Man door eigen paard de dood in gesleept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Man door eigen paard de dood in gesleept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 02:17

http://www.nieuws.nl/bericht/5/47412
Nieuws.nl

Een 64-jarige Duitser uit Stendal in Saksen-Anhalt is maandagavond om het leven gekomen bij een bizar ongeluk met zijn paard.

De man wilde het paard uit de wei halen en pakte het dier bij de teugels. Het schrok echter zo dat het er als een speer vandoor ging. De man raakte verstrikt in de teugels, viel en werd tweehonderd meter in vliegende vaart meegesleept. Uiteindelijk kwam hij onder het paard terecht. Hij bezweek aan de zware verwondingen die hij daarbij opliep.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 02:17

Ehh teugels? Zal wel een halstertouw zijn geweest.

Wel heel naar...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 06:21

Zo is een kennis/collega van me ook om het leven gekomen enkele jaren gelden. Werd door de pony van zn zoontje meegesleurd (had halstertouw om zn pols geslagen omdat het iertje zo druk was), is kilometers meegesleurd en had zo ongeveer alles gebroken wat je maar kunt breken, was niet veel meer van over. Pony schrok, ging ana de pleur, hij erachteraan, valt wordt meegesleept waar pony nog meer van schrok.... het sneeuwbal effect.....
Echt bizar sneu dit soort ongelukken...... gebeuren btw wel veel ongelukken met paarden en pony's de afgelopen week valt me op.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:30

Jozef, dat is erg zeg! Het eerste wat tegen ons werd gezegd op onze oensionstalling was dat we nooit een touw om onze polsen(of om de handen) moesten slaan. Toen was de reden: Stal het paard stijgert, dan kom je(omdat je het touw vasthebt) voor het paard te staan en kun je flinke klappen incasseren. Maar dat je uiteindelijk ook nog eens een heel eind meegesleurd kunt worden had ik niet gedacht. Wat erg zeg!

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:56

Vippie schreef:
Zo is een kennis/collega van me ook om het leven gekomen enkele jaren gelden. Werd door de pony van zn zoontje meegesleurd (had halstertouw om zn pols geslagen omdat het iertje zo druk was), is kilometers meegesleurd en had zo ongeveer alles gebroken wat je maar kunt breken, was niet veel meer van over. Pony schrok, ging ana de pleur, hij erachteraan, valt wordt meegesleept waar pony nog meer van schrok.... het sneeuwbal effect.....
Echt bizar sneu dit soort ongelukken...... gebeuren btw wel veel ongelukken met paarden en pony's de afgelopen week valt me op.


Op dezelfde manier werd inmiddels al weer zo'n 30 jaar geleden een kennisje van mij door haar paard meegesleept en uiteindelijk doodgetrapt.
Ook haar hand door de lus van het halstertouw.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:57

Zo, dat is erg zeg! Scheve mond
Ik weet nu al, dat ik nooit meer een halstertouw op m'n pols ga wikkelen...

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:58

JA, het viel mij ook op dat er wel heel veel ongelukken met paarden gebeuren... Het lijkt wel of het inde lucht hangt..
Dat is trouwens ook mijn grootste nachtmerrie, vast blijven hangen en meegesleept worden (maar dan met beugels) de teugels en/of halstertouw sla ik nooit om mijn pols.. Dat is toch het eerste wat je leert ??!!
Maar ik vind het erg sneu voor die man en de nabestaanden...
Bah, ik krijg er gewoon de kriebels van..

Koekje erbij ? Haha!


thaasje
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:39

Dit zijn o.a. ongelukken die je met goed verstand kunt voorkomen. Vaak word er te makkelijk over gedacht zo van' o doe ik wel even'. Paarden zijn en blijven levende wezens die niet altijd voorspelbaar zijn.

Enne DanielleJ, voor jou nachtmerrie wat betreft de stijgbeugels, er zijn inmiddels stijgbeugels op de markt met een scharnierende werking. Kom je ten val en blijft je voet steken in de stijgbeugel, klikt deze direct open zodat je voet vrij komt. Misschien een optie ??

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:41

Ik heb vanaf de eerste keer dat ik een pony in levende lijve zag, geleerd dat je nooit een touw/ketting/teugels om je handen of polsen moet slaan, en heb dat ook nog nooit gedaan. Opzich lijkt het me ook niet meer dan logisch.

Maar genoeg daarover, wat een tragisch ongeluk, het zal je maar overkomen.
Veel sterkte aan de betrokkene eromheen gewenst

LesleyLady

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:48

Auw!!! Wat een vreselijke manier om aan te overlijden... Zeker als je je inderdaad bedenkt dat dit weleens voorkomen had kunnen komen Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:01

Getver wat een horrorstory dat moet een vreselijke dood geweest zijn. Zo heb ik een keer ondersteboven in 1 stijgbeugel gehangen toen ik eraf gebokt werd. Net voordat ik een boom op mij af zag komen brak de beugelriem.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:04

wat een verhaal zeg!!! Bloos!
jeetje...die man zal wel geschrokken zijn!!
zal idd wel een halstertouw zijn geweest denk ik ja...
lijkt me echt heel eng als zoiets gebeurd...!!!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:57

Dat is wel erg ja Scheve mond .... Mijn verzorg pony gaat er ook vaak vandoor, nooit het halster touw om je hand doen, Doe ik ook niet bij honden, 1 verkeerde beweging en je pols is gebroken

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:00

pffff,wat een verhaal zeg.
zo zie je maar weer dat je toch altijd moet opletten, hoe braaf je paardje ook is.

ik ken ook iemand die had dus ook het touw om zijn hand gedaan, paard schrikt, vinger eraf. Bloos!
dat was voor mij al genoeg om nooit zoiets te doen.
ik zeg er ook altijd wat van als ik het iemand anders zie doen....

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:03

gadver wat een verschrikkelijk verhaal
erg hoor

sterkte voor de nabestaande

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:26

ooo wat erg voor de familie van die man helemaal omdat ze weten dat het gewoon een fout was!maar ik vind het wel raar dat er hier op ingespeeld word hoe die man het paard vasthad wat maakt dat nou uit hij is overleden en das veel erger

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:27

bah wat een naar ongeluk Scheve mond op die manier is de vorige eigenaar van mn paard zn vinger kwijtgeraakt, heel lang geleden schrok een paard, op de een of andere manier draaide het touw om zn vinger, vinger eraf! maar dat is altijd minder erg dan zo'n ongeluk als dit!!
echt vreselijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:26

wat afschuwlijk zeg!
Ik heb 1x meegemaakt dat een meisje van haar paard viel en in de beugel bleef hangen. Gelukkig was dit in een binnenbak en kon het paard na een paar meter worden gevangen, maar het was niet prettig om te zien! Je bent zo hulpeloos als je daar eenmaal hangt...

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:30

Jeetje, soms verwacht je dat mensen slimmer zijn... echt naar! Ook voor de nabestaande! Of voor die pony... die kon er ook niks aan doen en dan leeft zn baasje niet meer.
Nou het is wel erg sneu! Laat dit een les voor ons allemaal zijn!

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:32

heel heftig zeg!!! ik ging vd week mn paard met de trailer overzetten en idd hoop gevecht om haar in de trailer te krijgen (normaal gesproken stapt ze er zo in),en idd wat deed ik t halstertouw om mn hand/pols heen slaan ik dacht dan ken ze nie zo gauw weg,,waar idd de stalhouder van schrok en zei,,NOOIT om je pols heen wikelen want als ze er vandoor gaat dan ben je minimaal je hand kwijt.En nu dit verhaal ,,nou dus nooit meer en zkr wat van geleerd.Wil de nabestaande dan ook heel veel sterkte wensen Vriendjes zijn?

5 januari 2010 ons lieve kleine kereltje geboren

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:54

Das niet best. De laatste week erg veel ongelukken. hoop dat het ophoud. en idd nooit hand door de lus.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:13

Vippie schreef:
Zo is een kennis/collega van me ook om het leven gekomen enkele jaren gelden. Werd door de pony van zn zoontje meegesleurd (had halstertouw om zn pols geslagen omdat het iertje zo druk was), is kilometers meegesleurd en had zo ongeveer alles gebroken wat je maar kunt breken, was niet veel meer van over. Pony schrok, ging ana de pleur, hij erachteraan, valt wordt meegesleept waar pony nog meer van schrok.... het sneeuwbal effect.....
Echt bizar sneu dit soort ongelukken...... gebeuren btw wel veel ongelukken met paarden en pony's de afgelopen week valt me op.


was dat toevallig op de pruimendijk, in Ridderkerk, heb dat gezien, zeer bizar

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:30

Ik ken ook iemand die hierdoor een vinger kwijt is geraakt, de manegehouder is er dan ook behoorlijk fel op..

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:38

Aah weer zo'n verschrikkelijk verhaal.. Echt heel erg voor die man om zo dood te gaan
Ik doe het ook vaak mr zal het nooit weer doen.. Ieh moet er niet aan denken om zo te worden meegesleept..
Wat is er btw met de pony gebeurd?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:47

Wat een verhaal zeg, het zal je maar gebeuren ....

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Athelas, Babootje, desi92, GrapeshotBot, henshem, Jade91, Mariett, Padoertje, Pikeur, Taucha, Travel_me en 80 bezoekers