Weeral.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Weeral.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 19:00

Hey bokkers,bij ons zijn het allemaal friesjes en dus hebben er ook heel wat schurft !
We hebben allemaal borstels en dekjes voor ieder paard(zodat de ziekte niet doorgaat!) en we behandelen de schurft met sanacuran(of hoe je 't ook spelt Clown )maar ik zie geen verbetering!
Kan dit zijn doordat de paarden steeds eerst door een modderpoel moeten vooraleer ze op 't gras staan en dus met hun sokken in 't nat staan?Als dit zo is,kun je er dan echt iets tegen doen? Verward Krijg je schurft eigenlijk helemaal weg?

En ik kan echt geen onderscheid maken tussen mok en schurft Schijnheilig
Is het bij schurft mogelijk dat ze stampen van de jeuk?Want dat doet 1 van de friezen.

Go jij! Go jij! *~*Supertrots op men meissie!*~* Go jij! Go jij!


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:14

Morrie heeft inmaart schurft gehad en die stond dus inderdaad te stampen.
hij had het op de achterbenen aan de bovenkant, onder z'n billen zeg maar.

Ik heb de Da gebeld en hij is ingeent en heeft antibiotica gehad die ik zelf nog 3 dagen moest spuiten, de schurftplekken moest ik met betadine scrub wassen en dan 2 weken dagelijks met CTC-spray (bij DA verkrijgbaar) inspuiten.

Mok is weer iets heel anders, heeft Morrie ook, maar veel lager op het been.

Bij schurft krijgen ze bloederige plekken, en dan moet je snel zijn met de DA anders kan het Einschuss worden (bacterien in de bloedbaan) en dat loopt vaak niet zo goed af.

Modder heeft niet zoveel met schurft te maken, dat heeft te maken met verminderde weerstand en er bevattelijk voor zijn. Schurftmijten zitten vaak tussen houten planken van de box ofzo.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:03

hai hai, moeilijk om te zeggen mok en schurft kan allebei jeuken eht nadeel is alleen dat je het verschillend behandeld, vraag eens naar sebacil. ontzettend vies spul maar werkt top bij schurft, en in belgie is het nog te verkrijgen. Mok ja das weer anders, met hydrocortiderm maar zit er schimmel of mijt bij weer anders, haal er eens een da bij, dan kan je gericht gaan behandelen, heb kunnen ook nog luizen zijn! En ja friesen isKLOTE!!! gewoon puur door die sokken dan he, het blijft veel te vochtig daar binnen en alles broeit daar heel makkelijk op. Beste tip scheer ze eraf, maar ja dat "kan" niet. Succes!!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:14

De nattigheid lijkt me een probleem. Als ze er eenmaal last van hebben, gaat het heel lastig weg en is het juist belangrijk dat ze goed droog staan. In de prut werkt dit dus niet.

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 19:22

Al bedankt voor jullie reacties,hé! Lachen OK dan!

Rainta

Berichten: 61
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:35

Mijn tinker heeft schurftmijt gehad en de DA riep drie jaar lang dat het mok was. hebben stukjes huid van haar meegenomen naar lab en onderzocht, uitkomst: mok, NIET DUS!!!!!!!!!! na twee en half jaar een veearts ernaar laten kijken. 1 blik op haar been en ik kreeg idd sebacil, binnen drie weken was ze vrij en even voor de duidelijkheid. Haar benen hoefde ik niet te scheren, want door die eeuwendurende hormoontroep waren haar haren al uitgevallen en hield ze idd een soort van einschuss been over, maar gelukkig heeft ze nu alleen nog maar vochtbulten in dr kootholte en is ze verder helemaal herstelt. Vocht maakt in principe weinig uit, frisse lucht is het belangrijkst want broeien maakt het erger.... succes

Go jij! Go jij! aight papi!!!!!!!!! Go jij! Go jij!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:38

[quote="Jinkiepinkie"]Hey bokkers,bij ons zijn het allemaal friesjes en dus hebben er ook heel wat schurft !
[quote]

ik snap deze beredenering niet???
trouwens, vind je titel heel grappig, in nederland zeggen we alweer, net andersom.

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:53

Ik bedoel gewoon dat friezen paarden zijn die snel mok of schurft krijgen,juist zoals bij tinkers etc.
Lachen
Ja,bij ons in Belgie is 't degelijk weeral!!Wel raar,ja! Verward

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:05

ik wist wel dat ze sneller mok krijgen, maar dat van schurft wist ik niet, hebben andere rassen daar niet evenveel kans op bij dezelfde behandeling?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Googlebot, lovemyhorse1, Oehlala, Veraaaaah, Vernon en 13 bezoekers