Karakter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Karakter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 11:18

Ik zoek wat meer over het karakter van Mister Saygon en Pik Solo, volgend jaar heb ik misschien een veulen van die afstamming, en vroeg me toch een beetje af wat het karakter is van deze hengsten.

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:24

Eens de stoute schoenen aantrekken en aan de hengstenhouders zelf vragen. Zelf kan ik je van beide hengsten niet helpen. Heb nog geen paard van hen tegengekomen. die kom je niet tegen in LRV middens hier in West-Vlaanderen en nog min op de keuringen.


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 11:29

Pik Solo ben ik al wel een paar keer tegen gekomen en dat zijn wel fijne paarden, nemen alles vrij goed op. Mister Saygon is mij onbekend. En tja aan de hengstenhouders zelf gaan vragen, zij gaan je enkel het goede vertellen en niet de mindere kanten van de hengsten

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Mausie

Berichten: 536
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Stekene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:52

Ik ken iemand met een nakomeling van Mister Saygon. Zeer mooi paard om naar te kijken, aangenaam om te rijden en zeer goed in omgang. Hij lijkt me een zeer goed all-round paard. Hij loopt nu M niveau dressur als ik me niet vergis.
Mister Saygon zelf heb ik al een aantal keren aan het werk gezien, ik vind dat die hengst de rust zelve is (of komt het enkel zo over?...)
Ik denk dat je Mister Saygon aan het werk kan zien het weekend van 16/10 en 17/10 in het Azelhof te Lier (Belgian Dressage weekend). Hij zal daar wel zijn met Johan Zagers vermoed ik.

Eindelijk de paarden aan huis!!

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:53

Titsia schreef:
Pik Solo ben ik al wel een paar keer tegen gekomen en dat zijn wel fijne paarden, nemen alles vrij goed op. Mister Saygon is mij onbekend. En tja aan de hengstenhouders zelf gaan vragen, zij gaan je enkel het goede vertellen en niet de mindere kanten van de hengsten



Dat is niet zeker. Je hebt er natuurlijk zulke tussen maar je hebt ook andere. negatieve publiciteit doet snel de ronde hoor dus op wedstrijden als je Mister Saygon nakomelingen ziet (zal wel meer in de jumping wereld zitten dan echt bij de dressuur) de ruiters eens aan de tand voelen. De meesten praten toch graag over hun paard. Haha!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 15:49

Naar mijn weten is mr saygon toch wel dressuur, of heb ik het nu zo mis? Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Mausie

Berichten: 536
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Stekene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:10

Ja, dat klopt maar toch zijn er blijkbaar maar weinig van zijn nakomelingen die het goed doen in de dressursport.
De nakomeling die ik ken doet het nu toevallig wél goed in de dressuur.

Eindelijk de paarden aan huis!!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:14

Volgens mij is de hengst op zich gewoon nog niet bekend genoeg, en misschien ook nog niet oud genoeg om al deftig gepresteerd te hebben en misschien ook wel om voor nakomelingen te zorgen. Ochja afwachten natuurlijk Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:50

Titsia schreef:
Naar mijn weten is mr saygon toch wel dressuur, of heb ik het nu zo mis? Haha!



Hij loopt dressuur maar zijn afstamming is springgefokt als ik me goed herinner. Is Mister Saygon geen zoon van Saygon die op zijn beurt een zoon van Sudan is?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 22:05

Naar mijn weten wel, dus ergens zal je wel gelijk hebben Knipoog maarja dan wordt het maar een allround beestje Schijnheilig

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:58

Ik heb absoluut niets tegen allround beestjes hoor. Heb er zelf eentje zitten die je als allround zou kunnen beschouwen. Haha! Maar als je nakomelingen van Mrs Saygon wilt vinden zul je waarschijnlijk toch in de jumpingwereld moeten zoeken. Ofwel eens Johan Zagers aanspreken als je hem eens op wedstrijd ziet. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij geen nakomelingen kent van die hengst.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:06

http://www.hofterleeuwe.be/stallions/mistersaygon/mistersaygon.htm

Zo lees hier, het is een echte allrounder. Een van de weinigen van het bwp.
Saygon is idd springgefokt maar brengt zeker geen verkeerde bewegers. Ben misschien wel een beetje bevooroordeeld (zie merrie in mijn profiel) Haha!

Overigens is Saygon een zoon van Alcanarxx, de moeder van MSaygon is wel een Sudan (van Sudanxx)

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:19

Rhea schreef:
http://www.hofterleeuwe.be/stallions/mistersaygon/mistersaygon.htm

Zo lees hier, het is een echte allrounder. Een van de weinigen van het bwp.
Saygon is idd springgefokt maar brengt zeker geen verkeerde bewegers. Ben misschien wel een beetje bevooroordeeld (zie merrie in mijn profiel) Haha!

Overigens is Saygon een zoon van Alcanarxx, de moeder van MSaygon is wel een Sudan (van Sudanxx)


Aha, Alcanar xx vandaar dus die goede beweging in die hengst. Alcanar was eigenlijk een hengst die jaren te vroeg is geboren.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:13

Zowel Pik Solo als Mister Saygon geven mooie, brave paarden met genoeg bloed. De Pik Solos zijn meestal donker van kleur met een heel mooi hoofdje. In elk geval goed te gebruiken sportpaarden maar geen echte cracks, maar hoeveel mensen hebben dat nodig?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 10:10

Het is ook niet de bedoeling dat ik een grand prix paard onder mijn kont heb hoor Knipoog gewoon eens een fijn dressuurpaardje ter verandering Haha!
hier trouwens het veulentje van dit jaar, en was er totaal verliefd op, merrie is terug gedekt en als het volgend jaar een hengstje is misschien...
Afbeelding

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:16

lekker kopje zit erop.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:30

Titsia schreef:
Het is ook niet de bedoeling dat ik een grand prix paard onder mijn kont heb hoor Knipoog gewoon eens een fijn dressuurpaardje ter verandering Haha!
hier trouwens het veulentje van dit jaar, en was er totaal verliefd op, merrie is terug gedekt en als het volgend jaar een hengstje is misschien...
[image]

Is dit ook een Pik Solo x Mister Saygon? Dan zie je wat ik bedoelde, mooi dier.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 10:31

yup dat is ze ook Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:15

Hey Titsia Lachen Ik heb zelf een 2.5jarige Pik Solo hengst staan, zelf gefokt. Kom gerust is een kijkje nemen. Inderdaad heel braaf diertje, donker van kleur en vooral een stevig gebouwde jongen. De meeste pik Solo's die ik gezien heb op jonge leeftijd zijn echt al vrij fors gebouwd. Zijn veulens/jaarlingen met alles erop en eraan.
Mij zeiden ze toch ook bij Wim Schoukens dat hij een echte Softy is Knipoog
Mijn merrie voerde nogal vrij veel bloed en Schoukens zei ook dat de Pik Solo hierbij de beste veulens geeft.

Ik ben alleszins helemaal weg van mijn ventje Knipoog

Is het veulen op die foto ook een Pik Solo afstammeling?

Ik ben helemaal gek van mijn 2 lieverds

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 23:08

De moeder is een pik solo dus ja he Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

suske113
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-04-05

Re: Karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:22

Hoi,

Pik Solo ken ik en dat is idd een zeer fijne en aangename hengst die zich makkelijk laat bewerken.
Ben in het bezit van een merrie met ook redelijk wat bloed en heb Pik Solo dan ook gekozen als vader.
Gisteren is mijn veulen geboren en ik moet eerlijk zijn: het is een stevige, snelle kerel met een prachtig hoofdje!
Een dikke 15 min. na de geboorte stond hij ook al recht...
Vandaag toonde hij een goede portie voorzichtige nieuwsgierigheid

Pik Solo gaf toch al meerdere nakomelingen die het goed doen in de sport, dus.....

De andere ken ik jammer genoeg niet.

Groetjes,

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:37

mijn vriendin heeft ook een (7 jarige) Pik solo (uit de moederlijn van Tuschinski)
super eerlijk karakter maar wel heel sensibel paard
paard is nogal stevig gebouwd en wat kortbenig en niet groot (1.62)
maar heeft wel aanleg voor de hogere dressuur (laat zich makkelijk sluiten)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:36

Erg oud topic, daarom een slotje.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, lletam en 84 bezoekers