westernvereniging die...................???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

westernvereniging die...................???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 17:06

is er een vereniging in nederland,die in het vaandel heeft staan.............
het bevorderen van de westernsport in het algemeen,doormiddel van organisatie van regiowedstrijden voor beginnerss-novice-semiamateurs.

en als die er niet is , is er belangstellingvoor om zulks op te richten,
zijn particulieren en stallen daar in geintresseerd????

met enkel als doel om de westernsport voor beginners makkelijker toegankelijk te maken,en daar aan gekoppeld het nivo op een hoger plan te brengen.

er zal door de vereniging trainers van diverse onderdelen van de westernsport benaderd moeten worden voor het geven van verschillende clinics/trainingen in de diverse regio's.
en organiseren van wedstrijden in de regio voor de regio.
en van wedstrijden van regio tegen regio.

geef je mening hierover!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:29

Ik heb een veel simpeler voorstel Tong uitsteken
Als nu eens alle organisatoren van de *wilde* wedstrijden een dagje samen aan tafel gaan zitten en overleggen hoe je het een en ander regionaal kunt organiseren met op het einde een landelijke finale.
Daar komt eigenlijk al het eerste struikelblok,op het moment dat een *wilde* wedstrijd lekker loopt wil de wran deze graag inlijven en vaak gebeurt dat ook.Op zich geen probleem want eigenlijk is het ook iets wat de wran behoort te doen.
Maar ik denk dat zoiets net zo stuk loopt als de gezamelijke trainingen in het verleden.
Als ik mag spreken voor Beverwijk en Uitgeest denk ik dat we gewoon lekker doorgaan zo als het nu gaat en dat er in de toekomst in Beverwijk wat meer gerichter gewerkt gaat worden aan trainingen (met trainer) en clinics door profs.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:50

Wij hebben wel een vereniging opgericht. Maar wij organiseren (op dit moment) geen wedstrijden. Misschien dat dat er ooit nog van komt. Wel willen wij de westernsport bevorderen.
Wij doen dit o.a. door gezamenlijk naar wedstrijden te gaan, gezamenlijke trainingen met of zonder trainer, clinics enz.
Binnen onze vereniging is een groep ontstaan die zich voornamelijk richt op de teampenning en cattlepenning.
Onze vereniging is nog vrij jong en er komen steeds meer leden bij.
Jullie zullen vast nog meer van team WSW en cattleteam WSW gaan horen!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:16

Misschien zit het startpunt meer in het ontstaan van verenigingen (die eventueel onder een WRAN vallen).
Ik mis bv. heel erg, als iemand die zijn paard thuis heeft staan, aansluiting met andere ruiters.

Ik neem affentoe priveles maar dan kom je, je krijgt les en gaat weer. Geen enkele aansluiting met andere ruiters die bv. in mijn omgeving wonen. Ik heb helaas niet de faciliteiten om zoiets bij mij thuis te beginnen maar vind het wel erg jammer dat ik niet gewoon 1x per week naar een vereniging toe kan om daar gezamelijk te rijden.
Een vereniging die samen clinics organiseert of andere gezamelijke bezigheden.

Als er wat meer verenigingen zijn dan zouden die tegen elkaar kunnen rijden en het organiseren van een show kun je dan ook gezamelijk oppakken....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:29

Ik heb hetzelfde probleem/ missing die Vera ook opnoemt. Daarom heb ik bewust Kobus bij een andere (fanatieke) wedstrijdamazone neergezet om die motivatie te blijven houden en elkaar thuis en op wedstrijden te kunnen helpen. Heel prettig ervaar ik dit. Thuis heb ik 3 lege stallen, Verward . De cavia's en konijn vinden dat helemaaaaaaaaaaaaal niet erg, die rennen nu rond in de stal!!!
OK, 2 stallen komen deze winter weer vol te staan door Cody en haar ouwe vriendinnetje wanneer het te koud en nat wordt op de weide.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 19:55

er hebben al twee groepen gemeld dus;
jannie van wsw en rob(blaze) beverwijk is een groep,
en vera en flyinghigh de andere groep.
zou het niet zo zijn dat,juist die groepen bij elkaar komen,natuurlijk met meer vertegenwoordigers van beide groepen,als de manege's of stallen overleggen met elkaar over de in te delen regio's,dan ruiters die aan huis staan benaderen om data's met elkaar te overleggen,zijn we al een heel eind toch???????

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:58

Ik heb de laatste tijd ook echt overwogen of ik niet op een pensionstal zou gaan staan, mede om die reden.
Daarnaast heb je dan ook meer trainingsfaciliteiten zoals een beschikbare bak.
Dat is nu ook een drama, ik kan bijna nooit meer in de bak terecht van de buren en ik vind het ook erg vervelend om er te rijden want ik wil de pensionruiters van die stal niet in de weg zitten (dit was ook de afspraak).
Maar nu we een eigen bak krijgen is dat probleem opgelost.
Pling
En ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat gerommel met je paard thuis, zeker als Nanouk ook ooit weer eens een paard vind Knipoog
Als je die vrijheid gewend bent is het aanpassen aan pensionregels ook weer niet eenvoudig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:59

westernworld schreef:
en vera en flyinghigh de andere groep.

Eeeuhh, Rinus, Flyinghigh en ik wonen een beeeeetje ver uit elkaar om een groep te vormen Haha! Enne...three is a croud! Cool (Not two)

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:04

Rinus................op een vereniging a la westernworld zit ik niet te wachten.
Vera, kom gezellig bij ons op stal staan!!!!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:06

*vrijheid blijheid* is het motto Cool

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:06

Hmm, ik moet er juist aan wennen nu ik niet meer de enige pensionklant ben op mijn pensionstal. Ik vind het juist heerlijk om alleen te trainen etc. Ik ben bij de rijvereniging alleen startkaartlid zodat ik tenminste niet naar de les hoef. Instructie komt gewoon op stal dus dat is ook opgelost. Pas sinds 2 jaar heb ik deze heerlijke vrijheid en ik moet zeggen dat ik nu meer kwaliteitstijd met de paarden doorbreng dan kwantiteitstijd.
Dus een westernvereniging hier in de buurt zou voor mij niet zo hoeven.
En het organiseren van clinics; de paint club heeft flink zijn best gedaan maar dan is de opkomst weer zo minimaal dat alles afgeblazen wordt.
Ik zou het zelf het meest interessant vinden als hier in de buurt eens een westernwedstrijd zou zijn. Een vereniging hoeft voor mij persoonlijk niet zo.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:07

Mot ik de hele bubs verhuizen inclusief manlief.....neeeuuhhh, die is honkvast door de zaak Bloos

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:08

Ik wil gewoon een cluppie in de buurt, niet een hele organisatie Cool
Wat Blaze zegt....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:11

Verhuizen Haha!
( want ik zit zelf ook maar 20 autominuutjes van jojo + flying high vandaan Knipoog )

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:12

Ik ga voor de 10 minuten!!!!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:14

Er zit in Twente een westernvereniging waar ik bewust geen lid van ben geworden. Deze vereniging draait om lessen en ik heb al fijne les.

Wat ik miste was het contact met andere westernruiters in de buurt, ideeen uitwisselen, vragen stellen. Daarom zijn Sonja en ik de westerntraining oost begonnen. Dat is nu een fijne club mensen bij elkaar geworden, die elkaar ook echt vertrouwen. Daardoor ben je ook geneigd je problemen en probleempjes voor te leggen en elkaar te helpen.

Ik vind dat in onze regio erg weinig wedstrijden worden georganiseerd. Daarom de wilde wedstrijd die wij gaan organiseren. Deze wilde wedstrijd is overigens ook bedoeld om de heel enthousiaste dressuurruiters die meededen aan de laatste training oost te betrekken. Volgens ons is dat een goede promotie van de sport.

Het zal dus de eerste wedstrijd worden waar ook veel andere rassen starten, desnoods met een dressuurzadel Lachen

Ik wil graag meedenken aan het verbeteren van de sport, maar zie (vooralsnog) geen heil in het oprichten van een vereniging.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:19

En dat gaan we doen Tong uitsteken
Bij ons op stal staan een 8 western ruiters
Sommigen hebben regelmatig les en gaan met hun paard naar de training
Sommigen hebben geen les,mede omdat ze geen vervoer hebben.
Wij hadden geen les tot dat Casper om de hoek kwam kijken(weliswaar in Hagestein) dus werden we lid van de vereniging.
Het was gewoon lastig om elke zaterdag je hebben en houden in te laden en te gaan trainen,in de zomer gaat het wel maar helaas hebben we die maar kort hier Tong uitsteken
Nu hebben we het kunnen regelen dat Casper naar ons toekomt en daar zijn de ruiters zonder vervoer heel blij mee.Ook hebben zich al een paar wedstrijd ruiters gemeld die ook wel les willen.
Maar dan nog ga ik niet echt denken aan een vereniging.Wij willen graag les van Casper wij gaan ons niet blind staren op het oprichten van een vereniging we zien wel wat het wordt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:21

Anya schreef:
Deze wilde wedstrijd is overigens ook bedoeld om de heel enthousiaste dressuurruiters die meededen aan de laatste training oost te betrekken. Volgens ons is dat een goede promotie van de sport.

Het zal dus de eerste wedstrijd worden waar ook veel andere rassen starten, desnoods met een dressuurzadel Lachen

Hmm, klinkt wel erg leuk Mag je ook met een dressuurzadel starten ook al heb je een westernzadel? Clown En als ik nog een plekje vrij heb ( zie onderschrift voor onze dressuurwedstrijden) dan kom ik in elk geval langs misschien zelfs wel mét paard.......
Maar nee, ik ben geen verenigingsbeest en ik zal het waarschijnlijk ook niet snel worden Bloos En bovendien heb ik zelf eigenlijk het liefste privé les en dat is ook vaak niet zo bij een vereniging.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:23

Pcies, en dat is nou net wat ik bedoel......gewoon simpel iets in de buurt met een goede trainer/ster.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:25

Anya schreef:

Het zal dus de eerste wedstrijd worden waar ook veel andere rassen starten, desnoods met een dressuurzadel Lachen


Wat is hier dan de toegevoegde waarde van Verward
Dit gaat echt nergens meer over Boos! Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:30

Krommeniedijk-Beverwijk is maar 14 km Cool

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:40

cornelie schreef:
Verhuizen Haha!
( want ik zit zelf ook maar 20 autominuutjes van jojo + flying high vandaan Knipoog )
Ik rij er 17 minuten over en met de dag gaat dat sneller (of lijkt dat alleen maar zo, Cool )

Op een hele vereniging zit ik ook niet te wachten, maar zo samen met Jojo bezig zijn met de stallen, paarden en het rijden vind ik een zalige combinatie. Je kunt elkaar om hulp vragen en als je eens een dag geen zin hebt om je kwek open te trekken, doe je alles stilzwijgend, Haha! .

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:55

Blaze schreef:
Krommeniedijk-Beverwijk is maar 14 km Cool

Alleen al die Boos! Boos! Boos! stoplichten!!!
Maar ik kom zeker langs, daar hebben we het al over gehad.
Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:10

Blaze schreef:
Wat is hier dan de toegevoegde waarde van Verward
Dit gaat echt nergens meer over Boos! Cool


Wij zijn ervan overtuigd dat westernruiters en dressuurruiters iets van elkaar kunnen leren. Met name een aantal trailonderdelen blijken veel waardering van dressuurruiters te krijgen. Het is een andere manier van trainen, je vraagt andere vaardigheden van paard en ruiter. Zo leverde pakweg het zeiltje interessante uitdagingen. Trail is een van die onderdelen die je ongeacht de discipline die je rijdt op beginnersniveau wel voor beide disciplines uitdagend kunt maken. Dat onderdeel is dus opengesteld voor engelse ruiters.

Het hek is bij de lessen op de manege waar Sonja staat al vast onderdeel van de dressuurlessen geworden. Het blijkt te voorzien in een behoefte.

Door zo'n gemengd wedstrijdonderdeel kom je elkaar tegen, wissel je ideeen uit en promoot je de westernsport. Natuurlijk schrijven we geen beginnersreining op dressuurzadels uit. Dit o.a. om ongelukken te voorkomen Clown

Voldoende toelichting zo? Knipoog

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:13

In Vrouwenpolder is er ook een leuke vereniging. Zie andere topic over wedstrijd.