Interessante bloedlijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Interessante bloedlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 11:39

Hallo,
Graag zou ik van jullie je mening horen over de afstammeling Lupicor x Landfriese II. (Over de moederlijn weet ik (nog) niks..) Ik ga namelijk waarschijnlijk morgen kijken bij een entermerrie kijken met die afstammeling. Het is een mooi bruin entertje die groot aan de maat is, wordt wel rond de 1,70m! Haha! Ze heeft een brede bles, bruine kleur en 1 wit voetje wat bijna tot haar knie komt. Heel grappig getekend dus. Lachen
Ik mocht van mijn vader een nieuw paardje erbij, omdat ik mijn pony verkocht is naar Belgie en mijn andere paard(Palfrenier x Triton x Safari) nu zo alleen is. En omdat ik er dan straks nog een (hopelijk) fijn sportpaard bij heb. Lachen
Ik ben dus op zoek naar een jong aankomend springtalent, die ik zelf kan gaan beleren en daarna in de sport uitbrengen. Maar denken jullie dat deze daar qua bloedlijn geschikt voor is? Zelf dacht ik het wel, omdat Lupicor sinds kort op internationale wedstrijden ook al zeer goed loopt en ook Landfriese II erg goed springt! Ook zal ze dan wel weer goed te verkopen zijn lijkt mij, omdat de veulens van Lupicor ook al veel opbrengen en best wel geliefd zijn imo. En ze lijkt mij ook erg geschikt om mee te fokken! Wat vinden jullie?
Alvast bedankt voor de reacties!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 12:50

Niemand?? Verdrietig

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:54

Op basis van deze summiere informatie kan niemand je wat zinnigs zeggen. Als ze uit een een onbeduidende merriestam komt, kan Lupicor er ook niets of weinig van maken. Dus als je staminfo hebt, kunnen ze je hier wel verder helpen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:00

Ik heb zelf ook een Landfriese (kijk maar in mijn profiel naar de foto van het apart springende vosje ).Landfriese geeft echt hele goeie beestjes in Duitsland .
De mijne is ook niet uit een bijzondere stam ,ze is gefokt bij P.schockmoele en toch mag je mij er alle dagen zo eentje brengen!!
Verder geeft Lupicor in Duitsland hele beste paarden .Dus zou ik zeggen ga er alleszins eens naartoe kijken!!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 13:04

libke schreef:
Ik heb zelf ook een Landfriese (kijk maar in mijn profiel naar de foto van het apart springende vosje ).Landfriese geeft echt hele goeie beestjes in Duitsland .
De mijne is ook niet uit een bijzondere stam ,ze is gefokt bij P.schockmoele en toch mag je mij er alle dagen zo eentje brengen!!
Verder geeft Lupicor in Duitsland hele beste paarden .Dus zou ik zeggen ga er alleszins eens naartoe kijken!!

Die van jou springt echt netjes! In welke klasse spring je ermee?
In combinatie met Lupicor zou dat toch sowieso goed springbloed moeten zijn, lijkt mij! Ik ga morgen wel even foto's maken, kunnen jullie dr zien en kijken wat jullie er van vinden! En ik hoop dan ook meer informatie over de moederlijn te hebben! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:20

marije1987 schreef:
Die van jou springt echt netjes! In welke klasse spring je ermee?
In combinatie met Lupicor zou dat toch sowieso goed springbloed moeten zijn, lijkt mij! Ik ga morgen wel even foto's maken, kunnen jullie dr zien en kijken wat jullie er van vinden! En ik hoop dan ook meer informatie over de moederlijn te hebben! Lachen

ze is pas 5 maar loopt netjes nationaal 120m nu met trevor coyle (je weet wel die van Cruising).Ze heeft me verleden jaar een heel goed hengstveulen van corland gegeven,ze is dus eigenlijk nog maar een goede 8 maanden aan concourservaring rijk!Ze heeft echt -alhoewel het een echte bloedkikker is-een super karakter

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:38

Lupicor x Landfriese, klinkt goed, zou zeker even gaan kijken, ik heb in Duitsland al een paar fijne Lupicors gezien.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:38

Vandaag ben ik wezen kijken! En ik heb inmiddels ook meer informatie over de afstammeling.. moederskant. Ze is dus een nakommeling van Lupicor x Landfriese II(zie hierboven). De moeder heet Phantastique, mm Fantasie. Fantasie is een Foxtrott, en de moeder van Fantasie: Fabiola. Fabiola haar vader is Froben en moeder is Love Story.
De naam van de merrie zelf is Wupicor Tema. Ze is geboren op 28 mei 2003, dus nu precies 16 maanden oud. Ze meet nu al dik 1,60, dus ze haalt sowieso de 1,70.. komt volgens de eigenaar uit op 1,70/1,75. Mooi groot paard dus voor mij, ben namelijk zelf 1,80m ongeveer.
We hebben haar samen met een ander paard los laten springen en ze lijkt een ontzettend vlug voorbeen te hebben. Achter is nog iets minder, maar ze is ook nog volop in de groei, dus waarschijnlijk toont ze ook niet helemaal. Ze kijkt wel goed naar de sprong en is er ook mee bezig.
Volgens de eigenaar haalde ze sowieso de Z/ZZ, als je haar goed rijdt.
Morgen overleg ik nog met mijn instructeur en dan halen we haar misschien van de week nog wel op! Lachen
De eigenaar raadde mij aan om haar dan volgend jaar te laten dekken door Pokemon, omdat deze afstamt van Polydor, en deze perfect aansluit op haar lijn. Ook remt dat de groei af, volgens de eigenaar.. zelf weet ik niet of dat wel helemaal waar is..
De eigenaar heet trouwens Ted Peeters, hij heeft o.a de hengsten Cantos en Casantos gefokt. Casantos is voor meer dan een miljoen naar Italie(geloof ik) verkocht!! Heeft iemand misschien ook handel gedaan met dhr Peeters? En is hij een beetje betrouwbaar?
En is het paard nu interessant qua bloedlijn of is er nog steeds weinig over te zeggen? Ze is dus een Lupicor x Landfriese II x Foxtrott x Froben. Ik ben heel benieuwd!! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 08:42

Nog even wat meer info: de oma van Wupicor is Fantasie. Fantasie is een volle zus van de merrie Fellen, die oa. de hengsten Polyfox en Pionier(beide v. Polydor). Fantasie zelf sprong S in Duitsland met oa. Wolfgang Brinkmann, merrie's die op dat niveau sprongen waren erg zeldzaam toen> het waren toen vooral de hengsten en ruinen die in de sport uitkwamen, de merrie's werden alleen gebruikt voor het fokken.
De moeder van Fantasie is Fabiola en de moeder daar weer van: Love Story, sprong zelf ook M. Best wel vreemd dat de moederlijn meer springen dan dressuur is, omdat Foxtrott en Froben beide dressuurders waren.. Wupicor zelf beweegt ook erg los en soepel en kan enorm strekken in draf.. Lachen
Heeft iemand nog familie of weet iemand nog meer over deze paarden en of het een beetje interessant is? Ook om eventueel mee te fokken?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 10:09

Niemand die er nu wat over kan zeggen? Of iets over Ted Peeters weet?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:39

Wat Casantos verkocht naar 't buitenland. Ook al, jammer! Stuur je een PB over dhr Peeters.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:00


- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 18:18

Inmiddels heb ik haar al thuis te staan en het is echt een schat van een merrie! Haha! Ze kan erg fijn draven en doet dat dan ook graag in het weiland. Hieronder een paar foto's..
Wat vinden jullie nu van haar en haar afstammeling?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door de vorige eigenaar(Ted Peeters, o.a fokker van Cantos en Casantos) werd ik geadviseerd om haar komend jaar te laten dekken door een hengst uit de Polydor lijn, dit sluit dan perfect op haar lijn aan, omdat uit de combinatie van die lijnen ook al 2 goedgekeurde hengsten zijn gekomen; namelijk Pionier en Polyfox(beide uit moeder Fellen, volle zus van Fantasie, Fantasie is de oma van Wupicor, die van mij dus *LOL* Maar is het niet te jong om haar te laten dekken op 2 jarige leeftijd? Ze is nog volop in de groei nu en ik wil liever niet dat ze dan echt lichamelijk (en geestelijk??) achterblijft.. Waarschijnlijk houd ik haar eerst ook ngo wel een paar jaartjes, dus echt haast zit er ook niet achter.. Graag jullie meningen hierover .. Lachen Alvast bedankt!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

jimmy

Berichten: 597
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: N'gein,bruchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:32

hoi hoi gefeli met je paardje. ik heb bij een dierenarts gewerkt en daar deden zet het wel vaker een twee jarige laten dekken ,vooral bij die grote om te voorkomen dat ze mega worden.sommige merries kunnen het wel aan ik denk dat je het beste kan overleggen met een dierenarts die daar bekend mee is.het ligt er wel aan of je merrie genoeg ontwikkeld is.zowel geestelijk als lichamelijk (baarmoeder eierstokken hengstigheid enz)maar goed dit zie je gauw genoeg als je haar laat scannen.
als je wil kan ik je wel dingen pb over die dierenarts enzo.hun geven ook veel adviezen over hengsten keuze enzo.succes ermee

Urbaldi b + 10.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:03

jimmy schreef:
hoi hoi gefeli met je paardje. ik heb bij een dierenarts gewerkt en daar deden zet het wel vaker een twee jarige laten dekken ,vooral bij die grote om te voorkomen dat ze mega worden.sommige merries kunnen het wel aan ik denk dat je het beste kan overleggen met een dierenarts die daar bekend mee is.het ligt er wel aan of je merrie genoeg ontwikkeld is.zowel geestelijk als lichamelijk (baarmoeder eierstokken hengstigheid enz)maar goed dit zie je gauw genoeg als je haar laat scannen.
als je wil kan ik je wel dingen pb over die dierenarts enzo.hun geven ook veel adviezen over hengsten keuze enzo.succes ermee

Voorkomen dat ze mega worden? Stokmaat is toch genetisch bepaald, dus als je je paard laten dekken, dan stop je de groei toch niet maar stel je het toch uit? Na het veulen groeit ze dan naar 'haar'maat.. Dus dan zou je je paard niet laten dekken om haar klein te houden, lijkt mij... Scheve mond Maar je mag me wel pb-en. Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferera, janna, Willemiens en 67 bezoekers