Met paard op vakantie, annuleringsverzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Met paard op vakantie, annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 13:31

Heeej allemaal,
even een vraag voor degenen die wel eens met paard op vakantie zijn geweest. Hoe hebben jullie dat gedaan met je annuleringsverzekering? Bij wie?

De verzekeringsmaatschappijen die ik aangeschreven heb lezen niet goed.

Mijn vraag: Deze zomer gaan wij een weekje met het paard op vakantie. Als ik mijn vakantie moet anuleren omdat mijn paard ziek/kreupel wordt vlak voor vertrek, is dit dan gedekt door de annuleringsverzekring?Aangezien we met paard op vakantie gaan en als het paard niet mee kan, gaan we niet op vakantie (geen oppas/verzorging).

Antwoorden: nee uw paard is niet meeverzekerd, hiervoor moet u een apparte verzekring afsluiten.

DUUHHH dat vraag ik toch niet Boos! ! Zucht!
Mijn paard is verzekerd, maar hoe zit het met mijn vakantie (camping en stal reserveringen)!

Dus wie van jullie heeft dit wel eens aan de hand gehad, of bij wie heb je je annuleringsverzekering afgesloten? Want ik ga geen annuleringsverzekring afsluiten als hij toch niet uitkeert (zondegeld).

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 14:26

Hmmm.... goede vraag.
Ik heb de Veluwetrail gereden, en overnacht op manege / pensionstal. Wij hebben de 'vakantie' zelf geregeld, niet via een bureau oid. Bij de overnachtingsplekken hebben we gevraagd of we moesten betalen als het niet door zou gaan, omdat bijvoorbeeld een paard ziek zou worden. Mits we dat op tijd (1 dag) van tevoren zouden doorgeven, hoefden we niets te betalen. Tenminste, zo was het bij de meeste bedrijven die ik heb gebeld. Omdat het allemaal 'paardenmensen' waren, snapten ze het volgens mij heel goed en deden ze ook niet moeilijk mocht er iets gebeuren.
Maar gelukkig is er bij ons niets gebeurt, en hebben we een heerlijke vakantie gehad (nou ja, een beeeetje te kort, maar ach...).

Hoe heb jij je vakantie geregeld? Wel via een bureau? Ik denk dat daar heel veel verschil in zit.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:24

Nee een annulieringsverzekering werkt alleen op mensen en niet op dieren. Ik denk dat jij he antwoord niet goed begrijpt. Kijk even naar het in te vullen formulier van je reisverzekering.

Je sluit namelijk die verzekering op personen af dus JIj en je familie. Een dier is geen persoon en die valt dus niet binnen die verzekering. Dus mocht je paard kreupel worden en je kan niet. Moet je helaas wel betalen voor de stalling. Ik zou wat anders afpreken met de stalling.

Je hoeft je paard niet extra voor de vakantoe te verzekeren dit valt binnen zijn verzekering. Ga je zelf binnen nederland op vakantie hoef je eigenlijk geen reisverzekering af te sluiten omdat alles binnen je eigen ziektekosten verzekering valt. Pas wanneer je naar het buitenland gaat moet je die afsluiten. Het enige wat je na moet vragen is ivm waardevolle goederen maar die vallen dan vaak onder de inboedel verzekering.

Ben hiermee druk geweest ivm Almelo dagen. Met een reisverzekering ben je BTW niet gedekt voor je paard valt namelijk onder de risico sporten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 19:05

Prisca schreef:
Nee een annulieringsverzekering werkt alleen op mensen en niet op dieren. Ik denk dat jij he antwoord niet goed begrijpt. Kijk even naar het in te vullen formulier van je reisverzekering.

Je sluit namelijk die verzekering op personen af dus JIj en je familie. Een dier is geen persoon en die valt dus niet binnen die verzekering. Dus mocht je paard kreupel worden en je kan niet. Moet je helaas wel betalen voor de stalling. Ik zou wat anders afpreken met de stalling.

Je hoeft je paard niet extra voor de vakantoe te verzekeren dit valt binnen zijn verzekering. Ga je zelf binnen nederland op vakantie hoef je eigenlijk geen reisverzekering af te sluiten omdat alles binnen je eigen ziektekosten verzekering valt. Pas wanneer je naar het buitenland gaat moet je die afsluiten. Het enige wat je na moet vragen is ivm waardevolle goederen maar die vallen dan vaak onder de inboedel verzekering.

Ben hiermee druk geweest ivm Almelo dagen. Met een reisverzekering ben je BTW niet gedekt voor je paard valt namelijk onder de risico sporten.


Nee dat bedoelden ze niet, ze dachten een reiskosten verzekering voor het paard. En mijn paard is goed verzekerd.

En het gaat mij niet om de kosten van de stal, maar meer om die van de camping, die zijn ff ietsje duurder.

En ik heb nog geen formulier ingevuld, ik lees eerst de algemene voorwaarden voor ik wat invul, en aangezien het daar niet duidelijk instond. Katten en honden vallen daar namelijk wel onder, en huisdieren die meegenomen worden.

Ik heb wel 1 verzekering die uitkeerd bij dood van het paard, maar daar gaan we maar even niet vanuit, die doet dus niet in ziekte.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 19:07

carola schreef:
Hmmm.... goede vraag.
Ik heb de Veluwetrail gereden, en overnacht op manege / pensionstal. Wij hebben de 'vakantie' zelf geregeld, niet via een bureau oid. Bij de overnachtingsplekken hebben we gevraagd of we moesten betalen als het niet door zou gaan, omdat bijvoorbeeld een paard ziek zou worden. Mits we dat op tijd (1 dag) van tevoren zouden doorgeven, hoefden we niets te betalen. Tenminste, zo was het bij de meeste bedrijven die ik heb gebeld. Omdat het allemaal 'paardenmensen' waren, snapten ze het volgens mij heel goed en deden ze ook niet moeilijk mocht er iets gebeuren.
Maar gelukkig is er bij ons niets gebeurt, en hebben we een heerlijke vakantie gehad (nou ja, een beeeetje te kort, maar ach...).

Hoe heb jij je vakantie geregeld? Wel via een bureau? Ik denk dat daar heel veel verschil in zit.


Nee we hebben gewoon zelf een camping geboekt en een stal geregeld.
Pfffff weer gedicrimineerd als paardenmens, je kunt je niet eens normaal verzekeren al zou je dat willen (tis toch immers een actieve vakantie).

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:00

Paardrijden valt onder de risicosporten en daarom vrij lastig te verzekeren.

Ik snap nu wat je bedoelt. Het komt nog op hetzelfde neer dat je er niet voor verzekerd bent in je Annuleringsverzekering helaas.
Als mijn hond ziek wordt en ik heb een reis geboekt kan ik de reis niet annuleren op basis van de ziekte van mijnhond helaas.
Zelfs een relatie die stuk gaat zit niet in de verzekering.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 11:28

Prisca schreef:
Paardrijden valt onder de risicosporten en daarom vrij lastig te verzekeren.

Ik snap nu wat je bedoelt. Het komt nog op hetzelfde neer dat je er niet voor verzekerd bent in je Annuleringsverzekering helaas.
Als mijn hond ziek wordt en ik heb een reis geboekt kan ik de reis niet annuleren op basis van de ziekte van mijnhond helaas.
Zelfs een relatie die stuk gaat zit niet in de verzekering.


Denk dat ik maar gewoon geen verzekering afsluit, zeker als ze toch niet uitkeren, hihii.

ik zit nog op 1 verzekering et wachten die volgens de site wel zoiets voor elkaar kon krijgen, idd onder de kop actieve risicovolle sporten. We zullen zien.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:35

Als je het weet laat me het even weten dan ?? Handig voor de bokkers die naar Almelo gaan *LOL* .

Graag ook even pben. Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:47

Paardrijden een risicosport? Nee hoor. Ik ben al een paar keer in het buitenland gaan rijden en dit ook opgegeven bij de reisverzekering, maar het is GEEN risicosport, je hoeft er geen aparte verzekering voor af te sluiten. Volgens mij valt ziekte van het paard gewoon onder de dekking van een annuleringsverzekering. Waarschijnlijk moet je wel tevoren aangeven dat dit erbij hoort, maar kun je het gewoon verzekeren. Bedenk wel dat de verzekering om een verklaring van de dierenarts kan vragen alvorens uit te keren.
Goeie vacantie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 13:56

ikke"]
Paardrijden een risicosport? Nee hoor. Ik ben al een paar keer in het buitenland gaan rijden en dit ook opgegeven bij de reisverzekering, maar het is GEEN risicosport, je hoeft er geen aparte verzekering voor af te sluiten. Volgens mij valt ziekte van het paard gewoon onder de dekking van een annuleringsverzekering. Waarschijnlijk moet je wel tevoren aangeven dat dit erbij hoort, maar kun je het gewoon verzekeren. Bedenk wel dat de verzekering om een verklaring van de dierenarts kan vragen alvorens uit te keren.
Goeie vacantie.
[/quote]

Volgens sommige maatschappijen wel helaas. Het apart afsluiten geldt in dit geval waarschijnlijk (is nog niet zeker) als je je eigen paard meeneemt.

Ziekte van het paard valt dus NIET onder je annulerings verzekering, daar ben ik al de hele week achteraan aan het vragen, vandaar. Zelfs niet als je dit er vantevoren bijvraagt/zegt.

[quote="pisca schreef:
Als je het weet laat me het even weten dan ?? Handig voor de bokkers die naar Almelo gaan .

Graag ook even pben. .


Doe ik zeker even, zowizo wel handig voor iedereen die dit ooit wil doen denk ik.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 14:34

Zoals beloofd!

In aansluiting op uw email vragen wij uw aandacht voor het volgende.

Indien u een ELVIA annuleringsverzekering/dubbel zeker
annuleringsverzekering afsluit is o.a. het volgende verzekerd:
Het overlijden, levensgevaarlijke ziekte, levengevaarlijk ongevalsletsel
van het huisdier (hond, kat of paard) binnen 7 dagen voor vertrek, dan is
annuleren mogelijk (af- en onderbreken is dus niet verzekerd).
Premie dient uiteraard betaald te worden over de hele reissom (uw kosten en
kosten voor uw paard).

Voor de reisverzekering dient u geen aanvullende toeslag te betalen voor
het paardrijden. Echter gemaakte medische kosten voor uw paard zijn op onze
aflopende reisverzekering niet verzekerd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

ELVIA
Arun Dairam


Hun dekking is in ieder geval al uitgebreider dan die van andere verzekeringen.
Voor meer info zie www.elvia.nl

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaus, serenta, Tess1, Zinzi_jewel en 37 bezoekers