gewoon dressuur en er is zelfs een grand prix springruiter die aan pnh doet, dus je kan pnh dan gewoon als basis gebruiken en verder wat leuke dingen, maar dat je het rijgedeelte zeg maar meer verdiept in dressuur of springen of wat je zelf wil,

ik doe trouwens ook pnh

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:14

idd, Parelli is de basis voor alles wat je met paarden wilt gaan doen. Het verdiept je kennis en verbetert je relatie.
Er zijn al diverse ruiters die op hoog nivo wedstrijden rijden en die door Parelli veel sneller resultaten boeken met hun paarden. Helaas zijn er in NL nog geen topruiters die PNH doen Boos!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:17

ik heb helaas het geld er niet voor Scheve mond
want als ik het geld wel had, had ik het zeker gedaan.

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:24

Mij persoonlijk bevalt PNH niet zo, maar ik ken genoeg ruiters die hun paard naar die methode "opgevoed" hebben en dat gaat hardstikke goed. Daaronder zitten overgens ook spring- en dressuur ruiters tussen!!

Net als wat SuperRoos ook zegt: je kan PNH prima als basis gebruiken en daarnaast spring-/dressuurtraining volgen.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:02

ja, en wat ik ook nog even wou zeggen voor mensen die dit lezen en denken pnh is helemaal niks ofzo,
(herhaal even wat licorne dan zei in een ander topic)
dr zijn mensen die pnh doen wat er fantastisc uitziet en dr zijn mensen die pnh doen wat er verschrikkelijk uit ziet en dat het dus anders word uitgevoerd dan de theorie is, zoals eigenlijk bij alle methodes gebeurd
maargoed, als je dus echt wilt zien wat pnh inhoudt moet je gewoon bij een officiele instructeur gaan kijken naar een demo, ook daar zal verschil in zitten omdat de 1 een andere lichaamshouding heeft dan de andere maar de methode word dan net zo uitgewerkt als in de theorie...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:04

owja, moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat wanneer je dan een echte instructeur aan het werk hebt gezien en het past dan nog niet bij jou dat je dan gewoon verder moet gaan kijken naar een andere manier die wel bij je past, maar dan is het wel eerlijk vind ik,
he, ik kan het ook nooit uitleggen, nu lijkt het net of ik sterre aanval ofzo maar dat bedoel ik dus niet, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:50

SuperRoos schreef:
owja, moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat wanneer je dan een echte instructeur aan het werk hebt gezien en het past dan nog niet bij jou dat je dan gewoon verder moet gaan kijken naar een andere manier die wel bij je past, maar dan is het wel eerlijk vind ik,
he, ik kan het ook nooit uitleggen, nu lijkt het net of ik sterre aanval ofzo maar dat bedoel ik dus niet, haha

Ik voel me niet aangevallen hoor Knipoog !

Ben 1 x naar een demo-avond van Birger Gieseke, (tot-voor-kort dé Parelli-instructeur in Dld.) geweest en heb na aanleiding daarvan toen besloten een clinic te volgen bij hem. Omdat ik nog niet overtuigd was, heb ik toen niet met paard meegedaan.

In dat WE heb ik voor mij vastgesteld, dat PNH gewoonweg niet dé methode is, waar ik graag mee werk Knipoog , waarmee ik overgens niet wil zeggen dat de methode an sich slecht is Lachen !

Natuurlijk waren er ook wel een paar dingetjes die mij wel aanspraken (zoals het paard aan het lange touw op de door jou vastgestelde afstand houden).

Ik ben met mijn paarden uiteindelijk bij Peter Pfister uitgekomen, wiens methode mij meer aanspreekt (alhoewel die ook weer dingen heeft waar ik mij niet in kan vinden Knipoog !).

Over 1 1/2 week ga ik een clinic bij Micheal Geitner volgen, eens kijken wat die te bieden heeft Clown , vrij naar het motto van Petr Pfister Prüfet alles und behältet das Gute! ("test alles en behoud het goede" Knipoog .)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:06

heb je even gpbt over wat je hierboven zei sterre

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:58

Hey, ik doe niets volgens het principe van Pirelli, maar wel Freestyle van Emiel Voest. Van wat ik heb begrepen heeft het wat van elkaar weg. En ik snap dat je het eens hebt moeten doen, om er wat in te zien. Ik sta nu sinds kort op een nieuwe stal en iedereen vindt het maar een beetje raar wat ik doe. Totdat ik het met hun paard/pony doe en ze zien hoe ze reageren. Ik zou dus zeggen, proberen kan geen kwijt!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers