Springwedstrijden > Hoe hoog bij jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Springwedstrijden > Hoe hoog bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 22:42

Ik weet best dat de B officieel op 1 m moet staan, maar dit loopt wel heel erg uiteen.
Vanochtend in Beerze stond het bijv. op 80-90 Verward
En op sommige concoursen lijkt het wel 110

Hoe hoog bouwen ze nou gemiddeld?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:31

Joh, ik hoor zelfs L-ruiters roepen dat de boel op 130 staat.

Is het raar als ik denk dat dat vooral heel stoer klinkt, maar niet echt waar is?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:47

Bij ons wordt altijd ruim gebouwd. Rond 1.05 en oxers zijn ook altijd 1m breed.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 23:52

Lovely schreef:
Joh, ik hoor zelfs L-ruiters roepen dat de boel op 130 staat.

Is het raar als ik denk dat dat vooral heel stoer klinkt, maar niet echt waar is?


Waar zit je nou weer naar te hengelen????
Ik stel toch een normale vraag, of niet? Ik heb zelf nog nooit officieel B gestart, en wil gewoon graag weten wat ik op mn brood krijg! Heb zo nu en dan een concoursje vanaf de kant gezien, en het viel me gewoon op dat het ontzettend verschilt.
Volgens mij heb jij helemaal niet door wat ik bedoel?!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:57

Ja hoor, ik snap heel goed wat je bedoelt en ik hengel helemaal nergens naar, ik heb alleen geen flauw idee waarom jij zo hysterisch reageert.
Veel succes met je eerste springwedstrijd, het staat nooit hoger dan 1.10m in de B, nergens. Je komt vanzelf de mensen tegen die het parcours uit komen en dan heel hard blaten dat de boel te zwaar aan de maat stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:00

In de regio Twente staat het allemaal een stuk hoger/breder/technischer dan in de andere regionen. Vooral in de regio midden is het nivo van het springen onder de maat. Komt waarschijnlijk omdat daar ook weinig springruiters zijn.

Ga maar eens in twente kijken, dan schrik je wel Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 00:08

Lovely schreef:
Ja hoor, ik snap heel goed wat je bedoelt en ik hengel helemaal nergens naar, ik heb alleen geen flauw idee waarom jij zo hysterisch reageert.
Veel succes met je eerste springwedstrijd, het staat nooit hoger dan 1.10m in de B, nergens. Je komt vanzelf de mensen tegen die het parcours uit komen en dan heel hard blaten dat de boel te zwaar aan de maat stond.

Ik was niet blij met je 'stoer klinken' opmerking, die leek me nogal verdwaald, en stond in geen enkele context. Maargoed, als je schijnbaar een opmerking plaatst die niet van toepassing is op het onderwerp, kan enige uitleg wel handig zijn (was je geen moddie (geweest)?)

Anyway, dan nog, B hoort gewoon een meter te staan, staat in het reglement, dus niet hoger én niet lager.
Die zeurders ken ik ook wel hoor, staat er een BB parcours met een oxertje van hooguit 90, komt er gelijk een hoop gezucht en gekreun want het is echt véél te hoog...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 00:09

PS: Ik kom uit Almeloooo, valt dat ook onder Twente? *LOL*

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:11

Concorde, de parcoursbouwer moet die meter als richtlijn aanhouden. Ze hoeven dus niet precies 1 m. te bouwen. Het mag hoger en lager. Ik heb dat ooit nagevraagd toen het op 1.10 stond. Ik had het nagemeten en vond het wel heel erg hoog. En toen kreeg ik dat als antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:22

Concorde schreef:
PS: Ik kom uit Almeloooo, valt dat ook onder Twente? *LOL*



Ik dacht van wel he Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 16:18

Scum schreef:
Concorde, de parcoursbouwer moet die meter als richtlijn aanhouden. Ze hoeven dus niet precies 1 m. te bouwen. Het mag hoger en lager. Ik heb dat ooit nagevraagd toen het op 1.10 stond. Ik had het nagemeten en vond het wel heel erg hoog. En toen kreeg ik dat als antwoord.

Ahaa, dat verklaart een hoop, ik vond het ook al wel wat vreemd dat al die parcoursbouwers dan '' illegaal' bezig waren Clown

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:15

Hoger dan 1.10 mag niet in de B, maar dat had ik al gezegd geloof ik.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:18

Pipo schreef:
In de regio Twente staat het allemaal een stuk hoger/breder/technischer dan in de andere regionen. Vooral in de regio midden is het nivo van het springen onder de maat. Komt waarschijnlijk omdat daar ook weinig springruiters zijn.

Ga maar eens in twente kijken, dan schrik je wel Haha!


Ik zit in het midden, maar t stikt hier van de springruiters Verward

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:35

ik spring met mijn pony 1 .20

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:17

jaha hier in twente staat het dik aan de maat, op de nederlandse is het zelfs nog lager dan een gewoon parcour hier

remember, if the world didn't suck we'd all fall of .

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:22

Daanboy, die opmerking slaat echt als een koe op een olifant Verward (of wat je daar ook van wilt maken *LOL* )

Hoe er in het B gebouwd wordt verschilt per regio en ook zeker per parcoursbouwer. De een lijkt wel te streven naar 90% nul en iedereen een winstpunt en een ander lijkt wel niemand foutloos over de finish te willen zien komen...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:21

Hier in de regio staat het altijd goed aan de maat zeggen ze. Mij maakt die 10 cm meer of minder echt niks uit. Ik zie het verschil niet eens echt. Sommige hindernissen van 90 cm lijken 1.10 en andere zijn 1.10 en lijken 90 cm.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:32

love_Kaylie schreef:
jaha hier in twente staat het dik aan de maat, op de nederlandse is het zelfs nog lager dan een gewoon parcour hier

ja mij wij hier in twente zijn natuurlijk ook heel goed....daardoor komt dat.. Knipoog
verder verschilt het ook in welk deel van eht seizoen je zit, het eerste buitenparcours wordt altijd wat makkelijker gebouwd dan later in eht seizoen.
maar hoogte is natuurlijk niet de enige moeilijkstheid-graad meter, ik denk dat het ook wel belangrijk is hoe de lijnen staan..
ik weet niet niet op iemand hier de rijdalom bijv. kent, wodt jaarlijks gehouden in de lutte, staat altijd heel laag, maar de lijnen zijn heel pittig en dan merk je dat er toch weinig foutloos zijn..

Groetjes Nicole

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 21:04

Voor mijn merrie maakt het nu nog wel uit of het op 90 of op 110 staat, vandaar.
Die rijdalom ken ik wel, maar helaas nog nooit geweest. Wanneer is dat?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:13

bij ons is bij de pony's B- 80-90 en bij de paarden 90-100

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

minoek
Berichten: 35
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:19

Bij pony's kan de B hoogte verschillen. Dan hangt het af van de maat van je pony. Wij hebben een A/B pony en een E pony. Bij de A/b is het 60 en bij de E is het 90 cm. Die springt nu M en dat is 1.10.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:26

Ik heb een E-pony, maar ben 19, en start haar dus bij de paarden (ze is nog nooit uitgebracht, dus ook niet bij de pony's, en ik heb zelf ook nooit bij de pony's gestart)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:18

Mij valt het op dat het ook te maken heeft met het soort wedstrijd. Is het een groot landelijk concours met veel deelnemers? Reken er dan maar op dat het technischer en hoger gebouwd is.

Is het een klein kringconcours, met een gering aantal deelnemers? Dan valt het vaak weer mee.

Zelfde geldt voor selectiewedstrijd, kring- en regiokampioenschappen.

Ook kan het aan het soort hindernissen liggen. Hindernissen met mooie reclameborden of veel toeters en bellen eraan, lijken vaak ook veel hoger dan ze eigenlijk zijn....

Ik heb dit afgelopen seizoen mijn eerste springwedstrijd in het L bij concours Agterberg gereden. Was misschien niet zo slim van me, begon met minpunten Haha! . Maar was wel voor de rest van het seizoen genezen voor wat betreft de hoogte en breedte en techniek. Alles viel mee in vergelijking met dat ene concours! *LOL*

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:22

de hindernissen lijken hoger dan een meter, omdat de hindernissen op wedstrijd voller zijn gebouwd. thuis spring je met 2 balken een steiltje op wedstrijd is dat al met meerdere balken en met andere staanders en kleuren.
oke hoe meer deelnemers hoe technischer, maar het staat niet hoger.
B = gewoon een 1meter, en de barrage kan naar 1,10m gaan.
Lachen

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 46 bezoekers