kosten aankoop dressuurveulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

kosten aankoop dressuurveulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:48

ik ben op zoek naar een leuk hengst dressuurveulen.

en wat zijn nu de prijsen die ik kan verwachten, ben vandaag naar de markt geweest en heb daar wel wat prijzen gehoord en heb een advertentie gezet met te koop gevraagd en de reacties die daar op komen hebben allemaal een vraagprijs boven de 2500 euro terwijl ik vandaag dus allemaal hele andere dingen heb gehoord.

mijn vraag is dus: wat moet ik ong. neerleggen voor een goed correct gebouwd hengst dressuurveulen?

ONDERSCHRIFTLOOS


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:50

alja schreef:
vraagprijs boven de 2500 euro terwijl ik vandaag dus allemaal hele andere dingen heb gehoord.




Inderdaad de vraagprijs! Als een veulen je aanspreekt moet je gewoon het geld bieden wat jij er voor over hebt.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:53

maar tussen de vraagprijs en de rvekoopprijs zit meestal geen 1000 euro.
en het veulen wat ik vandaag had gezien was een super ding en koste niet meer dan 1100 euro

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:55

alja schreef:
maar tussen de vraagprijs en de rvekoopprijs zit meestal geen 1000 euro.


Dat denk jij! Er zit tussen de vraag en koopprijs weleens veel meer dan 1000 euro. Het word winter en ze moeten van de veulens af. De handelaar geeft ook helemaal geen geld. Dus de meeste mensen moeten wat.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 21:02

maar ik durf dat geloof ik niet eens om zo weinig te bieden Haha!
maar zal het zeker in mijn achterhoofd houden.

ONDERSCHRIFTLOOS

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:06

Op marktplaats staan op dit moment heel veel (dressuur) veulens, en gemiddeld wordt daar tussen de 2000 en 3000 euro voor gevraagd.

Dit is natuurlijk maar een vraagprijs, maar het is wel een beetje een richtlijn lijkt mij. Lachen

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:29

Ik denk dat je zo rond de 1500 een leuk veulen moet kunnen vinden!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:50

Tussen de 1500 en 2500 moet je zeker een leuk veulen kunnen vinden.. Ik weet nog wel een hengstje, of je hem leuk vind moet je zelf maar kijken Tong uitsteken

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:03

Voor een beetje aparte zit je toch al snel aan de 3000 euro.....

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:20

Voor een super bewegend hengstje met goede papieren (mogelijk een toekomstige dekhengst) kan al gauw 10,000 euro voor gevraagt en gekregen worden! En ja het is veel geld, maar voor kwaliteit wordt bepaald.
Aan de ander hand vindt ik 1500 euro voor een redelijk veulen met gewone papieren een redelijk prijs.
Het ligt helemaal aan wat je uiteindelijk zoekt te bereiken met het paard en wat je bereidt ben ervoor te betalen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:28

1500 vind ik wel heel optimistisch, dan moet je toch wel mazzel hebben.

Wat betreft het lager bieden, ik zelf biedt nooit lager dan 10% van de vraagprijs. Als ik de vraagprijs echt overtrokken vind maar toch interesse heb dan vraag ik wat ze maximaal willen zakken en geef evt. aan dat ik de vraagprijs echt veel te hoog vind.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:38

Ligt er geheel aan wat een verkoper er voor wil, en wat een koper er voor wil geven.
Bij mij kun je iig geen veulen kopen voor 2500 of lager, eerder veel hoger.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:53

d
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:00

Pipo schreef:
Inderdaad de vraagprijs! Als een veulen je aanspreekt moet je gewoon het geld bieden wat jij er voor over hebt.


Inderdaad, geld bieden, dan hoor je vanzelf of hij er voor weg mag of niet. Te weinig mensen bieden naar mijn ervaring.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:02

alja schreef:
maar tussen de vraagprijs en de rvekoopprijs zit meestal geen 1000 euro.
euro


Meestal niet misschien, maar dat kan wel degelijk heel veel verschillen. Natuurlijk moet je wel een enigszins reeel bod neerleggen.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:05

Hihi, maar biedt alleen op een dier dat je ook werkelijk op stal wilt hebben Nagelbijten / Gniffelen

Voor je het weet, zit je eraan vast....

Leuk Alja, veullie kopen. Mocht je in zijn voor een gokje; ook op de Zuidlaardermarkt zie je veel heel interessant gefokte hengstveulentjes te koop staan, en dan kosten ze echt niet meer dan 1.400 euro VRAAGprijs.
Ook de zwarte dressuurgefokte veulentjes...

hoe komt dat: welnu, vele fokkers willen een merrieveulen en geven hun hengstveulens in de herfst mee aan de hengstenboer, met als opdracht, zie maar dat je ervan afkomt... heus, het zijn best leuke veulens

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:21

Dees schreef:
Hihi, maar biedt alleen op een dier dat je ook werkelijk op stal wilt hebben Nagelbijten / Gniffelen

Voor je het weet, zit je eraan vast....

Leuk Alja, veullie kopen. Mocht je in zijn voor een gokje; ook op de Zuidlaardermarkt zie je veel heel interessant gefokte hengstveulentjes te koop staan, en dan kosten ze echt niet meer dan 1.400 euro VRAAGprijs.
Ook de zwarte dressuurgefokte veulentjes...

hoe komt dat: welnu, vele fokkers willen een merrieveulen en geven hun hengstveulens in de herfst mee aan de hengstenboer, met als opdracht, zie maar dat je ervan afkomt... heus, het zijn best leuke veulens



gebeurt inderdaad veel.


gewoon veel gaan kijken en zoeken.


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:08

Dees schreef:
hoe komt dat: welnu, vele fokkers willen een merrieveulen en geven hun hengstveulens in de herfst mee aan de hengstenboer, met als opdracht, zie maar dat je ervan afkomt... heus, het zijn best leuke veulens


Ja er staan in verhouding veel hengstenveulens te koop.. wie een veulen sowieso wil verkopen kan misschien maar het beste op een merrieveulen hopen want dat aanbod is een stuk lager.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:12

Het goedkoopste veulen werd gratis weggegeven en het duurste veulen dit jaar bracht 96.000 euro op......... voor de restkosten veulens alles ertussenin Haha! Haha! Haha!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:15

toscana schreef:
Ja er staan in verhouding veel hengstenveulens te koop.. wie een veulen sowieso wil verkopen kan misschien maar het beste op een merrieveulen hopen want dat aanbod is een stuk lager.


Het percentage geboren hengst > merrieveulens zal heus wel 50/50 zijn.
Maar de meeste mensen hebben niet de mogelijkheid hengstveulens aan te houden, vandaar dat het aanbod daarvan veel hoger ligt.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:17

gijsenkim schreef:
Het goedkoopste veulen werd gratis weggegeven en het duurste veulen dit jaar bracht 96.000 euro op......... voor de restkosten veulens alles ertussenin Haha! Haha! Haha!


Die van ons volgend jaar mag voor het gemiddelde weg Haha!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:19

Hengstveulens aanhouden tot hun 3 jaar kan ik ook niet vandaar ook dat ik ze probeer te verkopen. Bij hele mooie en aparte hengstjes het liefst aan een hengstenhouder. Krijg ik ze niet verkocht worden ze aangehouden maar dan gaan onherroepelijk verder door het leven als ruin. Heb niet de ruimte om ze als hengst te houden. Als ruin kunnen ze dan makkelijk bij mijn merries in de wei lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:21

Sjuimpje schreef:
1500 vind ik wel heel optimistisch, dan moet je toch wel mazzel hebben.

Dat denk ik ook. Kijk alleen maar eens naar de kosten voor dekgeld, medische begeleiding en de kosten van onderhoud voor de merrie en veulen. Op zulke bedragen heeft een fokker dik verlies.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:23

Kitten schreef:
Het percentage geboren hengst > merrieveulens zal heus wel 50/50 zijn.
Maar de meeste mensen hebben niet de mogelijkheid hengstveulens aan te houden, vandaar dat het aanbod daarvan veel hoger ligt.


Ja en als je dus een veulen wilt verkopen zou je dan misschien dus beter een merrieveulen kunnen hebben.. aanbod van hengstveulens is zo groot dat maar de vraag is of je er nog een redelijk bedrag voor kunt krijgen als er al belangstelling is.

Maar mij persoonlijk maakt het niet uit of we volgend jaar een hengst- of merrieveulen hebben. Als gezond veulen is en verder alles OK dan ben ik tevreden.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:29

Toscana's theorie over de verkoop in verhouding tot merrieveulens is klinkklare onzin.
De markt vraagt om hengstveulens. De fokker wil zijn merrieveulens houden. Maar als de fokker teveel merrieveulens heeft, en dus wil verkopen zal hij merken dat merrieveulens veelal aan de straatstenen niet te slijten zijn.
Hengstveulens, dàt is de handel.

Helaas heeft de koper de weg naar de relatief onbekende fokker niet gevonden, waar ook heus aardige beestjes worden geboren. Die beestjes nemen de hengstboeren mee naar de najaars-veemarkten. Zo ook bijvoorbeeld Van Manen; de Ferros en Rhodiums heb je voor het uitzoeken in Zuidlaren

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AdeBr, Anike, karinna en 49 bezoekers