cap?doen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

cap?doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:02

hoi iedereen,

ik ga niet lopen zeuren over caps,sportschoenen etc etc maar wil diegene die zonder cap rijden omdat het niet lekker zit toch ff wat vertellen!

vorige week was ik met mijn pony aan het rijden toen ze struikelde in een kuiltje op het pad, vervolgens over de kop sloeg en ik natuurlijk ook.
we zaten in een rustige tolt(met trema maar weet de toets niet hihi)dus we gingen niet hard maar ik knalde met mijn hoofd op zo'n wit stenen paaltje wat het fietspad van het bospad afscheid.
nou rijd ik altijd met cap, en toen ik hem afzette viel die in 2 stukken ........
dat was wel ff schrikken dus!
verder niks bezeerd en ook mijn paard had zich geen pijn gedaan, volgende dag toch maar even langs de dokter want mijn hoofd deed toch wel behoorlijk zeer die avond en die constateerde een hersenschudding.
hij vroeg mij of ik een cap droeg en ik vertelde hem het verhaal van de 2 helften.
hij zei mij dat als ik mijn cap niet op had gehad, ik waarschijnlijk nu dood zou zijn of blijvende hersenbeschadiging t.g.v een coma zou hebben.

dus.......ik snap dat sommige mensen het niet lekker vinden zitten,of dat hun haar dan slecht gaat staan maar alsjeblieft, investeer dan in een cap die WEL lekker zit want zoals je ziet, het kan zo afgelopen zijn!

groetjes


verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:06

en das nou precies waarom ik wel áltijd een cap op mn kop heb Lachen

[o]

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:08

jeetje wat een verhaal joh. behoorlijk eng!!! gelukkig dat het goed is afgelopen!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3


Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:14

jep, ben ook blij dat ik er nog ben hihi

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:15

zoow das geluk bij een ongeluk, gelukkig dat je een cap droeg.
ik ook altijd.

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:27

brr wat een eng verhaal. Maar ik rijd buiten altijd met cap. Toch hoop ik niet dat ik hem ooit zo nodig heb

Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen
-Loesje

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:29

Dat is wel ff schrikken ja.
Maar ik rij zonder cap waar dan ook. En dat blijf ik ook doen. Mijn eigen risico en wil er verder ook geen discussie over....

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:48

heel goed dat je dit verhaal hier neerzet,
zo word iedereen nogmaals op de feiten gedrukt van hoe belangrijk een cap wel niet is!!
en voor jou ben k heel blij dat het zo goed is afgelopen!

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:29

Tja ik heb meer verwondingen naast het paard opgelopen dan erop. En als ik zo om mij heen kijk ook. Puur omdat de mensen hun paard ernaast NIET onder controle hebben. Zie ook weer topic van een ruiter die een klap in zijn gezicht kreeg van d'r paard.

Dus voortaan ook naast je paard : cap op en bodyprotector om.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:33

ja ik weet het Bloos

eerst reed ik altijd met cap, maar de laatste tijd eigenlijk bijna niet meer..
Als ik naar buiten ga zet ik hem wel altijd op.

Dag lieve mama...

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:40

sjee, zou mijn verhaal kunnen zijn! Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt (alleen was het een onstabiele sprong en een rotsblok...)
Sindsdien ook NOOIT meer zonder cap gereden!

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:44

De ergste dingen gebeuren altijd als je het niet verwacht. Het blijven dieren die kunnen schikken, struikelen of uitglijden.
Gelukkig is het goed afgelopen

Draag altijd een cap!!!

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:48

Jee meisje wat heb jij geluk dat jij zo'n verstandig meisje bent om een cap te dragen!!!! OK dan! OK dan!

Anders was je misschien verongelukt of had je de rest van je leven in een rostoel of iets ergers door kunnen brengen.

En aan alle mensen/kinderen die toch zonder cap blijven rijden ondanks alle verhalen en waarschuwingen:

Ga bij jezelf eens nadenken over de gevolgen van zo'n ongeluk zonder cap.....je doet niet alleen jezelf erg veel verdriet maar ook jouw familie en vrienden....

En dat alleen maar omdat jij zo eigenwijs bent om géén cap te dragen.


Juliette

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:59

Prisca schreef:
Tja ik heb meer verwondingen naast het paard opgelopen dan erop. En als ik zo om mij heen kijk ook. Puur omdat de mensen hun paard ernaast NIET onder controle hebben. Zie ook weer topic van een ruiter die een klap in zijn gezicht kreeg van d'r paard.

Dus voortaan ook naast je paard : cap op en bodyprotector om.


Ik vraag me af of je een paard ooit voor 100% onder controle kan hebben. Ik denk het niet. En ja, een cap zou kunnen helpen, ikzelf draag het niet en heb daar zo mijn eigen redenen voor, maar ik adviseer iedereen om een cap te dragen dat wel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:05

Ik denk het ook niet Mobick dus daarom ook een cap op als je met je paard bezig bent en ook een bedyprotector.

Over een paar jaar lopen we allemaal in van die motorpakken rond alleen al ter bescherming van jezelf.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:09

tja... Ik draag alleen een cap omdat het op sommige wedstrijden verplicht is. Thuis nooit. Ik ben blij voor je dat jij er op dat moment wel eentje op had.


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:11

In Engeland zie je veel mensen ook op de grond hoofdbescherming dragen, tijdens het longeren bijvoorbeeld. Ik vind dat een goede zaak, maar zelf doe ik het niet.
Op het paard (ieder paard!) draag ik altijd een cap, dat is zo'n gewoonte geworden dat ik me "bloot" voel als ik 'm niet draag.
Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, belerende vingertjes houd ik niet van.
En ook met een cap op kun je nog steeds op een hele nare manier verongelukken, het maakt je absoluut niet onkwetsbaar!

Nulla tenaci invia est via

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:15

Prisca schreef:
Ik denk het ook niet Mobick dus daarom ook een cap op als je met je paard bezig bent en ook een bedyprotector.

Over een paar jaar lopen we allemaal in van die motorpakken rond alleen al ter bescherming van jezelf.


loop jij met een bodyprotector en cap op naast je paard dan? ik zal ook nooit met een helm op mijn fiets stappen, maar dat ben ik.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:16

Margreet schreef:
Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, belerende vingertjes houd ik niet van.
En ook met een cap op kun je nog steeds op een hele nare manier verongelukken, het maakt je absoluut niet onkwetsbaar!


Dat is voor mij ook de reden waarom ik geen cap draag, en ook de reden waarom ik niet zo maar op een vreemd paard stap.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:21

verootjoo schreef:
en das nou precies waarom ik wel áltijd een cap op mn kop heb Lachen


me tooohh Haha!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:23

Ik vind overigens veilig schoeisel (of veiligheidsbeugels), degelijk tuig, geen slobberkleding en je grenzen kennen net zulke belangrijke veiligheidsaspecten als een cap.

Nulla tenaci invia est via

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:44

Van de week mijn nieuwe cap ook even goed uitgeprobeerd. Ik landde op mijn hoofd vanuit galop, dat komt best flink aan... (wel in de bak gelukkig)Officieel moet ik volgens mij nu alweer een nieuwe ivm haarscheurtjes, maar op deze manier gaat dat zoveel centen kosten Nagelbijten / Gniffelen

:evaw:

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:20

hmm ik heb altijd mn cap op!! Die van mij is 2 keer aan de kletter gegaan en beide keren was het hek heeeeeel hard.... dus zonder cap zou dat NOG harder zijn... en daar heb ik geen zin in!! De rede weet ik ook niet dus...

ik ben getrouwd met mijn capje Haha!

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:04

Ik rij eigenlijk nooit met cap...en rij altijd buiten...(nou zijn me verzorgpaardjes erg mak over het algemeenn Bloos )..
Maar ja het kan altijd gebeuren dat ze struikelen idd.
Ik heb eigenlijk geen reden om zonder cap te rijden..Niemand doet dat daar eigenlijk! Maar misschien ga ik hem toch maar weer gebruiken door dit verhaal. Ik moet er niet aan denken als dat bij mij gebeurt zonder cap, dan zouden me ouders ook helemaal flippen als ze erachter komen dat ik geen cap droeg!
Beterschap verder

Joyce en roza [L]

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:05

Bodyprotector? Nee
Cap? Nee
Ongeluk zit in een klein hoekje..Maar dan gewoon pech gehad vindt ik..
Buiten draag ik wel altijd een cap,tenzij ik in een weide of binnen rij.
Buiten vind ik het noodzakelijk,maar in de wei of in de bak? Nee,zit er voor mij niet in .

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plonspony en 102 bezoekers