Is 2000 euro in dit geval te goedkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Is 2000 euro in dit geval te goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:34

Een kennis van mij zoekt een paardje om recreatief dressuur mee te rijden, lekker mee de bossen in te kunnen, een leuk sprongetje te maken, zo rond de 8 jaar oud en graag met papier (KWPN).

Nu is ze van plan om niet meer dan 2000 euro er aan uit te geven.
Mijn vraag is: kun je in principe paarden vinden die aan bovenstaande eisen voldoen, of is deze prijs gewoon onredelijk? En zoja: moet je er dan iets achter zoeken omdat ze zo goedkoop zijn (stalgebrek of mankement)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:38

ik denk dat het voor die prijs echt bijna onmogelijk is.. een ruin zal goedkoper... maar als er alleen recreatief mee gerden hoeft te worden waarom dan met papier ? zeker een merrie wordt hier een stuk duurder van.. een luchtzuiger hoeft geen probleem te zijn.. als het paard voldoende beweging krijgt en veel afleiding (buiten staan, stro in de stal enz) dan wordt je paardje wel betaalbaarder van.. ook de maat.. een klein paardje..zeg maar precies te groot voor e-pony zal ook een stuk minder kosten

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:40

Vraag mij niet waarom ze er papier bij wil.
Het is maar een vage kennis. Knipoog

Het leek mij echter een schier onmogelijk verhaal om zoiets te kunnen vinden... Daarom even een topicje gezien mijn nieuwsgierigheid wat andere mensen ervan dachten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:42

Ik heb Lisa voor minder gekocht Haha!
Maar die had nogal een gebruiksaanwijzing die we eerst moesten inkorten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:44

Ilindra schreef:
Ik heb Lisa voor minder gekocht Haha!
Maar die had nogal een gebruiksaanwijzing die we eerst moesten inkorten Knipoog



Bananahose *LOL* Schijnheilig

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:44

Op het moment denk ik dat dit best wel haalbaar is. De winter komt er weer aan en de markt is slecht op het moment.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:53

Tuurlijk is dat wel haalbaar! maar verwacht niet het mooiste van het mooiste...

alhoewel, het is toch weer 4500 gulden, voor stukken minder geld heb ik enkele jaren geleden mijn paard gekocht ze was dan wel jonger (4) maar wel zadelmak, en is super leuk paard!

Kortom het is een kwestie van zoeken op de juiste plekken, tja markten zijn de prijzen wel laag, maar niet zo heel betrouwbaar. En ga ook eens bij handelsstallen kijken waar ze relatief wat goedkopere paarden verkopen.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:53

en dan graag donkerbruin met een stokmaat van 1.68?? Haha!

Mijn buurmeisje is al bijna een jaar op zoek. Ze zijn er wel maar dan vaak met een probleem, of afgekeurden.
€ 2000 voor een 8 jarige die alles kent is wel weinig, dan zou je een iets ouder paard moeten aanschaffen of een 3 jarige die nog niets kent.

Iig heel veel suc6 OK dan!

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:55

bij ons op stal staat een kwpner merrie die GEEN stalgebreken heeft en ook niet te duur is dus is het zeker mogelijk om niet al te duur een kwpner te vinden zonder gebreken (weet de prijs niet precies dacht iets van 1.800 euro)

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:08

pajidin schreef:
Tuurlijk is dat wel haalbaar! maar verwacht niet het mooiste van het mooiste...

alhoewel, het is toch weer 4500 gulden


is precies wat ik ook dacht Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:30

Ik vind het wel erg weinig geld, voor wat ze zoekt. Ik denk dat ze dan heel lang en heel goed moet zoeken. Ze zijn er vast wel hoor, maar daar gaat ze niet zomaar tegenaan lopen.

Stalgebreken: hoeven idd geen probleem te zijn, maar komt het paardje alleen te staan, of met anderen. Ik zou mijn paard bijvoorbeeld absoluut nooit tegenover een waver of iets dergelijks willen zetten.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:32

Houd er alleen rekening mee dat als je een paard in die prijsklasse vind dat er wel eens iets mee mis zou kunnen zijn.
Met mindere eisen kan ze waarschijnlijk makkelijker een beter paard vinden.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:41

als het een mooi paardje is..waarom niet?
ik heb beauty voor maar 1000 gekocht

Ik ben enorm gestoord.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:43

Wij hebben een 10 jarig recreatie paard te koop gehad voor die prijs ongeveer, met goed papier en goedgekeurd. Dus het kan best.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:56

Dat van die papieren snap ik ook niet. Die van ons heeft ook geen papieren. Ik kan ze er wel bij laten halen dmv een dna test, omdat ik weet wie de moeder en vader zijn. Dat kost me dan ong 800 euro. En dat terwijl ik met m'n ruin niet kan fokken. Hij gaat er ook zeker niet beter van lopen. Maar goed, ieder het zijne.

Ik denk dat het wel even zoeken wordt. Ik heb ook gehoord dat de paarden in het noorden (friesland bijv.) goedkoper zijn.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:57

Dat gaat lukken hoor, met dat budget.
Zal geen werelddier worden met dito papier, maar een leukerd die op zijn 8ste tot de Ldressuur is gekomen zijn er wel te vinden.

Keuze genoeg!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:10

Dees schreef:
Dat gaat lukken hoor, met dat budget.
Zal geen werelddier worden met dito papier, maar een leukerd die op zijn 8ste tot de Ldressuur is gekomen zijn er wel te vinden.

Keuze genoeg!


Nou, mijn leukerd is nu ook 8 en loopt ook L1. Dat komt omdat hij pas op zijn 5e/6e voor het eerst is uitgebracht en maar ca. 3 wedstrijden per jaar heeft gelopen. Verder is er niet zoveel tijd meer om nog normale wedstrijden te rijden als je SGW's rijdt en de bijbehorende trainingen. Daar komt nog eens bij dat hij lange tijd heeft stilgestaan wegens vogelpest, varkenspest, verbouwingen, enz enz enz. Het B is maximaal uitgereden. Hij loopt gewoon bij elke proef 2 of 3 winstpunten en wij mogen maar 1 proef per wedstrijd rijden.
Hij is dus errug leuk maar zal zeker niet voor zo'n prijs weggaan. Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:15

ik heb Mexx(zie mijn profiel,toen had ik ze noog maar 3 dagen)ook voor €2000,- gekocht.
zij was toen 8 jaar,kan een leuk l proefje lopen,springt een leuk balkje,en is verkeersmak.
ik was me er ook degelijk van bewust dat ik geen bonfire kon kopen voor dat geld,maar ben uiteindelijk niet slecht geslaag denk ik!
er zitten geen super papieren achter (moeder geen papier,vader :dukaat)
maar fokken wilde ik toch niet.(laat ze nu toevallig drachtig zijn!?!)

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:22

pajidin schreef:
Tuurlijk is dat wel haalbaar!
het is toch weer 4500 gulden.


Dit zijn mijn woorden... Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:39

dat is zeker redelijk hoor Lachen
toen ik een ander paardje zocht zag ik veel paarden die onder die prijs kostten.
zelfs bijou koste minder. zij was toen 9 en kerngezond.
ze kon niet veel dressuur (maar dat kreeg ik in 3 maanden geleerd)
springen kon ze ook niet maar dat leer je ook snel.
en voor buiten te rijden is ze ook perfect.
dus meer moet je niet hebben toch? Knipoog
ik zeg het die prijs is echt niet abnormaal hoor Knipoog

Schilderij van je eigen paard of huisdier? http://www.marjolebbe.be

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:53

Het zal zeker haalbaar zijn...vooral in deze tijd van het jaar.
Ik vind het echt geen abnormale prijs.


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:40

Als je gewoon een recreatief paardje zoekt is het wel te doen, wel even goed zoeken totdat je een goed paardje hebt, want vaak zitten er rond deze prijs wel wat gebreken bij. Maar ze zijn er zeker wel!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:43

Ik heb Ivanka op 11-jarige leeftijd voor minder gekocht (2 jaar geleden dus). En die heeft Z gelopen, superlief karakter, merrie (dus kan er nog een veulen uithalen, die er nu hopelijk ook in zit Tong uitsteken) en is hélemaal verkeersmak. Dus ja, ik denk dat het wel haalbaar is.. zéker !

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:45

Ik denk dat ze er wel zijn hoor, gewoon goed zoeken enmarktplaats in de gaten houden. Zorgen dat je hem klinisch mag keuren (als ze dat al niet willen dan zou ik het paard al helemaal niet willen). Mijn paard heb ik destijds gekocht voor minder, maar die was al wel weer wat ouder (12 geloof ik).
Er zijn genoeg paardjes die niet meer geschikt zijn voor een wedstrijdleven, maar voor recreatief nog prima kunnen worden gebruikt. Zoiets maakts natuurlijk ook dat de prijs zakt. of als een paard een tijdje stil staat wegens bv zwangerschap, kun je ook nog wat afdingen. Ze kan volgens mij ook best naar iets duurdere paardjes gaan kijken (bv 4500) en als ie bevlt gaan afdingen. nee heb je! Toch?!?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GrapeshotBot, Liaan, lletam, Miesemuisje, miszblueeyes, Rainer, XxMariellexX, Yentaah en 144 bezoekers