Mijn pony is wel drachtig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Mijn pony is wel drachtig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 14:00

Hey voor de mensen die het willen weten,
Heb ik een mooie welsh b merrie gekocht in september, en ze werd al dikker en dikker, maar de vorige eigenaar bleef ontkennen dat er een hengst bij heeft gestaan.

Dinsdag is de veearts geweest, na een paar weken wachten Boos!
Maar hij heeft haar opgevoeld en ze is drachtig Haha!
De veearts zegt dat het veulen ongeveer over een maandje komt, spannend!!!

De veearts zei dat ze niet bijgevoerd hoeft te worden, omdat ze er al heel erg goed uitziet, maar dat het zou kunnen met haver?
Ik was er zelf niet bij toen de veearts er was, maar ik zit eerder te denken aan slobber dan aan haver, weten jullie daar iets van?

Maar ik ben dus nu helemaal happy, en hoop dat het een merrie veulen word, dan kan ze gewoon blijven staan Kwijl
Foto's volgen nog wel een keer Schijnheilig

Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik vind het echt super gewoon, alleen nu dat wachten...

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:19

Spannend hoor,

Heb je de vorige eigenaar erover ingeligd. En zo ja hoe verklaard hij/zij het dan.

Groetjes Merilyn

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:49

Gaaf! Spannend hoor. Wachten wachten wachten. hopen dat het een mooie hengst was, en een mooi veulen wordt!! Haha! Kusje Pling

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:39

Gefeliciteerd, alleen pas op met dat "maandje" van je veearts.
Zio is vorig jaar ook opgevoeld (we wisten niet wanneer ze gedekt was) en toen zij de veearts eind april dat het nog ong. een maandje zou duren. Het veulentje is 10 Juli geboren!!! Foutje bedankt en ik maar waken Frusty Haha! .

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 00:39

toch wel
welkom in het zelfde schuitje Haha!
ja alweer *LOL*
nu weten we het allebei zeker
blij mee of neit??

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:11

Hmm, wat een puinhoop.. Is er enige hoop dat je er nog achter komt wie de vader kan zijn? Als er namelijk een erg mooi veulen komt, is het namelijk anders niet registreerbaar. Het kan zijn dat het een "ongelukje" is, maar zelfs ongelukjes kunnen wel achterhaald worden.

Doe wat zoekwerk. Is de pony soms meerdere keren verhandeld en is ze een aantal eigenaren geleden gedekt? Een mogelijke dekdatum is altijd wel goed te weten, dat "maandje" kan namelijk ook langer duren. Let vooral op de merrie. Als de merrie geen tekenen toont dat ze dichterbij komt (uieren, etc.), dan heeft het echt geen zin om te waken.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:32

Waarom is het nu een puinhoop??? Ze is er toch blij mee??

Heel veel plezier alvast, geniet er lekker van. Lees lekker veel boeken zodat je goed voorbereid bent. (entingen, hoefsmid en zo) Komt allemaal goed!! Haha!

Leuk!!!! Cool

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 08:44

Dimple schreef:
Waarom is het nu een puinhoop??? Ze is er toch blij mee??


De puinhoop is dat er weer een onregistreerbaar veulen bij komt, verder geen probleem...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:16

Waarom is dat een puinhoop dan??
Het zou leuker zijn als je weet wie de vader is, maar als het een mooi veulen is en waar ze straks heel veel plezier mee heeft dan is het toch goed??
Of zie ik dat heel simplistisch?? Ik heb een idee dat jij een sterke voorstander van een goed fokbeleid bent of vergis ik me daarin? Verward

Misschien kan je me daar wat meer wegwijs inmaken?! Verward

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:09

slobber is goed hoor met vitamines. gefeliciteerd. koop je een paard krijg je er twee. stoer hoor.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 13:27

Hey allemaal, bedankt voor jullie antwoorden.
En ja ik ben er erg blij mee, dat ze drachtig is.
Maar opzich reken ik ook niet precies op een maand, maar haar gedrag is wel al erg verandert. Maar ik hoop wel dat het dan eind mei is, dan is het weer wat mooier en kunnen ze dag en nacht het land op.

En Joost, het zou toch al een ongeregistreerd veulen worden, want de mama heeft ook geen papieren. En de vorige eigenaar doet er heel erg vaag over, ik weet alleen dat ik mijn pony ging kopen dat er shetlanders stonden. Opzich niet zo heel erg, weet ik tenminste bijna zeker dat de bevalling goed gaat. Voor hetzelfde geld is ze door een hengst van 1.60 gedekt, daar word je dan helemaal niet blij van.

Maar het gaat allemaal goed komen, en ik ga deze week ook even naar de bieb om er een stapel boeken over te halen. Wat wel lekker is, is dat ze deze week net geent is.Nu nog naampjes verzinnen...

Maar niemand weet waarvoor haver goed is met bijvoeren als ze drachtig is, alvast bedankt, voor jullie leuke reacties

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:41

Nee, dat van de haver zou ik niet weten. Ze krijgen er normaal wat meer pit en looplust van. Maar waarom specifiek voor een drachtige merrie?? Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:12

Dimple schreef:
Ik heb een idee dat jij een sterke voorstander van een goed fokbeleid bent of vergis ik me daarin? Verward

Misschien kan je me daar wat meer wegwijs inmaken?! Verward


Klopt, ik ben geen voorstander van vermeerderen. Er zal best wel een markt zijn voor ongeregistreerde dieren, maar toch zie ik een hoger doel in het streven naar hogere kwaliteit van de paarden- en ponystapel in Nederland.