heel erg kreupel!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 18:41

Kylian is sinds gister erg kreupel, morgen komt de dierenarts maar mijn intructeur denkt dat t een hoefsfeer is, ik hoop t maar want ik wordt echt gek als het iets erg is!!
gaan jullie voor me duimen??ik heb al met Ranu en Mistral heel wat ziektes gehad(mijn vorige paardjes)vandaar !!groetje monique.


Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 18:43

Ik weet hoe erg het is als je paardje kreupel is heb ik ook al aardig vaak mee moeten maken vooral met Frida mn Welsh A
Ze heeft nu speciale ijzers en het gaat al een stuk beter! Hoop voor je dat het mee valt en dat het zo snel mogelijk over is!
Succes!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 18:45

dank je Carolan!!
Ik heb Kylian net een week!!en....nu al kreupel!!
maar, ja ik hoop dat t goed komt!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 18:54

wat moet ik nou doen?? ik voel me echt poedersuiker!!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 18:57

Als je instructeur denkt dat het een hoefzweer is dan kun je beter je hoefsmid erbij halen. Die weten vaak beter de hoefzweer te lokaliseren en kunnen beter snijden. (Alvast excuses aan de DA's die wel heel vaardig zijn Knipoog )

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 18:57

Blijf vooral rustig als je bij je paardje bent ze voelt het meteen als jij je onzeker voelt! Laat de dierenarts er goed naar kijken en als het niet over is na het aantal dagen dat de dierenarts heeft gezegd bel dan gewoon weer!!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:19

Hoi! Oliebol hee!! Ik snap dat je ervan schrikt. Vooral omdat je hem pas net hebt. Maar ik weet zeker dat het wel mee zal vallen. Maak je in ieder geval niet al te druk! Het komt vast wel goed. xxx Roos

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 21:04

jeetje wat schrikken ze is toch wel gekeurd voor ie kwam? dan kan het vasty niet iets heel ergs zijn inderdaad ff de hoefsmid vragen om te komen bij een hoefzweer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 21:16

hmmm, heb al behoorlijk wat hoefzweren bij Hercje gehad, en volgens de DA was dat helemaal niet zo erg. Hij drukte boven aan de kroonrand en zei: hier komtie straks. Hoefzak erbij en dan komt de prut eruit, in de betadine zetten, en klaar is kees. Meestal als hij barst lopen ze een stuk beter. Hier kun je overigens niets aan doen. De eerste die ik bij Kuul meemaakte was na 6mnd, en volgens de veearts kon dat heel goed komen doordat hij daarvoor echt rothoeven had (hij stond zo erg op zijn ijzers, echt mishandeling bijna, slecht behandelt dus). Wat ze doen is met een visiteertang knijpen, dan vinden ze een zachte plek in de hoef, of op de kroonrand, en dan komt daar de prut eruit, en binnen een week is het dan weer beter. Zodra de spanning eraf is gaat het al een stuk beter. Bij Herc hebben ze dat nog nooit gedaan omdat het tegen de tijd dat hij kreupel liep al bijna barstte. Ze kunnen beter niets snijden enzo, dat heelt het snelst.
Suc6, en geen zorgen maken hoor! Het kan veeeeeeel erger (als het tenminste zweer is).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 21:23

wat ambetant en naar zeg!!
En nog wel met een nieuw paard!
Als het inderdaad een hoefzweer is, dan raakt het wel weer in orde! een fjord van ons heeft dat ooit gehad, ook (toevallig!!) toen we haar net hadden. Ze had geen hoefijzers, en toch waren we aan de hand al een kort tochtje gaan maken om haar te laten wennen, en de volgende dag stond ze mank, de veearts is gekomen, heeft die zweer opengemaakt, ze heeft enkele dagen pijnstillers gekregen, en na een dikke week was ze weer de oude, en na twee weken konden we er terug mee rijden, zodus, moed volhouden!!
Ik duim voor je!

groetjes!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 22:41

bedankt voor jullie lieve reacties!
ik heb kylian wel laten keuren!ik hoop inderdaad dat t allemaal meevalt, maar dat zie ik morgen wel, groetje monique.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:46

jah, maar als het een hoefzweer is, kan dat vanochtend ofzo gebeurt zijn, dat hoeft niet zichtbaar geweest te zijn op de keuring (dat lijkt me zelfs stug datr ie het toen al had)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 09:15

Balen voor je en veel succes!
Laat je ff weten hoe het gaat en wat het precies was?
Groetjes Petra

:evaw:

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 12:38

balen zeg!!
Ik hoop niet voor je dat er hetzelfde gebeurt als er bij mij is gebeurd!

greetzz Soraya


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, MairiMacBran, Nannetje7, nick_en_ik en 144 bezoekers