De Uithof

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 18:59

Charmotte staat nu dus in de Uithof.
Ze was zaterdag uitgerekent, maar nog niks...
Ik liep daar een beetje rond te kijken, en je komt veel trieste dingen tegen... Verdrietig

Charmot staat dan in de stallen met allemaal drachtige merrie's en merrie's met veulens, maar ik ging even in de andere stallen kijken...

nou ik kon wel Huilen
hele magere paarden..... en paarden die geopereerd waren, zag je zo'n hele naad ofzo.
paarden met koliek, paarden die heel suf stonden en nergens op reageerden, paarden die de hele dag liggen... echt k*t daar... Boos!

nah moest ik effe kwijt...

groetjes nikki


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:24

waarom staat ze dan op de uithof? Meestal kan het toch gewoon thuis gebeuren? Ook als ze over tijd zijn?
Joopje heeft er ook 2 daagjes gestaan. Toen stond er een fries met veulen, dat veulen was 2 dagen oud en al onder het mes geweest. Mijn Joopseltje was alleen voor uitgebreid kreupelheidsonderzoek daar. Ik vind het wel mooi wat ze daar van je paard kunnen maken. Joop was er midden in de zomer, dus elke dag vers hooi ed, die beesten hadden het heerlijk!
Ik heb hier in de buurt op een kliniek een keer een hengst gezien die met zijn hals in het prikkeldraad had gehangen, hij was gehecht, maa romdat hij zo wild was en de godganse dag raar deed was het open gegaan, weer geprobeerd te hechten, maar dat ging niet meer. Het was een heel vrolijk beestje, maar die littekens (toen nog wonden)... Echt zonde! Toen was Jopie gewoon voor de gein naar de kliniek gegaan, eerst had hij mijn vader midden in het bos afgezet, en nog het hele rondje gerend. Hij had nix! Alles was nog heel enzo, maar hij was gewoon maar naar de DA gegaan! Ben wel blij dat hij nog nooit heel erg Frusty geweest is! Altijd met zijn vrolijke koppie erop, als ik dat zou moeten missen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 19:26

thuis staat ze in een wei, en langs die wei ligt een sloot, dus niet veilig voor het veulen, en haar stal is te klein om te bvallen...
en haar eigenaar heeft toch geld zat..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nikki op 2001-05-02 20:27 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:29

ow vandaar! t Is wel veilig natuurlijk. Ik heb alleen gehoord dat heel veel mensen ze naar een hengstenhouder doen, natuurlijk om meteen weer gedekt te worden, maar daar hebben ze ook alles onder controle. Wij hadden hier thuis ook 2 boxen die je samen kon voegen voor een merrie. Maar toch zijn alle merries naar een hengstenhouder gegaan (vorige eigenaar fokte, wij niet, wij hebben onze merrie zelfs verkocht Verdrietig ) Ach ja, tis maar waar je voor kiest he...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:14

Ehm... wat is de uithof?
Paardenkliniek ofzo? Net zo iets alsin emmeloord?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:21

De Uithof is het Universiteits terrein bij Utrecht. In dit verband dus de paardenkliniek. Wel leuk met al die studentjes *wink*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:25

Citaat:
Op 2001-05-02 21:21, schreef Laui!:
De Uithof is het Universiteits terrein bij Utrecht. In dit verband dus de paardenkliniek. Wel leuk met al die studentjes *wink*


*grijnzzzz* (ik zeg niks) Tong uitsteken

Leuke feesten hebben ze ook daar op de Uithof, in de fietsenkelder bij diergeneeskunde... Ben ik nu veeeeel te oud voor, maar vroeger ging ik er vaak heen met een vriendin die nu echt dierenarts is. Het leuke was dat je tot 6 uur door kon gaan, het is daar zo stil in de polder, geen gedoe met hinderwetvergunningen enzo. En die diergeneeskundestudentjes kunnen FEESTEN... rijmt niet voor niets op BEESTEN... Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:28

cool! en kun je daar dan ook leuke dierenartsen (of studerende) opdoen.

Maar Julius heeft daar ook gestaan en is dar niet levend vandaan gekomen. Ik heb er toch wel 'goede' herinneringen aan want ze zorgde heel goed voor hem en ze waren erg lief voor me.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:34

ik heb ook niets dan lof voor ze! Toen ik Jopie kwam ophalen was er bijna niemand meer, maar degenen die er nog wel waren moesten wel glimlachen, djiez, wat heb ik m toen gemist! En wat was ik blij dat het 'maar' hoefkatrol was! Hij had het er zelfs leuk dat ik hem er niet weg kreeg, probleempje met de trailer!
Hmm, en Karin in de kelder? Zie het niet voor me eigenlijk!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:36

Citaat:
Op 2001-05-02 21:28, schreef Heike:
cool! en kun je daar dan ook leuke dierenartsen (of studerende) opdoen.

Ik zei al: ik zeg niks... Tong uitsteken

Citaat:
Maar Julius heeft daar ook gestaan en is dar niet levend vandaan gekomen. Ik heb er toch wel 'goede' herinneringen aan want ze zorgde heel goed voor hem en ze waren erg lief voor me.


Raar hè, die tegenstellingen. Net als in een ziekenhuis. Ergens ligt een mens of een paard dood te gaan en een paar ruimtes verderop komt er nieuw leven ter wereld... (om maar weer terug te komen op het oorspronkelijke topic). Ze hebben op de Uithof gelukkig wel heel kundige mensen rondlopen.
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-05-02 21:36 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Googlebot, GrapeshotBot, laura22, Mark0919, Myrthe1, nafkedemi, StonedRomy en 33 bezoekers