Schoonmoeders en schoonmaken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Schoonmoeders en schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:56

Ik vroeg mij af hoe jullie hier tegenover staan?

Gesprek leidde uit op dit onderwerp. Mijn vriend wil wel dat zijn moeder bij ons gaat schoonmaken 1 x in de week tegen een vergoeding.

Ik ben daar niet zo happig op, en waarom:

*ten eerste weet ik niet eens of we het zelf wel redden met het geld, dus zowieso wil ik eerst twee maanden zien hoe we het zelf redden
*ten tweede ben ik toch best wel bang voor het neuzen in onze spullen, niet dat ze dat zo zou doen maar toch...
*ten derde, ze is het ook niet eens met hoe wij sommige dingen regelen en aanpakken. Ik ben bang dat ze zich te veel met onze zaken gaat bemoeien...

Mijn moeder had het ook al aangeboden om ons te helpen, dus wil ook niemand voor het hoofdstoten.

Dus, hoe staan jullie hier tegenover?

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:59

Ik denk dat je je een hoop ellende bespaart als je het niet doet Knipoog
'Bemoeizuchtige schoonmoeders'..... daar valt op zich nog wel mee te leven, maar je kunt ze ook teveel betrekken in jullie leventje.
Het begint vaak met een kleine 'tip' (ik zou het zo of zo doen) en als je niet oppast ben je straks op visite in je eigen huis.
Nee, 'k zou het zeker niet doen Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:00

Nooit van mijn leven Haha! Dan heb ik veel liever een 'echte' poetsvrouw, dus geen moeders oid, zoiets leidt veel te gemakkelijk tot ruzie!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:04

Wat jezelf al zegt, bemoeizuchtigheid en soort van inbraak op privacy.
Waarom maak je niet gewoon zelf schoon?

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:07

Zolang ik het zelf enigzins kan bijhouden, komt er bij ons niemand anders poetsen. Mocht dat niet meer lukken, dan is mijn moeder of mijn schoonmoeder de enige optie.

Wat ik me wel vaak afvraag bij poetshulpen. Een beetje wit-werkende poetshulp is net zo duur als ik per uur verdien bv. Kan ik beter enkele uurtjes minder gaan werken en baas in eigen huis blijven toch? Met familie is dit natuurlijk wel anders, maar toch.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:07

Echt niet.. moet mijn ouders daar niet voor hebben.. komt er zeker commentaar en vroeg of laat ruzie. Schoonouders wonen te ver weg Haha! is maar goed ook want zelfde probleem.. is al hoogspanning als die een paar dagen hierkomen.. binnenkort is het weer zover Verdrietig

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:09

Als je dan toch iemand voor het poetsen wil nemen, kies dan niet voor je schoonmoeder... Haha!

Aan de andere kant, een onbekende in huis halen is ook niet alles...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:09

Ja, dan zou ik het zelf gaan doen... Niet je schoonmoeder laten doen, voor je het weet, mag je zelf niet meer bepalen wat je eet, welk wasmiddel je gebruikt, wanneer je je kerstboom optuigd etc.. Niet doen...!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 16:13

Eef18"]
Waarom maak je niet gewoon zelf schoon?
[/quote]

Was ook de bedoeling (tenminste, ik ging er altijd vanuit dat we dat zelf zouden doen dus ook hij) Haha!

[quote="Wiesje"]
Wat ik me wel vaak afvraag bij poetshulpen. Een beetje wit-werkende poetshulp is net zo duur als ik per uur verdien bv. Kan ik beter enkele uurtjes minder gaan werken en baas in eigen huis blijven toch? Met familie is dit natuurlijk wel anders, maar toch.
[/quote]

OK dan! idd. Het is wel familie, maar dat is evengoed niet gratis en je wil ook geen 'banketstaaf' bedragje geven waar ze toch niets aan hebben...

[quote="Oscar schreef:
Het begint vaak met een kleine 'tip' (ik zou het zo of zo doen) en als je niet oppast ben je straks op visite in je eigen huis.


Daar ben ik dus ook bang voor Knipoog want dit soort dingen leiden idd naar ruzie of spanningen...

Ben blij dat het niet zo raar is dat ik daar wat huiverig voor ben Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:36

ik zou het lekker zelf doen

redenen zijn er al genoeg getiept Haha!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:49

Ik zou er niet aan moeten denken!

Mijn schoonmoeder zou ook plantjes kopen, dingetjes (jeweetwel, van die sfeerdingen, die bij het jaargetijde horen ofzo) neerzetten, etc...
Ik zou op een gegeven moment ook op bezoek zijn in mijn eigen huis!
Bovendien ben ik bang dat ze zich er dan zo thuis gaat voelen dat ze langer blijft hangen, gaat koken etc etc...
Mijn vriend is enig kind, en ze wil zooooo graag voor hem zorgen, wordt er GEK van af en toe. (en vervolgens doet ze zo veel voor ons dat als we een keertje saampjes onverwacht uit eten gaan dat ze op haar teentjes is getrapt dat we haar niet uitgenodigd hebben...)

Toen ik ging samenwonen is dat mijn eerste en enige eis geweest: Ik wil NIET dat zij regelmatig ongevraagd komt schoonmaken of de was doen of wat dan ook. Het in ONZE zooi, lekker onze zooi laten!

grrrr... je hebt een gevoelig onderwerp aangesneden Haha!

In ieder geval: ik zou het NOOIT doen!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:51

oja, er moest ook nog een afschuwelijk ordinair schilderij met dolfijntjes met lichtjes erachter het huis uit... Haha! twee eisen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:12

Nou nee dank je. Maar als je jouw moeder het wel laat doen is ook niet helemaal eerlijk. Zelluf doen dus! Tong uitsteken

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:15

Citaat:
Mijn vriend is enig kind, en ze wil zooooo graag voor hem zorgen, wordt er GEK van af en toe.


Ohh, wat herkenbaar Haha! ook enig kind. Ik weet gewoon dat ze vind dat er niemand anders beter voor hem kan zorgen dan zij....

We werken allebei 40 uur in de week, dus hij krijgt ook zijn huiselijke 'taken', zal wat worden Tong uitsteken

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:35

Als je relatie met je vriend je wat waard is: NIET DOEN

Waarom niet heb je zelf al aangegeven ..

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:32

Geen schoonmoeder hier in huis om schoon te maken enne ook geen moeder.
Wij doen het zelf wel.............

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:34

Doe het alsjeblieft niet!! Je krijgt er (veelal) alleen maar ellende mee. Ik spreek uit ervaring Er zijn 2 spreuken die me ontzettend bij zijn gebleven... Met familie moet je wandelen, niet handelen. En je moet elkaars schoorsteen niet zien roken (deze gaat voor mij op).
Veel geluk met je beslissing...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 21:09

Duidelijke antwoorden, NIET DOEN Haha!

Mijn relatie met m'n schoonmoeder is al niet al te best, en daarmee zal het echt niet beter worden.
We gaan het lekker zelf doen.

Nou moet ik het nog een beetje tactisch zien te brengen Knipoog

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 21:10

Sorry, vergeet ik jullie allemaal te bedanken voor de antwoorden.... Bloos!

Bedankt allemaal, blij om te horen dat het niet zo raar is dat ik dat niet zou willen OK dan!

Nu maar hopen dat m'n vriend het ook begrijpt...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:24

Mijn (schoon)moeder mag gerust een dag komen helpen schoonmaken, maar voor "vast" nooit meer.
Ervaring daarmee en....
Ik heb een vreselijk lieve schoonmoeder en ga ook niet openlijk vertellen wat mijn ervaringen zijn, maar familie en werk hou ik gescheiden.

Het "tactisch brengen" moet je aan je vriend overlaten. Moeders nemen dingen sneller aan van hun zoon dan van hun schoondochter Knipoog

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:25

Malibu schreef:
Ohh, wat herkenbaar Haha! ook enig kind. Ik weet gewoon dat ze vind dat er niemand anders beter voor hem kan zorgen dan zij....


Inderdaad, heel herkenbaar, kan er inmiddels een boek over schrijven Boos!

en NIET DOEN! ze poets toch nooit zoals je het zelf wilt, en wat ik minstens zo belangrijk vind, jullie gaan een eigen leven opbouwen en dat betekent dat je veel zelf moet doen, en dus ook eventueel iemand ' inhuren' om af en toe te poetsen. als je haar laat komen, kan ze je vriend nooit loslaten!
(en dat geeft veeeeel problemen, mocht je een keer je hart willen luchten, het staat je vrij te pben) Schijnheilig

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:52

Voor een keertje is niet zo erg, maar voor vast zou ik het niet doen!
Komt (vaak) alleen maar narigheid van. Je kan dan beter een betrouwbare "onbekende" laten poetsen.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 11:20

Lieke, thanks ik heb je ff gepb't Lachen

@Ranja: Ja, vast is nu definitief uitgesloten voor mij Haha!
Maar ik denk dat ze dan weer te trots is om dan af en toe een keer te helpen als we dat vragen (dan heeft zij weer het idee, ja alleen als het jullie uitkomt dus dan helemaal niet)

Ik ga het lekker zelf doen, en anders wordt het idd een onbekende...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:36

Ik zou het echt nooit doen... Ik lees gelukkig dat je het ook niet gaat doen Haha! Maar het idee dat ze door mn spullen zou gaan en commetaar op alles, nee dank u!

Odessa & Assedo

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:09

Marreke schreef:
Het "tactisch brengen" moet je aan je vriend overlaten. Moeders nemen dingen sneller aan van hun zoon dan van hun schoondochter Knipoog


Helaas werkt het tactisch laten overbrengen door de zoon ook niet altijd, vooral als schoonmoeder toch een bord voor haar hoofd heeft. Uiteindelijk zal ik de boosdoener zijn, maar ja, mijn huis, mijn regels!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6marly6, 996981, Amazonbot, atilla, Blacky94, chocky84, Colien, DoretteK, Esbjerg, friendly, Gaabje, germie, IASCrawler, Ineke2, Lestria, Lian, Lola25, ManonGrr, MarJon, Stephaniiee_, tienus63, Ubermetrics, winnetou4502, Xayah, xEva, xJolijn, Zebrastreep en 254 bezoekers