manen trekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:30

waarom trekken heel veel mensen de manen inplaats van te knippen?? Scheve mond
Ik wil geen pennymeisje zijn hoor maar dat zal best pijn doen al dat haar eruit trekken, daarvoor is er een schaar uitgevonden. Verward
Willen jullie je mening hierover geven??

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:29

Om de manen kort te maken en mooi te houden (een natuurlijk effect) snijd ik ze. Ik heb daar een speciaal trimmesje voor. Trekken lukt niet, dat is veel te pijnlijk en hij heeft al zo'n dunne manen. Snijden en eventueel uitdunnen met een uitdunschaar vind ik het beste om de manen in te korten.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:10

Ik vraag me af of het trekken van de manen daadwerkelijk pijn doet. Ik toiletteer best een aantal paarden met grote regelmaat, en ze hebben er geen van allen last van. Mijn paard staat zelfs rusig te slapen als ik zijn manen aan het trekken ben.
Omwille van de dikte van de manen bij een aantal paarden is het per paard verschillend of ik ze trek of snij. Knippen geeft een onnatuurlijk effect, dat doe ik dus niet.

...


fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:58

Ik denk dat het pijn doet, als je het op de verkeerde manier doet!
Te grote plukken in 1x, b.v.
Ik trek de manen ook altijd, vooral bij de pony's met te dikke manen.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:31

ik knik ze gewoon.

Ik ben enorm gestoord.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:49

Als je kleine plukjes pakt doet het geen pijn. Sommige paarden die ik de manen heb getrokken vonden het zelfs heerlijk!

Van trekken worden de manen mooi dun en heeft het een beter resultaat. Bij paarden met erg dunne manen van zichzelf kun je idd. beter knippen anders blijft er niks over.

Net zoals de schaar niet voor niks is uitgevonden is het trekkammetje ook met een reden uitgevonden Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:22

bij sommige paarden kan het idd pijn doen. maar heel veel blijven gewoon staan. IK trek de manen omdat ze dan dunner worden en ik dan normaal kan vlechten.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:27

Bij Kore is trekken haast geen doen. Die schudt de hele tijd door met haar hoofd, zodat je heel moeilijk een mooie rechte lijn aan kan houden en er uren mee bezig bent. Ze heeft ook hele dikke manen, dus het gaat erg moeilijk.
Ik knip de manen dan ook, ik vind dat rechte juist wel netjes staan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:28

Doet geen pijn als je met je ene hand de manenkam vasthoud waar je aan het trekken bent en met de andere trekt. Mijn oudje kon ik gewoon trekken zonder dat ik zijn manenkam hoefde vast te houden hij deed gewoon een tukje. Als het zeer zou doen dan geven ze het echt wel aan. Ik vind trekken lekker snel en natuurlijk eruit zien. Mocht het te piekerig zijn dat werk ik de haartjes die nog uit steken het nog even bij met een schaar.

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:10

Ik ben blij met jullie reacties nu weet ik dat het niet altijd pijn doet. Haha!
Ik vond het er beetje raar uitzien als iemand zomaar haar uit een pony trok, maar als je het op de goede manier doet hoeft het helemaal geen pijn te doen. Bloos
Maar toch hou ik me bij de schaar want ik vind dikke manen wel mooi staan. Tong uitsteken

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:11

Mijn paard vind het helemaal niet erg als ik ze trek... ben meestal binnen 10 minuutjes klaar en hij blijft dan altijd keurig stil staan Haha!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:07

Het trekken kun je het beste doen nadat je met het paard gewerkt hebt. Na het werk staan de poriën wat meer open en zitten de haren dus losser. Dat maakt het minder pijnlijk.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:15

het doet alleen pijn als je een tegroote pluk in een keer doet!! manen trekken is voornamelijk om de manen dun te houden dus een uitdun schaar of zo´n speciaal ding moet je niet gebruiken..dar dun je ze niet mee uit.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:19

klippen kan ook maar sam moet je niet al te recht kippen ern per stukje ziet het er toch natuurlijker uit:D

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:36

ik wou dat ik ze bij mickey ook kon trekken.

maar heb het een het alleens vaker geprobeerd en mickey kan er echt niet tegen.
zelf eens met een vriendin van me best lang geprobeerd,maar lukt jammer genoeg niet....


dus moet ik ze helaas altijd knippen....

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:06

ik probeer die van gam altijd wat bij te snijden met een scherp scheermesje. als ik ze zou knippen worden ze helemaal recht en nu probeer ik het er een beetje natuurlijk er uit te laten zien.

isleen, hoe gaat dat bij jouw tinkermanen dan als je ze knipt?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:08

ik knip de manen. 1 van mijn paarden laat z'n manen echt niet trekken! ze laat zich op je vallen, gaat hangen of steigeren.
Sinsdien knip ik ze en het bevalt me prima

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 20:17

Pellie schreef:
ik probeer die van gam altijd wat bij te snijden met een scherp scheermesje. als ik ze zou knippen worden ze helemaal recht en nu probeer ik het er een beetje natuurlijk er uit te laten zien.

isleen, hoe gaat dat bij jouw tinkermanen dan als je ze knipt?


Prima ik knip alleen als er lelijke pieken inzitten of als er echt grote klitten in haar manen zitten. Haha!

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:49

ik snee ze eerder bij m'n verzorgpony ook altijd af met een speciaal manen snijmesje. Die had ook geen super dikke manen en werkt gewoon super, je moet alleen uitkijken met je handen die dingen zijn echt scherp Schijnheilig

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:02

Armani vind het helemaal niet erg dat trekken. Hij staat gewoon suf met zijn hoofd naar beneden met gesloten ogen. Dus zo'n pijn zal het niet doen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers