zeer gestrestte vriendin met wedstrijd...... HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dennissje
Berichten: 24
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: noord nederland

zeer gestrestte vriendin met wedstrijd...... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 15:06

Als ik op concour ga met mijn vriendin (27 jaar klasse m2) dan slaat ze op het moment van het binnenrijden van de ring helemaal dicht. Tijdens het rondje om de ring loopt het paard nog goed maar zodra ze afwent om de baan in te gaan begint te het paard tegen te houden. Hierdoor krijgt ze het halverwege de proef spaans benauwd omdat haar energie op is. Een tweede proef rijden is dan ook bijna onmogelijk. Doet ze dit wel dan begint ze te hyperventileren.Thuis is er niets aan de hand. Ze heeft niet echt een megaconditie maar een uurtje rijden gaat prima. Alleen tijdens een wedstrijd is het helemaal mis. Voor mij is dit puur stress. Zijn er meer mensen die dit meemaken??? Verdrietig HELP!!!!!!!!! Verdrietig

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:25

Jaaaaahhh heb ik ook gehad.
In het M2 ging het in het begin heel goed reed zelfs prijs.Maar op een gegeven moment hoefde ik nog maar 2 wp's omdat het veel te snel was gegaan en toen wou ik ze ook kei graag hebben omdat ik Z wilde starten persé.Nou toen sloeg de stress toe en ging ik huilend de proef in en zakte
ik van scores van 167 ,170 naar zelfs 139 ,144 Bloos
Vraag me niet waarom maar ik ging mezelf die druk opleggen van nog maar 2 ....nog maar 2.
Op een gegeven moment met pijn en moeite de laatste puntjes gehaald en voor het vertrouwen nog een paar keer M2 gestart..resultaat
zonder druk meteen weer scores van 172 ,172 ,165 .....dus ik wist toen zeker dat het alleen met de druk te maken had en dat ik het dus echt wel kan!!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:27

En wat betreft dat benauwde en zo ,ook dat komt mij maar al
te bekend voor .Je wilt te graag en bent bang dat het niet lukt.
Dat is het hele eieren eten en daar moet je van af.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:35

Vraag maar eens aan Fitzroy, die had hier ook een tijdje geleden een topic over