Rijden met 'toeschouwers'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Rijden met 'toeschouwers'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:48

Iedereen kent het bijna wel. Je gaat rijden en er komen mensen aan de bakrand staan kijken.

De een klapt dubbel en durft niks meer. De ander wilt té graag zijn best doen waardoor het juist slechter gaat. En weer een ander vindt het prachtig of maakt het niet uit en gaat er niet anders door rijden.

Hoe reageer jij? En waardoor komt het dat je zo reageert? Wat doen jullie er vervolgens aan?

Zelf vind ik het heerlijk als er veel mensen kijken op een wedstrijd bijvoorbeeld Bloos


Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:53

Ik vind het juist vreselijk Nagelbijten / Gniffelen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:54

Ik vind het heerlijk als er mensen kijken en hij loopt goed, maar als hij loopt te vervelen vind ik het vreselijk haha!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:55

Destinietje schreef:
Ik vind het heerlijk als er mensen kijken en hij loopt goed, maar als hij loopt te vervelen vind ik het vreselijk haha!

Ja, dat is ook wel zo eigenlijk Knipoog

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:55

IK vind het super irritant....Vooral als het van die pennymeisjes zijn die altijd alles beter weten.....nee ik rijd het liefst met zo weinig mogelijk mensen erbij.....maar als ik een keer wedstrijd heb vind ik het weer niet erg.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:56

Het maakt mij helemaal niks uit hoeveel mensen er langs de kant staan..
Als ik rijd, dan let ik alleen op mijn paard en niet op mijn omgeving, dus ik merk het geeneens.

Wat ik bijvoorbeeld weer doodeng vind, is bijv. een presentatie voor een grote groep mensen geven op school o.i.d...
Met je paard is toch een stuk makkelijker Bloos

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:56

Ik trek me er eigenlijk niks van aan, alleen op concours wil ik het wel eens te goed doen. Maar 'thuis' ga ik er niet anders door rijden, vind het wel gezellig als er meerdere aan het rijden zijn.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:58

Eh....ik merk het meestal niet zo...ben altijd erg geconcentreert.
Hoor soms mijn instructrice niet eens aanwijzingen schreeuwen Haha!

Alleen de eerste keer dat ik er op zou gaan was ik me er wel erg bewust van, al die mensen bbrrrr...maar ja die waren natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig hoe Par zou reageren.

Op wedstrijden vind ik het altijd wel leuk, als je het niet goed zou doen zouden ze toch ergens anders naar gaan kijken toch Knipoog *of juist niet, ligt eraan hoe slecht het gaat*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:01

Ik ben maar een manegeruitertje om het zo maar even te zeggen, dus ben wel gewend dat er mensen naast de bak staan. Nu les ik eigenlijk niet meer op de manege, ja met mijn verzorgpaard maar dan nog ik vind het dus eigenlijk niet erg als er mensen kijken. Ik moet ze alleen niet over mij horen praten!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Calice

Berichten: 9789
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:11

als die mensen heel stil staan te kijken dan vind ik het niet erg maar als er van die jankende kindjes bijstaan die ook nog op de bakrand lopen te meppen dan word ik een beetje Schijnheilig aggresief ~~}> .
en mensen die alleen maar lopen de grinniken en commentaar lopen te leveren (negative commentaar) zij ook erruhg irritand.....
want dan kan ik me niet meer goed consentreren en het paard loopt ook niet 100% op jou te letten.....
maar soms is het wel leuk Bloos . als je paard een beetje aan het patsen is Haha!
(ik ben wel een manegeruiter maar ik rij ook ergens anders gewoon lekker voor mijzelf)

groetjes ilse

Instagram @shetlanderpoow

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:17

Ow vreselijk!!
Als er iemand met mij meeging naar mijn bijrijdpaard kreeg ik het niet meer voor mekaar om serieus te rijden, vind het dan ook snel wel weer mooi geweest. Bij "vreemde" kan het me niet zoveel schelen als ze kijken, gebeurt er verder niks met me....
Bij wedstrijden mogen mijn ouders absoluut niet komen kijken, word ik nerveus van Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:18

Ik wil dan te netjes rijden.
En dan gaat het dus fout.
Ik vind het natuurlijk wel leuk als er mensen gaan kijken, want ja ze tonen intresse in je Tong uitsteken
Maar ik ga er echt anders door rijden, vaak ook voorzichtiger, maar wil me echt zo mooi mogelijk maken zeg maar Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:21

meestal probeer ik echt netjes te rijden, (benen stil houden, handen rechtop, paard goed in de aanleuning) maar eigenlijk rijdt ik gewoon zoals ik altijd rijdt. ja, ik ga wel extra op mezelf letten (bijv bij een wedsttrijd)

-

Xavi
Berichten: 85
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:28

Ik vind het niet erg als er tijdens mijn les mensen komen kijken. Vind het juist leuk als mensen interesse tonen. En tijdens zo'n les ben ik zo geconcentreerd bezig dat ik het eigenlijk niet eens echt door heb.

Als het rijden niet zo goed gaat vind ik het wel minder leuk als er mensen aan het kijken zijn. Maar de laatste tijd gaat het goed dus vind ik het niet erg.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:35

ik HAAT het echt verschrikkelijk ... alles gaat dan ineens fout en t lijkt wel of ze dan ammal over je zitte te roddelen ... ik vind t dus zwaar bagger .. ik rijd liever helemaal ALLEEN

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:58

lovergirl schreef:
IK vind het super irritant....Vooral als het van die pennymeisjes zijn die altijd alles beter weten.....nee ik rijd het liefst met zo weinig mogelijk mensen erbij.....maar als ik een keer wedstrijd heb vind ik het weer niet erg.


idd, vind het ook vervelend als er van die mensen kijken die het beter weten

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:01

Het maakt mij niet zo veel uit. Als ze maar niet net iets te hard commentaar gaan geven zodat je het half hoor.

Gelukkig heb ik er niet zo veel last van omdat mijn paardjes thuis staan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:02

Ik vond het in het begin echt vreselijk, maar onderhand begin ik er aardig aan te wennen.
Het is juist leuk als ze staan te kijken, want de meeste mensen vinden het alleen maar mooi!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:02

ik vind het wel fijn.. ik merk aan mezelf dat ik dan beter mn best gaan doen.. betere indruk maken tog.. Clown en als het dan fout gaat .. jah.. kunnen ze me gelijk tips geven !! Lachen

'Moonlight Holly'

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:03

Hnagt dr vana f hoe t gaat Tong uitsteken
gaat t lekker ga t ie dr extra lekker van sjouwen, gaat t als slecht gaat t soms wat slechter.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:04

uuhm hoe komt het dat jij deze gedachtegang hebt????? Schijnheilig

Bij ligt het er een beetje aan wie er staan te kijken. Bij sommige mensen heb ik absoluut geen moeite om lekker te blijven rijden en bij andere "verstijf" ik. Ik heb wel altijd dat ik mezelf meer wil "bewijzen" als er mensen staan te kijken. En soms ga je dan te snel en doe je dingen fout, maar ja, ik ben ook maar een mens Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:08

't interesseert mij niet echt. Ik ga niet anders rijden ofzo.
Maar ja heb ruim 10 jaar op maneges gereden waar altijd wel mensen langs de kant staan.

:evaw:

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:11

Ik vind het wel fijn hoe meer hoe beter Haha!
Mozart gaat namelijk altijd extreem zijn best doen als hij veel toeschouwers heeft Haha! Haha! Dat is best handig op wedstrijden Schijnheilig

Persoonlijk maakt het mij niet zo veel uit. Normaal ben ik zo geconcentreerd dat ik ze niet eens opmerk. Als het rijden echt prut gaat, dat is nogal eens Bloos! , dan vind ik het wel vervelend Bloos maar dan ben ik meestal zelf ook niet geconcentreerd

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:22

Ik let er niet op ofzo.. Maar vind het wel vreselijk irritant. Bloos Vaak staan ze namelijk te praten en te kijken tegelijk, en dan heb ik gelijk het idee dat ze het over mij hebben. Bloos
Maar ik ga er niet anders door rijden ofzo. Tong uitsteken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:25

Ja het idee dat ze over je roddelen vind ik ook vervelend
Maar rij wel gewoon door Tong uitsteken

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 41 bezoekers